Fundamental na formación do inxeñeiro/a en deseño industrial é ó dominio do linguaxe gráfico como medio universal de comunicación e representación de ideas.
Parte fundamental na elaboración de proxectos.
Competencias / Resultados do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9
B1 B2 B5 B8 B9 B10 B11 B12
C3 C5 C6 C7 C8
Contidos
Temas
Subtemas
DEBUXO INDUSTRIAL E NORMALIZACION
NORMALIZACIÓN.
TEMA 1 NORMALIZACIÓN. XENERALIDADES.
1.1 Normalización: fines.
1.1.1 Aplicación o debuxo técnico.
1.2 Normas UNE, ISO e otras.
1.2.1 Aplicaciones.
TEMA 2 ESCALAS, FORMATOS, LÍNEAS E ESCRITURA NORMALIZADA
2.1 Escalas Normalizadas
2.2 Formatos.
2.2.1 Dimensions.
2.2.2 Denominacions.
2.2.3 Cuadros de rotulación e plegado.
2.3 Línas normalizadas: clases, espesores e aplicacions.
2.4 Escritura normalizada.
2.4.1 Clases.
2.4.2 Alturas
2.4.3 Aplicacions.
TEMA 3 PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN
3.1 Xeneralidades
3.2 Principios de representación:
3.2.1 Primeiro Diedro,
3.2.2 Terceiro Diedro.
3.2.3 Paso de un sistema a outro.
3.3 Elección de vistas necesarias.
3.4 Vistas principales.
3.5 Vistas auxiliares.
3.6 Aplicacions.
TEMA 4 CORTES SECCIONS.
4.1 Xeneralidades.
4.2 Planos de corte:
4.2.1 Corte por un plano.
4.2.2 Corte por dous planos paralelos.
4.2.3 Corte por planos sucesivos.
4.2.4 Corte por dous planos concurrentes.
4.3 Secciones abatidas con o sen desplazamento.
4.4 Medios cortes
4.5 Cortes locais.
4.6 Disposición de seccions sucesivas.
4.7 Rayados.
4.8 Aplicacions.
TEMA 5 ACOTACIÓN
5.1 Principios xenerais.
5.2 Método de acotación.
5.2.1 Elementos de acotación
5.2.2 Líneas auxiliares de cota, líneas de cota e de referencia
5.2.3 Inscripción das líneas de cota.
5.3 Disposición e inscripción de las cotas.
5.3.1 Acotación en serie
5.3.2 Acotación a partir dun elemento común
5.3.3 Acotación por coordenadas.
5.3.4 Acotación combinada
5.4 Indicaciones especiais
5.4.1 Cordas, arcos, ángulos e radios.
5.4.2 Elementos equidistantes.
5.4.3 Elementos repetitivos.
5.4.4 Chaflans e avellanados.
5.4.5 Outras indicaciones
5.5 Indicación de niveis.
5.5.1 Niveis sobre vistas e cortes verticales.
5.5.2 Niveis sobre vistas en planta e cortes horizontales.
5.5.3 Niveis en planos de situación.
TEMA 6 CROQUIZACIÓN
6.1 Xeneralidades
6.1.1 Definición
6.2 Tipos de croquis.
6.2.1 Croquis de Ideación ou deseño de novos productos.
6.2.2 Croquis do natural.
6.3 Materias necesarios e aparatos de medida.
6.4 Tipos e trazado de líneas.
6.5 Croquizado de:
6.5.1 Círculos
6.5.2 Arcos.
6.5.3 Cadrados e rectángulos
6.6 Croquizado en proxección diédrica
6.6.1 Orden de ejecución.
6.7 Croquizado isométrico
6.7.1 Prismas.
6.7.2 Elipses.
6.7.3 Cilindros.
6.7.4 Orde de ejecución.
6.8 Aplicacions.
6.8.1 Croquis de novos deseños ou ideación.
6.8.2 Croquis do natural.
6.8.2.1 Conxuntos e despeces.
6.8.2.2 Montaxe.
6.8.2.3 Explosionados
6.8.2.4 Esquemas
TEMA 7 INDICACIONS DOS ESTADOS SUPERFICIAIS NOS DEBUXOS
7.1 Obxeto e campo de aplicación
7.2 Símbolos utilizados.
7.3 Indicacions añadidas os símbolos.
7.4 Disposición das especificacions.
7.5 Indicaciones nos debuxos
7.6 Observacions importantes.
TEMA 8 TOLERANCIAS
8.1 Introducción. Definicions.
8.2 Tolerancia Dimensional.
8.3 Tolerancia Xeométrica: Forma. Orientación. Posición. Oscilación.
8.4 Formas de indicar as tolerancias.
TEMA 9 CONXUNTOS E DESPECES.
