Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Factores Interrelacionados co Desenvolvemento de Produtos Código 771555006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
j.r.mendez@udc.es
Profesorado
Ares Pernas, Ana Isabel
Fernández Galdo, Pablo
González Castro, Manuel Jesús
Martínez Rodríguez, Rodrigo
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
ana.ares@udc.es
pablo.galdo@udc.es
manuel.gonzalez@udc.es
rodrigo.martinez.rodriguez@udc.es
j.r.mendez@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/4555V01/4555006/2024
Descrición xeral Esta é unha materia obrigatoria no #Máster en Enxeñería en Deseño Industrial.
Os factores interrelacionados co desenvolvemento de produtos son moitos e moi variados. Desde o Deseño Conceptual coas súas técnicas e métodos, os factores sociais e psicolóxicos, os factores técnicos e tecnolóxicos etc. Todos condicionan o deseño e desenvolvemento de novos produtos.
Nesta materia teranse en conta os máis importantes e desenvolverase unha metodoloxía específica para o deseño de produtos innovadores.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Nesta materia o alumno adquirirá coñecementos relacionados cos factores que interveñen no desenvolvemento de novos produtos, en base á conexión entre os procesos e os materiais. O Deseño, en canto a factores interrelacionados (sociais, factores ergonómicos, factores tecnolóxicos, factores produtivos, factores de venda etc.)/ etc.) avanza no sentido da unidade, entendida esta como a importancia e o saber ordenar todos os factores, desde factores sociais ata aspectos post-venda do produto. Nesta materia farase un percorrido por cada un deles, pero entendidos como unha unidade, dándolle especial importancia ao termo "interrelacionados", por canto se non se relacionan correctamente os factores, o deseño e desenvolvemento de produtos non terá o potencial ou carácter innovador necesario nunha contorna cambiante e complexo, con ciclos de vida cada vez máis curtos. AP1
AP2
AP3
AP5
AP7
AP8
AP11
AP12
AP15
AP16
AM1
AM3
AM4
AM5

Contidos
Temas Subtemas
FACTORES INTERRELACIONADOS CO DESENVOLVEMENTO DE PRODUTOS Ferramentas de Presentación e Bocetado Rápido.
Maquetas e Modelos Dimensionales.
Novos Materiais e Procesos.
Modelado Dixital Avanzado: CATIA, SolidWorks, …
Prototipado Dixital.
Aplicacións e Exemplos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 21 22 43
Traballos tutelados A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 10 50 60
Estudo de casos A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 10 16 26
Seminario A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 10 11 21
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Estudo de casos Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co obxecto de profundar en aspectos clave da materia.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Seminario
Estudo de casos
Descrición
Os alumnos poderán consultar co profesor as dúbidas que xurdan na realización dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. 70
Seminario A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario. 10
Estudo de casos A1 A2 A17 A3 A5 A7 A8 A19 A20 A11 A12 A21 A15 A16 Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co obxecto de profundar en aspectos clave da materia. 20
 
Observacións avaliación

Los alumnos con dispensa académica tendrán que realizar los trabajos evaluables en la asignatura y no podrán optar al 10 si no asisten a los seminarios.

La convocatoria adelantada requiere del conocimiento de los profesores para plantear un trabajo que implique la superación de la asignatura. Si ya asistió a los seminarios el año anterior podrá optar al 10.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías