Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
C01 - Relacionar as distintas disciplinas que conflúen no deseño para colectividades (enxeñería, arquitectura, psicoloxía ambiental, ecoloxía etc..) que lle permitirán integrarse en equipos interdisciplinares. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A2 |
C02 - Dominar as técnicas de xestión de procesos e os seus efectos sobre a optimización e axilización de tempos na concepción, produción e lanzamento de produtos. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A3 |
C04 - Dominar parámetros de deseño ambiental e confort cromático. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A4 |
CMP01 - Integrar as metodoloxías propias da Enxeñería en Deseño Industrial e Desenvolvemento de Produto, expondo solucións apropiadas desde o punto de vista industrial, técnico e económico. TIPO: Competencias |
A5 |
CMP04 - Deseñar, innovar e xestionar novos produtos, centrándose no usuario e os estilos de vida. TIPO: Competencias |
A6 |
CMP05 - Deseñar, planificar e xestionar o deseño e a enxeñería en espazos públicos e arquitectónicos destinados ao uso colectivo: contornas e eventos urbanos, espazos expositivos, elementos de mobiliario urbano, transporte público e instalacións eventuais, a partir dos factores dimensionales xenerais e os factores específicos de uso que presentan. TIPO: Competencias |
A7 |
CMP06 - Deseñar tendo en conta factores humanos e criterios ergonómicos, aplicando modelos mecánicos, cinemáticos e dinámicos, considerando a accesibilidade universal e a integración das persoas con diversidade funcional e necesidades particulares de adaptación. TIPO: Competencia |
A8 |
CMP07 - Xestionar o ciclo de vida do produto, PLM (Product Lifecycle Management), aplicando criterios de ecodiseño, sustentabilidade e eficiencia dentro do sistema de xestión da empresa, en liña cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS). TIPO: Competencias |
A9 |
CMP09 - Xestionar o coñecemento en deseño aplicado ao modelo empresarial e ao deseño de produtos industriais, aplicando técnicas de análises de novas demandas e de preferencias de usuario. TIPO: Competencias |
A10 |
CMP10 - Planificar, deseñar, xestionar e dirixir de forma eficaz equipos e proxectos complexos de enxeñería en deseño, resolvendo os aspectos conceptuais, técnicos e organizativos do proxecto. TIPO: Competencias |
A11 |
H02 - Aplicar a enxeñería asistida por computador para valorar as características, propiedades, viabilidade e rendibilidade do produto, aplicando tecnoloxías de última xeración no campo da Enxeñería en Deseño Industrial e o Desenvolvemento de Produto. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A12 |
H03 - Seleccionar materiais para o desenvolvemento de novos produtos valorando tanto os usos e necesidades, como criterios ambientais e de sustentabilidade. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A13 |
H04 - Deseñar, xestionar e comunicar aspectos corporativos adecuando os estilos gráficos ao produto e ao mercado. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A14 |
H06 - Aplicar na actividade proyectiva variables compositivas e perceptivas. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A15 |
H07 - Intercambiar e integrar procedementos na configuración de produtos de deseño tanto a nivel analóxico como dixital. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A16 |
H08 - Xestionar e resolver problemas de carácter innovador de forma eficiente e organizada, capacidade fundamental na formulación, dirección e desenvolvemento de proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial conducentes á conceptualización de novos produtos viables industrial e empresarialmente. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A17 |
C03 - Identificar e comprender conceptos e nomenclaturas relativos ao mundo da Enxeñería en Deseño Industrial. TIPO: Coñecementos ou contidos |
A18 |
CMP03 - Aplicar técnicas de xestión do deseño a nivel operativo e estratéxico para lograr a interlocución entre estratexia empresarial e deseño. TIPO: Competencias |
A19 |
CMP08 - Incorporarse a departamentos de enxeñería e deseño colaborativo, así como a oficinas técnicas e departamentos de I+D+i. TIPO: Competencias |
A20 |
H01 - Utilizar aplicacións TIC, tanto para a concepción de novos produtos, como para para a visualización, presentación e comunicación estratéxica do produto e proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial TIPO: Habilidades ou destrezas |
A21 |
H05 - Analizar, sintetizar, conxugar, expresar e comunicar ideas adecuadamente, tanto de forma oral como escrita e asegurar a súa integridade e viabilidade na orde técnica e económica. TIPO: Habilidades ou destrezas |
A22 |
CMP02 - Integrar os métodos de investigación de tendencias nos proxectos. TIPO: Competencias |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O obxectivo fundamental do Máster en Enxeñería en Deseño Industrial é a capacitación profesional e investigadora tanto xeral no ámbito del Deiseño Industrial, como na especialidade cursada: especialidade en Mobilidade, Transporte e Automoción; especialidade en Complementos de Moda, Xoiaría e Xemoloxía e especialidade en Mobiliario e Contract, respectivamente, a través dunha formación altamente específica, orientada ó deseño experimental, a formulación de hipóteses e a análise da súa viabilidade práctica, segundo o interese persoal e a especialidade elixida. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP14 AP15 AP16 AM1 AM2 AM3 AM4 AM5 AI1
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Aspectos clave para a elaboración e execución dun Proxecto de Enxeñería en Deseño Industrial |
• Creación, Execución e Dirección de Proxectos de Enxeñería en Deseño Industrial
• Estructura, Contidos, Documentación e Aspectos Formais
• Estructura e Diseño do Portafolio |
Aspectos clave para la elaboración y ejecución dun Proxecto de Enxeñería en Deseño Industrial |
• PLIEGO DE CONDICIÓNS:
1. Definición do Proxecto
2. Obxectivos do Proxecto
3. Información
4. Mercado
5. Especificacións
6. Proceso Productivo da Empresa
7. Costes
8. Oportunidades e Restriccións
9. Observacións
• FASES DO PROXECTO:
1. Información
2. Desenvolvemento de Conceptos
3. Desenvolvemento da Alternativa Seleccionada
4. Prototipo
5. Preserie
• CONTRATO TIPO. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A17 A3 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A20 A11 A12 A13 A21 A14 A15 A16 |
35 |
100 |
135 |
Seminario |
A22 A18 A5 A8 A19 |
9 |
15 |
24 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A17 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O alumno desenvolverá un Proxecto Fin de Máster, como exercicio integrador no que, como futuro egresado, consolide e demostre a capacidad para a creación, execución e dirección de proxectos estratéxicos e innovadores en Enxeñería en Deseño Industrial.
O Proxecto Fin de Máster terá a estructura clásica dun Proxecto de Enxeñería no ámbito do Deseño Industrial, cubrindo como mínimo os siguientes aspectos:
• PLIEGO DE CONDICIÓNS:
1. Definición do Proxecto
2. Obxectivos do Proxecto
3. Información
4. Mercado
5. Especificacións
6. Proceso Productivo da Empresa
7. Costes
8. Oportunidades e Restriccións
9. Observacións
• FASES DO PROXECTO:
1. Información
2. Desenvolvemento de Conceptos
3. Desenvolvemento da Alternativa Seleccionada
4. Prototipo
5. Preserie
• CONTRATO TIPO. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudio intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e a extracción de conclusións por parte de tódolos participantes no seminario. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas ós estudantes, coa finalidade de proporciona-la formación necesaria nos aspectos clave para a elaboración e execución dun Proxecto de Enxeñería en Deseño Industrial, |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para a consulta de calquier aspecto que consideren oportuno, ademáis das clases reguladas, os alumnos terán a súa disposición as horas semanais que os profesores dedican con carácter xeral a titorías.
Entre outros aspectos de interés, cabe destaca-lo plantexamento xeral das distintas actividades do proxecto a realizar e a revisión de resultados en cada fase do proceso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A17 A3 A4 A22 A18 A5 A6 A7 A8 A19 A9 A10 A20 A11 A12 A13 A21 A14 A15 A16 |
O alumno desenvolverá un Proxecto Fin de Máster, como exercicio integrador no que, como futuro egresado, consolide e demostre a capacidad para a creación, execución e dirección de proxectos estratéxicos e innovadores en Enxeñería en Deseño Industrial. |
100 |
|
Observacións avaliación |
De acordo coa normativa vixente, o Proxecto Fin de Máster solo se poderá defender unha vez superados os restantes créditos da titulación. O Proxecto Fin de Máster terá a estructura clásica dun Proxecto de Enxeñería no ámbito do Deseño Industrial, cubrindo como mínimo os siguientes aspectos: • PLIEGO DE CONDICIÓNS: 1. Definición do Proxecto 2. Obxectivos do Proxecto 3. Información 4. Mercado 5. Especificacións 6. Proceso Productivo da Empresa 7. Costes 8. Oportunidades e Restriccións 9. Observacións • FASES DO PROXECTO: 1. Información 2. Desenvolvemento de Conceptos 3. Desenvolvemento da Alternativa Seleccionada 4. Prototipo 5. Preserie • CONTRATO TIPO. Realizaránse presentacións previas dos conceptos e fases intermedias do proxecto, nas que a evaluación ten un carácter orientativo sobre o estado do proxecto, tanto para os equipos participantes como para cada un dos membros. A razón destas presentacións previas é evitar posibles erros, desfases, malentendidos, etc., moito antes da presentación académica definitiva e así poder toma-las medidas de corrección e mellora necesarias.
Queda expresamente excluida a posibilidade de utilizar para a defensa do PFM elementos non realizados persoalmente polos candidatos, tais como bocetos, modelados, animacións, maquetas, modelos ou cualquera otro elemento que vaia ser parte da avaliación polo Tribunal de PFM.
Na avaliación final debe quedar reflexado o perfil especial da asignatura de Proxecto Fin de Máster fixándose uns criterios estrictos de avaliación, de modo que para obtene-lo permiso de defensa por parte do director, realizaráse unha única presentación e entrega física de tódolos elementos a evaluar: PROXECTO: Concepto, Libreta, Bocetos, Maqueta e Modelos, (si procede), Paneis de presentación, Documentacións Individual / Grupo, Planos Técnicos, Resumen, Presentación PPT, animación, video e Experiencias Personais. USB/ CD / DVD de tódolos documentos relacionados co proxecto. IDENTIDAD CORPORATIVA: Concepto, Libreta, Bocetos, Pre-Maquetas, Manual de ID, Documentacións Individual / Grupo, Resumen, Presentación PPT e Experiencias Persoais. CD / DVD de tódolos documentos relacionados co proxecto. PORTAFOLIO PERSONAL.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bayley, Stephen: “Guía Conran del Diseño”, Editorial Alianza, Madrid 1992. DZ – Centro de Diseño de Bilbao: “Manual de Gestión de Diseño”, Diputación Foral de Bizkaia. Bilbao 1995. Dorner, Peter: “El Diseño desde 1945”, Ediciones Destino, Barcelona 1993. Costa, Joan: “Imagen Global”, Editorial CEAC Enciclopedia de Diseño, Barcelona 1992. Jones, J. Chistopher: “Métodos de Diseño”, Editorial GG Gustavo Gili, Barcelona 1989. Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 1 – Elementos Básicos”, Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño, Barcelona 1992. Quarante, Danielle: “Diseño Industrial 2 – Elementos Teóricos”, Editorial CEAC - Enciclopedia de Diseño, Barcelona 1992. Manzini, Ezio: “La Materia de la Invención”, Editorial CEAC Biblioteca de Diseño, Barcelona 1998. Maldonado, Tomas: “El Diseño Industrial reconsiderado”, Editorial GG Gustavo Gili, Barcelona 1993. Méndez Salgueiro, José Ramón; "OBJETUALIDAD Y HUELLA: 1985-2015. MOMENTOS ESCULTÓRICOS EN EL DISEÑO INDUSTRIAL DE NUEVOS PRODUCTOS", Tesis doctoral, Universidad de Vigo 2015. Montaña, Jordi: “Como Diseñar un Producto”, Ediciones IMPI, Madrid 1989. Powell, Dick: “Técnicas de Presentación”, Editorial Blume, Barcelona 1986. Rodríguez, Gerardo: “Manual de Diseño Industrial”, Editorial GG Gustavo Gili, Barcelona 1982. Yoshiharn, Shimizi; Takashi, Kojima; Hasazo, Tano; Shinji, Matsuda: “Models & Prototips”, Japón 1991. Wong, Wucius: “Fundamentos del diseño”, Editorial GG Gustavo Gili, Barcelona 1995. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|