Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Complementos. Materiais e Procesos Específicos Código 771555009
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Méndez Salgueiro, José Ramón
Correo electrónico
j.r.mendez@udc.es
Profesorado
Fernández Galdo, Pablo
Méndez Salgueiro, José Ramón
Toledano Prados, Mar
Correo electrónico
pablo.galdo@udc.es
j.r.mendez@udc.es
mar.toledano@udc.es
Web http://https://estudos.udc.es/es/subject/4555V01/4555009/2024
Descrición xeral Esta é unha materia optativa da especialidade en Complementos de Moda, Xoiería e Gemología.
Nesta materia o alumno coñecerá os materiais e procesos produtivos utilizados no sector dos complementos de moda, facendo especial énfase no coñecemento dos materiais máis utilizados e valorados e os procesos produtivos utilizados na súa transformación.
Gemología, pedras preciosas, materiais nobres, materiais en xeral e os principais procesos produtivos para a súa transformación e traballo

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos xerais e necesarios sobre os materiais en complementos e xoiería, metálicos e non metálicos, (xeralmente ouro, prata, platino e pedras preciosas e semipreciosas), que son necesarios para a creación das xoias e os seus procesos de trasformación e procesado en obxectos previamente deseñados, tales como aneis, pulseiras ou colares, así como aspectos específicos das aliaxes e mesturas de metais empregados na construción e os diferentes tipos de engaste e suxeición das xemas. AP3
AP4
AP5
AP7
AP8
AP12
AP14
AM1
AM5
Ter criterio para o uso de diversos materiais. Aplicar o coñecimento nas areas implicadas AP3
AP4
AP5
AP7
AP8
AP12
AP14
Capacidade de usar técnicas e entender e sintetizar estudos sobre o tema da asignatura AP3
AP4
AP5
AP7
AP8
AP12
AP14
AM1
AM5
Competencias transversais para dominar o lenguaje propio da disciplina e usar as TIC AP8
AM1
AM5

Contidos
Temas Subtemas
Complementos. Materiais e Procesos Específicos Materiais Nobres, Piedras Preciosas e Gemología
Metais Preciosos
Materiais non Preciosos. Abelorios


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 A3 A4 A5 A7 A12 A21 A14 21 22 43
Traballos tutelados A17 A3 A4 A5 A7 A12 A21 A14 2 40 42
Prácticas de laboratorio A17 A4 A5 A7 A8 A12 A21 A14 10 10 20
Estudo de casos A17 A3 A4 A5 A7 A8 A12 A21 A14 8 8 16
Seminario A17 A3 A4 A5 A7 A12 A21 A14 9 18 27
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións mediante o uso de aplicacións informáticas CAD-CAE-CAM.
Estudo de casos Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co obxecto de profundar en aspectos clave da materia.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición

Acompañamiento al alumnos para elegir los temas más adecuados

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A17 A4 A5 A7 A8 A12 A21 A14 Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións mediante o uso de aplicacións informáticas CAD-CAE-CAM. 10
Seminario A17 A3 A4 A5 A7 A12 A21 A14 Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de todos os compoñentes do seminario. 10
Estudo de casos A17 A3 A4 A5 A7 A8 A12 A21 A14 Estudo e análise de problemas e situacións representativas de forma metódica e estruturada, co obxecto de profundar en aspectos clave da materia. 10
Traballos tutelados A17 A3 A4 A5 A7 A12 A21 A14 Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios académicos e profesionais variados. Está referida prioritariamente á aprendizaxe do como facer as cousas. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). Atlas of interior design.
(). Industrial Design A–Z.
Ellen Lupton (). Intuición acción y creación.
John Maeda (). Las leyes de la simplicidad.
Miguel Milá (). Lo esencial. El diseño y otras cosas de la vida.
David Airey (). Logo design love.
(). Pensar con imágenes.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías