Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Nesta materia o alumno adquirirá coñecementos sobre os complementos da vestimenta feminina e masculina ao longo da historia e que forman parte da Moda, por canto a vestimenta e a roupa son moito máis que vestimenta; os complementos son elementos que individualizan e diferencian a cada individuo converténdose en símbolos e signos de distinción e identidade.
Cada accesorio mostra aspectos como sentimentos, gustos ou o poder adquisitivo da persoa que o porta e utiliza en cada momento, así como as técnicas, materiais e estilos que estiveron en boga en cada período histórico, sendo ademais dunha fonte inesgotable de información e inspiración creativa, en definitiva, un coñecemento indispensable para entender e mesmo formular novas tendencias. |
AP1 AP3 AP4 AP5 AP7 AP12 AP14 AM1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Historia dos Complementos |
• Moda, Calzado, Marroquinería, Bolsos e Tocados
• Xoiería, Bixutería. Complementos Tecnolóxicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A17 A3 A4 A5 A7 A12 A14 |
5 |
14 |
19 |
Seminario |
A1 A17 A5 |
4.5 |
4.5 |
9 |
Sesión maxistral |
A1 A17 A3 A4 A5 A7 |
17 |
25 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Para a consulta de calquera aspecto que consideren oportuno, os alumnos terán á súa disposición as horas semanais que os profesores dedican con carácter xeral a titorías, así como os tempos de descanso entre clases.
Entre outros aspectos de interese, cabe destacar a formulación xeral das distintas actividades e proxectos a realizar e a revisión de resultados segundo cada fase do proceso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A17 A3 A4 A5 A7 A12 A14 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados, referida prioritariamente á aprendizaxe de como facer as cousas. |
90 |
Seminario |
A1 A17 A5 |
Como parte da avaliación continua, valorarase a asistencia e participación activa nas actividades desenvolvidas. |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A17 A3 A4 A5 A7 |
Como parte da avaliación continua, valorarase a asistencia e participación activa nas clases. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Valores en %. A asistencia e participación en clase valórase conxuntamente ao longo das distintas actividades celebradas ao longo do curso nun só bloque, ponderados de acordo con a táboa anterior. Para superar a materia, o alumno deberá alcanzar unha puntuación total igual ou superior a cinco puntos (50%), como suma de todos os conceptos, sen que se estableceu unha puntuación mínima necesaria en ningún dos conceptos. Aqueles alumnos que conten con dispensa académica que os exima da asistencia a clase, deberán comunicalo aos profesores a principio de curso e para superar a materia deberán entregar nos prazos establecidos as distintas actividades e proxectos, cunha valoración do 100%, ponderada de acordo con as proporcións anteriores. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia”
e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da
UDC.” “https://www.udc.es/es/normativa/academica/
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Arnold, R. (2019). "Fashion: A Very Short Introduction". Oxford University Press.
- Borrelli, L. (2020). "Accessories: A Compendium of Costume Jewelry". Skira Editore.
- Cumming, V. (2021). "The Visual History of Costume Accessories". Thames & Hudson.
- De La Haye, A. (2022). "Accessories in the 20th Century: The Definitive Guide". V&A Publishing.
- Farber, J. (2018). "Fashion Accessories: The Complete 20th Century Sourcebook". Rizzoli.
- Gale, C. (2023). "The Cultural History of Fashion and Accessories". Bloomsbury Academic.
- Hudson, S. (2020). "Handbags: A Retrospective". HarperCollins.
- Miller, L. (2021). "The Art of Fashion Accessories: A Designer’s Handbook". Laurence King Publishing.
- Steele, V. (2019). "The Berg Companion to Fashion". Bloomsbury Academic.
- Thompson, K. (2022). "Fashioning the Accessories: From Head to Toe". Routledge
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|