Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado.
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global.
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A1 A3 A5 A7 A8 A9 A10
|
|
|
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A7
|
|
|
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
A4 A10
|
|
|
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias.
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B1 B3 B4 B5
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B2 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C2 C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A6
|
|
C6
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. O PROXECTO |
1.1 Definición do proxecto
1.2 Tipos de proxectos
1.3 Documentos dun proxecto
1.4 Breve descrición dos documentos dun proxecto
1.5 Normas de presentación dos proxectos |
TEMA 2. A MEMORIA |
2.1 A memoria como documento do proxecto
2.2 Estrutura da memoria
2.3 Metodoloxía para a realización da memoria
2.4 Contidos da memoria descritiva
2.5 Contidos da memoria xustificativa |
TEMA 3. OS PLANOS |
3.1 Os planos como documento de proxecto. O carácter construtil
e contractual dos planos
3.2 Escalas, formatos e normas de presentación a
considerar.
3.3 Relación de planos dun proxecto. indice xeral.
Información que debe figurar en cada plano.
Relación co organigrama técnico do proxecto.
|
TEMA 4. PREGO DE CONDICIÓNS
|
4.1 Definición e obxecto do prego de condicións
4.2 Estrutura e contido do prego de condicións
4.3 Prego de condicións xerais
4.4 Descrición xeral do proxecto
4.5 Condicións xerais facultativas
4.6 Condicións xerais económicas
4.7 Condicións xerais legais
4.8 Prego de condicións técnicas particulares
4.9 Prego de cláusulas administrativas
particulares |
TEMA 5. O PRESUPOSTO |
5.1 Definición de presuposto
5.2 Unidades de obra
5.3 Documentos que compoñen o presuposto 7.4 Medicións
5.5 Prezos unitarios
5.6 Prezos descompostos
5.7 Presupostos parciais |
TEMA 6. ESTUDOS CON ENTIDADE PROPIA |
6.1 Xeneralidades
6.2 Contido
6.3 Prevención Riscos Laborais
6.4 Impacto Ambiental |
TEMA 7. INTRODUCCIÓN AL BIM (Building Information Modeling) |
7.1 Xeneralidades
7.2 Introdución ó AUTODESK Revit@. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C2 C3 C5 C6 |
30 |
9 |
39 |
Saídas de campo |
A10 B12 C5 |
12 |
0 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C2 C3 C5 C6 |
22.5 |
76.5 |
99 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Impartida vía TEAMS en grupo único. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia de Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos. Farase de modo presencial nos grupos estipulados mantendo as condicions de seguridade marcadas polo Centro.
Farase en condición de presencialidade nos grupos de prácticas recollidos no horario académico do Centro.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Tendo en conta, a variedad do alumno matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), alumnos de outras titulacions e os alumnos procedentes do 3º curso, tal como está estructurada a materia e Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C2 C3 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Tendo en conta o alumnado matriculado en 4º de grao, alumnos procedentes da enseñaría técnica industrial que cursaron estudos no mesmo centro (EUDI), tal como está estructurada a materia e Oficina Técnica, e co obxectivo de evitar a sobrecarga de dedicación do alumnado para a elaboración de traballos tutelados, poderase aproveitar a materia para desenvolver parte dos Traballos Fin de Grao, dependendo sempre do tipo de proxecto e de forma conxunta cos directores e tutores dos mesmos, e consensuada previamente co profesor da asignatura.
CONDICIÓN IMPRESCINDIBLE PARA SUPERAR A MATERIA:
Asistencia obligatoria a 80% da docencia presencial e entrega das partes do proxecto nas datas estipuladas polo profesor.
O traballo tutelado require o seguimento semanal do mesmo, polo que é imprescindible asistir a docencia presencial, no caso de non poder asistir deberáse xustificar a falta.
A condición indicada é aplicable as dúas oportunidades de avaliación.
No caso de cumplir estes requisitos e non superar a avaliación na 1ª oportunidade, xa sexa por non facer as entregas ou non superalas, faranse ditas entregas na 2ª oportunidade, na data de avaliación final fixada no calendario oficial de exames do Centro.
Os alumnos repetidores non están exentos de cumplir estas normas de asistencia e avaliación.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
"Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC."
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Fisica Aplicada á Enxeñería/771G01002 | Fundamentos de Materiais para á Enxeñería/771G01003 | Enxeñería de Materiais/771G01004 | Matemáticas I/771G01005 | Matemáticas II/771G01006 | Sistemas Mecánicos/771G01008 | Teoría de Máquinas/771G01009 | Procesos Industriais/771G01010 | Deseño e Procesado con Polímeros/771G01011 | Análise Asistido por Ordenador/771G01013 | Tecnoloxías de Desenvolvemento de Producto/771G01014 | Expresión Gráfica/771G01015 | Expresión Gráfica Aplicada/771G01016 | Deseño Asistido por Ordenador/771G01017 | Ergonomía e Deseño/771G01030 | Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033 | Administración e Organización Industrial/771G01034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión da Calidade/771G01044 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxecto Fin de Grao/771G01027 |
|
Observacións |
E importante ter superadas as materias indicadas, xa que Oficina Técnica é una materia de síntese que require das competencias e contidos adquiridos na meirande parte da carreira.
Recomendacións sobre sustentabilidade e medio ambiente: Intentarase transmitir ao alumnado a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade para que os apliquen non só na aula, senón tamén no comportamento persoal e profesional. Para contribuír á consecución dunha contorna inmediata sustentable e ao cumprimento do obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación ambiental e social saudables e sostibles” do “Plan de Acción Campus Verde Ferrol”: A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático. - Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. - De se realizar en papel: · Non se empregarán plásticos. · Realizaranse impresións a dobre cara. · Empregarase papel reciclado. · Evitarase a impresión de borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Recomendacións en materia de igualdade de xénero e respecto á diversidade: Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…). Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|