9.1 Conceptos do dibujo de conxunto e de despece.
9.2 Referencia dos elementos, lista de pezas.
9.3 Numeración de planos, clasificación.
9.4 Normas de trazado.
9.5 Aplicacions
TEMA 10 REPRESENTACIÓN SIMPLIFICADA
10.1 Signos convencionais de remaches y tornillos.
10.2 Representación simbólica de unions soldadas en planos.
10.3 Representación simplificada de resortes.
10.4 Signos convencionais para engranaxes.
10.5 Representación simplificada de roscas e pezas roscadas
10.6 Representación simplificada de tuberías.
10.6.1 Representación ortogonal.
10.6.2 Debuxo isométrico.
10.6.3 Aplicacions.
Introducción al DAO (Diseño Asistido por Ordenador).
CAD paramétrico (FUSION 360, INVENTOR)
Introducción a REVIT, software específico da metodoloxía BIM (Building Information Modeling)
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Docencia presencial.
Prácticas de laboratorio
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Docencia presencial en grupos, atendendo as medidas de seguridade establecidas polo Centro.
Asistencia obligatoria na docencia presencial.
Utilizaranse métodos manuais (croquización) e dixitais para a realización das prácticas (CAD).
Actividades iniciais
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Proba obxectiva
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Proba obxectiva
A1 A5 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B5 B9 B10 C3
Resolución de exercicios sobre os contidos desarrollados durante o curso tanto na clase expositiva como interactiva. Para poder realizar dita proba es necesario asistir ó 80% das clases teórico/prácticas así como elaborar correctamente as prácticas que se propongan durante o curso. Estas condicions se establecen para ambas oportunidades de evaluación.
Para superar a evaluación é necesario un aprobado en cada una das partes.
- Segundo establece a normativa da UDC, é obligatorio a asistencia a docencia teórico/práctica da asignatura (haberá que xustificar as faltas).
Criterios de avaliación para a 1ª e 2ª oportunidade:
- A asistencia a docencia presencial será como mínimo dun 80%.
- Elaboración e entrega nos plazos establecidos das prácticas propostas polo profesor.
- Os alumnos que non cumpran con estes requisitos non poderán ser avaliados.
- As canles de comunicación dixital serán o correo electrónico corporativo da UDC e a Plataforma Moodle.
- Los alumnos que no cumplan con estos requisitos no poderán ser evaluados.
40
Observacións avaliación
Os alumnos/as que non cumpran cos requisitos indicados non poderan ser evaluados tanto na 1ª coma na 2ª oportunidade.
"Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."
Fontes de información
Bibliografía básica
J. CROSS (). AUTOCAD 2005 PRACTICO. Editorial Infor Book´s S.L.
J. López Fernández, J.A. Tajadura Zapirain (). AUTOCAD 2009 AVANZADO. Mc Graw Hill
Alberto Arranz (1999). AUTOCAD PRACTICO Volumen I. INICIACION. Editorial Donostiarra
Alberto Arranz (1999). AUTOCAD PRACTICO Volumen II. NIVEL MEDIO. Editorial Donostiarra
GONZALO GONZALO, J. (1987). Croquización. Donostiarra, San Sebastián, 1.987
RODRÍGUEZ DE ABAJO, F. JAVIER. (1992). Curso de dibujo geométrico y croquización F.. Donostiarra, San Sebastián, 1992 14ª ed.
BERTOLINE- WIEBE- MILLER- MOHLER (1999). Dibujo en Ingeniería y Comunicación Gráfica. 2ª Edición. Mc Graw Hill, Méjico,
FELEZ MINDÁN, J. (1996). Dibujo Industrial. Síntesis, Madrid, 1996
GIESECKE FREDERICK E (1992). Dibujo Técnico. Editorial Limusa, Méjico, 1992
LUZADDER, W. (1.994). Fundamentos de Dibujo en Ingeniería. Prentice-Hall, Méjico
AENOR (1999). NORMAS UNE – EN - ISO, Dibujo Técnico. Normas básicas. Madrid, 1.999
Dibujo Geométrico
Recomendada:
BERTOLINE- WIEBE-
MILLER- MOHLER
Dibujo en Ingeniería y
Comunicación Gráfica. 2ª Edición
Mc Graw Hill,
Méjico,1999.
GONZÁLEZ MONSALVE,
MARIO. JULIÁN PALENCIA CORTES
Trazado Geométrico
Grafitrés, Sevilla, 1992
LUZADDER, W.
Fundamentos de Dibujo en
Ingeniería
Prentice-Hall, Méjico, 1.994
RODRÍGUEZ DE ABAJO, F.
JAVIER.
Curso de dibujo
geométrico y croquización F.
Javier Rodríguez de
Abajo, Alvarez Bengoa, Víctor
Donostiarra, San
Sebastián, 1992 14ª ed.
Sistemas de
Representación
Recomendada:
GONZALEZ MONSALVE
MARIO
Geometría Descriptiva
Grafitrés, Sevilla, 1992
IZQUIERDO ASENSI
Geometría descriptiva
Paraninfo, Madrid 2000,
24ª ed.
RENDÓN GÓMEZ ALVARO
Volumen II Geometría
proyectiva y sistemas de representación
Editorial Tebar, Madrid,
2001
RODRIGUEZ DE ABAJO,
FRANCISCO JAVIER
Sistema Diédrico
Donostiarra, San
Sebastián, 1996, 24ª ed.
DIBUJO INDUSTRIAL
Bibliografía
recomendada
NORMAS UNE – EN - ISO
AENOR
Normalización y
Certificación. Conceptos Básicos
Aenor, Madrid, 1.991
AENOR
Dibujo Técnico. Normas
básicas
Aenor, Madrid, 1.999
BERTOLINE- WIEBE-
MILLER- MOHLER
Dibujo en Ingeniería y
Comunicación Gráfica. 2ª Edición
Mc Graw Hill, Méjico,
1999.
FELEZ MINDÁN, J.
Dibujo Industrial
Síntesis, Madrid, 1996
GIESECKE FREDERICK E.
Dibujo Técnico
Editorial Limusa, Méjico,
1992
GONZALO GONZALO, J.
Croquización
Donostiarra, San
Sebastián, 1.987
LUZADDER, W.
Fundamentos de Dibujo en
Ingeniería
Prentice-Hall. Méjico,
1.994
RODRÍGUEZ DE ABAJO.
F.J.
Curso de Dibujo
Geométrico y Croquización
Donostiarra. San
Sebastián, 1.992
RODRÍGUEZ DE ABAJO, F.
J.
Dibujo Técnico.
Donostiarra. San
Sebastián, 1.984
AUTOCAD
PRACTICO
Volumen I.
INICIACION
Autor:
Alberto Arranz
Editorial
Donostiarra
AUTOCAD
PRACTICO
Volumen II.
NIVEL MEDIO
Autor:
Alberto Arranz
Editorial
Donostiarra
AUTOCAD
PRACTICO
Volumen III.
NIVEL AVANZADO
Autor:
Alberto Arranz
Editorial
Donostiarra
AUTOCAD
2005 PRACTICO
Autor: J.
CROSS
Editorial Infor Book´s S.L.
COMPLEMENTARIA
AUTOCAD
2009 AVANZADO
Autor: J.
López Fernández, J.A. Tajadura Zapirain
Editorial Mc
Graw Hill
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión Gráfica/771G01015
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Deseño Asistido por Ordenador/771G01017
Materias que continúan o temario
Oficina Técnica/771G01018
Observacións
Recomendase en xeral cursar as materias que se imparten no 2º curso, xa que así o estima a planificación da titulación.
Aviso importante sobre a planificación da matrícula: lémbrase os estudantes que repiten curso nesta materia, que é obligatorio asistir as clases teóricas e prácticas, deben telo en conta cando se matriculen de novo, sobretodo polos horarios de docencia e datas de exames aprobados en xunta de escola.
Recomendacións sobre sustentabilidade e medio ambiente:
Intentarase transmitir ao alumnado a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade para que os apliquen non só na aula, senón tamén no comportamento persoal e profesional.
Para contribuír á consecución dunha contorna inmediata sustentable e ao cumprimento do obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do “Plan de Acción Campus Verde Ferrol”:
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
- De se realizar en papel:
· Non se empregarán plásticos.
· Realizaranse impresións a dobre cara.
· Empregarase papel reciclado.
· Evitarase a impresión de borradores.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Recomendacións en materia de igualdade de xénero e respecto á diversidade:
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…).
Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías