Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Empresa e Competitividade Código 771555003
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Profesorado
Domínguez Feijóo, Gerardo
García Meizoso, Roberto
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
r.meizoso@udc.es
Web http://udc.gal/online
Descrición xeral Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos necesarios para a organización, planificación e xestión de proxectos complexos de deseño de produto en equipos multidisciplinares, a través de metodoloxías contrastadas, poñendo de manifesto o papel relevante da Enxeñería en Deseño Industrial na mellora non só da calidade do produto final, senón tamén dos procesos produtivos e o devir xeral da empresa.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos necesarios para a organización, planificación e xestión de proxectos complexos de deseño de produto en equipos multidisciplinares, a través de metodoloxías contrastadas, poñendo de manifesto o papel relevante da Enxeñería en Deseño Industrial na mellora non só da calidade do produto final, senón tamén dos procesos produtivos e o devir xeral da empresa. AP2
AP5
AP9
AP10
AP16
AM2
AM4

Contidos
Temas Subtemas
Empresa e Competitividade • Estratexia Empresarial
• Estratexias e Xestión de Novos Produtos
• Xestión da Innovación
• Estudo de Casos Prácticos: Empresa e Produto

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 0.5 0 0.5
Estudo de casos A5 A16 4.5 9 13.5
Solución de problemas A2 A18 A5 A9 A10 A20 A16 9.5 57 66.5
Seminario A2 A9 A16 9 18 27
Sesión maxistral A2 A18 A5 A10 A20 A16 25 12.5 37.5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación da asinatura.
Estudo de casos Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co obxecto de profundar en aspectos clave da materia.
Solución de problemas Técnica mediante la cual se ha de resolver una situación problemática concreta, a partir de los conocimientos trabajados, que puede tener más de una solución posible
Seminario Técnica de traballo en grupo encamiñada ao estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a preparación de documentos e as conclusións ás que deben chegar todos os compoñentes do seminario.
Sesión maxistral Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dunhas preguntas dirixidas aos estudantes, co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral tamén se coñece como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade só está reservada para un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, con contidos que representen unha elaboración orixinal e baseados ??no uso case exclusivo da palabra como forma de transmitir información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
Para a consulta de calquera aspecto que consideren oportuno, os alumnos terán á súa disposición as horas semanais que os profesores dedican con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.
Entre outros aspectos de interese, cabe destacar a formulación xeral das distintas actividades e proxectos a realizar e a revisión de resultados segundo cada fase do proceso.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A18 A5 A10 A20 A16 Como parte da avaliación continua, valorarase a asistencia e participación activa nas clases. 5
Estudo de casos A5 A16 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados, referida prioritariamente á aprendizaxe de como facer as cousas. 20
Solución de problemas A2 A18 A5 A9 A10 A20 A16 Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que poden ter máis dunha posible solución. Pode implementarse en grupos, tanto cun número reducido de alumnos no que cada un deles fágase cargo directamente dun problema ou proxecto, ou en grupos cun maior número de alumnos, os cales se subdividen á súa vez en pequenos equipos, cada un responsable dun proxecto ou subproyecto específico. 65
Seminario A2 A9 A16 Como parte da avaliación continua, valorarase a asistencia e participación activa nas actividades desenvolvidas. 10
 
Observacións avaliación

Valores en %. A asistencia e participación en clase valórase conxuntamente ao longo das distintas actividades celebradas ao longo do curso nun só bloque, ponderados de acordo con a táboa anterior.

Para superar a materia, o alumno deberá alcanzar unha puntuación total igual ou superior a cinco puntos (50%), como suma de todos os conceptos, sen que se estableceu unha puntuación mínima necesaria en ningún dos conceptos.

Aqueles alumnos que conten con dispensa académica que os exima da asistencia a clase, deberán comunicalo aos profesores a principio de curso e para superar a materia deberán entregar nos prazos establecidos as distintas actividades e proxectos, cunha valoración do 100%, ponderada de acordo con as proporcións anteriores.

Todos os aspectos relacionados conndispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.” “https://www.udc.es/es/normativa/academica/


Fontes de información
Bibliografía básica Brant Cooper y Patrick Vlaskovits (2014). El emprendedor Lean. Universidad Internacional de la Rioja
Krug, Steve (2010). Haz fácil lo imposible. Anaya Multimedia
Jeff Gothelef y Josh Seiden (2014). Lean Ux. Universidad Internacional de la Rioja
Ash Maurya (2014). Running Lean. Universidad Internacional de la Rioja

Bibliografía complementaria Alistair Croll y Benjamin Yoskovitz (2014). Lean Analytics. Universidad Internacional de la Rioja


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías