Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Unha formación extensiva que permite comprender a reciclaxe como a presentación dos residuos no ciclo de produción para ser reutilizados como materia prima para a fabricación de obxectos e como a solución da enxeñaría aos problemas do medio ambiente. |
A5 A6 A10
|
B3 B5 B6 B11
|
C4 C7 C8
|
Capacidade de tomar decisións técnicas que permiten aos alumnos para usar recursos tecnolóxicos para o desenvolvemento de coñecementos ambientais para tratar problemas do medio ambiente, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente.
|
A5 A6 A10
|
B3 B5 B6 B11
|
C4 C7 C8
|
Identificar, formular e resolver problemas ambientais asociados aos residuos . |
A5 A6 A10
|
B3 B5 B6 B11
|
C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN |
1.1. Desenvolvemento Sostible e Medio Ambiente. Problemas ambientais.
A Atmosfera:
-o quecemento global, efecto invernadoiro.
-a destrución do ozono, smog fotoquímico.
-a choiva ácida .
-a radioactividade, radiacións ionizantes e non ionizantes.
-o transporte, o ruído.
O auga: Purificación do auga. Descrición da ETAP e unha EDAR.
Chans: Residuos sólidos urbanos.
1.2. Produción dos residuos.
1.3. Xestión dos residuos.
1.4. Sistemas do tratamento de residuos.
1.5. Impacto Ambiental.
|
TEMA 2.- ASPECTOS LEXISLATIVOS |
2.1. Regulamentos rexionais nacionais e da UE: envases e embalaxes, medio ambiente |
TEMA 3.- RECICLAXE |
3.1. Definición e posibilidades do sistema.
3.2. Ecoproductos. Factores que determinan o seu desenvolvemento.
3.3. Industria para as demandas de produtos ecolóxicos.
3.4. Eco-produtos e desenvolvemento sostible.
3. . Avaliación do ciclo de vida dos produtos. balance enerxético ambiental. Inventario de ciclo de vid . Estudo de impacto ambiental. Propostas para mellorar o proceso.
|
TEMA 4.- CARACTERIZACIÓN DOS FLUXOS DOS RESIDUOS |
4.1. Visión xeral.
4.2. Métodos.
4.3. A caracterización analítica.
4.3.1. O poder calorífico.
4.3.2. Análise inmediata: O contido de humidade, materiais volátiles, carbono fixo, cinzas ...
4.3.3. Análise elemental. Determinación de residuos de cinzas: carbono, hidróxeno, xofre, osíxen , nitróxeno, cloro ...
4.3.4. Análise básica: Determinación da acidez, herbicidas, hidrocarburos, compostos orgánicos volátiles, amianto, dioxinas ....
4.4. O Reciclaxe e caracterización dos residuos .
|
TEMA 5.- PROGRAMAS E INSTALACIONS DE RECICLAXE |
5.. Supervisión do rendemento dos sistemas de seguimento de separación e recollida .
5.2. Instalacións de procesamento de materiais reciclables .
5.3. Problemas e solucións para o desenvolvemento do mercado .
5.4. A psicoloxía do reciclaxe . |
TEMA 6. APLICACIONS DO RECICLAXE |
6.1. Papel
6.2. Botellas de vidrio para bebidas. Plásticos.
6.3. Chatarra e latas de ferro. Latas de aluminio.
6.4. Reciclaxe de metais. Baterías e pilas.
6.5. Produtos de líña branca. Vehículos fora de uso. Neumáticos.
6.6. Aceite usado. Biocombustibles
6.7. Residuos domésticos perigosos.
|
TEMA 7.- INTEGRACIÓN DO RECICLAXE EN VERTEDOIROS E INCINERADORES. |
7.1. Ventaxas da sua implantación.
7.2. Relaciones.
7.3. Operacions de recuperación de materiais.
7.4. Economía.
|
TEMA 8.- CONTROL DA CALIDADE |
8.1. Necesidad do control de calidade.
8.2. Comprobación do control de calidade.
8.3. Xestión Ambiental. Normas ISO 14000: Estudio e implementación. Ventaxas do sistema de xestión ambiental.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
0.5 |
5 |
5.5 |
Sesión maxistral |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
24 |
60 |
84 |
Proba obxectiva |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Seminario |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación oral do traballo do alumno sobre reciclaxe por un tempo razoable , se simplifica o contido do mesmo co o apoio en soportes informáticos. |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos co o apoio do power point |
Proba obxectiva |
Proba escrita (tipo TEST ) utilizado para a avaliación da aprendizaxe , cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas son correctas ou non . |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizan traballos individualmente en reciclaxe (calquera asunto que ten que ver co programa) . Este debe ser presentado en formato dixital sen necesidade de imprimilos e oralmente ao resto dos alumnos . |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Comentar o desenvolvemento de contidos e realizar a presentación oral.
Resolver cuestións específicas sobre o seguimento do tema e comentar o traballo feito. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
Presentación oral do traballo do/a alumno/a sobre reciclaxe . |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
Proba escrita (tipo TEST ) |
40 |
Traballos tutelados |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
Os/as alumnos/as realizan un traballo individualmente sobre un tema de reciclaxe. Este debe ser presentado en formato dixital sen necesidade de imprimilos e oralmente ao resto dos/as alumnos/as. |
30 |
Seminario |
A5 A10 A6 B3 B5 B6 B11 C4 C7 C8 |
Elaboración e entrega de documentos preparados na aula. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para a avaliación da segunda oportunidade pódense realizar as mesmas
actividades de avaliación continua que durante o curso.
Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académico" rexeranse de acordo á normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Fullana, P. y Puig, R. (1997 ). Análisis del Ciclo de Vida . Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998 ). Análisis del Ciclo de Vida 2000 . Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración . UNED
Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000 ). Guía completa de las nornas ISO 14000 . Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994 ). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos . Ed. Miraguano, Madrid
Xavier Elías Castells (2009). Reciclaje de Residuoas Industriales (Residuos sólidos urbanos y fangos de depuradora). España, Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
Fullana, P. y Puig, R. (1997). Análisis del Ciclo de Vida. Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998). Análisis del Ciclo de Vida 2000. Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración. UNED
• Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000). Guía completa de las nornas ISO 14000. Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos. Ed. Miraguano, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño e Produto/771011301 | Xestión de Calidade/771011504 | Loxística Industrial/771011507 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recomendacións Sostenibilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción
número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción
Green Campus Ferrol": 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase
incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas…) 5.- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna
para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e
medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida
universitaria |
|