Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos da análise semiótica e emprego da terminoloxía básica |
A2 A6
|
B2 B3 B9 B11
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Capacitamento no manexo das ferramentas da análise dun obxecto |
A1 A5 A7 A8
|
B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C3
|
Coñecemento e emprego da terminoloxía básica da psicoloxía da percepción |
A3 A4 A9 A10
|
B1 B2 B10 B12
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. APROXIMACIÓN Á SEMIÓTICA |
· Conceptos introdutorios.
. Do signo ao texto
. Do texto ao discurso
· Signo lingüístico vs. singo visual.
· Semiótica simbólica, icónica e indicial. |
II. SEMIÓTICA ICÓNICA. ANÁLISE DE IMAXES VISUAIS. |
· A imaxe. Definición. Natureza e orixe.
· Poética e deseño: semiótica das mensaxes visuais.
· O signo icónico: referente, significante e tipo.
· O problema da iconicidade.
· O signo plástico: textura, forma e color.
. Innovación e deseño
. O sistema dos obxectos e a economía política do signo |
III. INTRODUCIÓN A PSICOLOXÍA DA PERCEPCIÓN. |
· Conceptos introdutorios.
. Psicofísica básica
. A percepción visual: sensación e percepción.
· As experiencias perceptivas.
· Teorías clásicas da percepción humana.
. Teoría e medida da discrimininación psicofísica
· Cuantificación da magnitude perceptiva e da información do estímulo
. A atención e as emocións dende os obxectos.
|
IV. CONDICIONANTES DA PERCEPCIÓN HUMANA. |
· Estabilidade da experiencia perceptiva
. Paradigmas perceptivos.
· Luz e imaxes.
· Percepción da cor.
· Percepción da forma e textura.
· Percepción do espazo, do movemento e no visual.
· Influencias cognitivas na percepción.
· Novidade e complexidade: determinantes da preferencia e do sentimento.
· Desenvolvemento perceptivo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
15 |
21 |
36 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A10 A6 B2 B3 C5 C6 C7 |
12 |
25 |
37 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A6 |
11 |
31 |
42 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
1 |
31 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio levaranse a cabo exercicios individuais e/ou en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada pola profesora.
Estes exercicios poñerán en práctica algúns dos aspectos tratados nas sesións maxistrais e aulas teóricas.
|
Sesión maxistral |
Explicación oral dos contidos teóricos do temario apoiada e complementada co uso de medios audiovisuais.
En ocasións utilizaranse preguntas para desenvolver unha discusión dirixida en torno a un tema concreto.
|
Traballos tutelados |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
Proba mixta |
Test e pregunta curtas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O desenvolvemento das actividades prácticas, ao igual que durante o traballo tutelado, estará permanentemente tutorizado polo profesor.
Ademáis da resolución de dúbidas o profesor interverá no proceso de execución dos exercicios prácticos e/ou traballo para incorporar novas perspectivas que poidan mellorar o proceso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A4 A7 A8 A9 B1 B4 |
No laboratorio levaranse a cabo pequenos exercicios individuais e en grupo, que se entregarán ao remate da clase ou (de non ser o caso) na forma estimada polo profesor.
|
40 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 |
Test e pregunta curtas.
|
30 |
Traballos tutelados |
A2 A4 A6 |
Ao longo da materia o alumnado desenvolverá un traballo proposto polo profesor.
(Presencial e traballo autónomo do alumnado). Partindo dun formato seminario dun tema concreto, realizarase unha aproximación á realidade estudada a través da aprendizaxe activa do alumno e búsqueda de información. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é necesario ter aprobada a parte das prácticas de laboratorio e o traballo proposto, así como a proba mixta. Os alumnos deberán entregar os traballos prácticos segundo os criterios estipulados pola docente. A avaliación da convocatoria extraordinaria será igual á ordinaria. A docente poderá adaptar algunha ferramenta de avaliación por causas xustificadas. Cada traballo ou exercicio práctico non entregado en tempo e forma estipulado supón a súa anulación. Ortografías: as posibles faltas de ortografía nos traballos ou prácticas supoñen unha penalización na cualificación. Os estudantes con dispensa académica deben contactar co profesor ao comezo do curso, vía Moodle ou correo electrónico, para acordar un itinerario personalizado para compensar as ausencias das clases maxistrais e as horas de traballo na aula. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fraenza, F. y Perié, A. (2015). El diseño. Del sentido a la acción. Editorial brujas
Braudrillard, J. (1997). El sistema de los objetos. Siglo XXI
Dember, W. (1990). Psicología de la percepción. Alianza Psicología
Norman, D. (1998). Psicología de los objetos cotidianos. Hondarribia
Cobley, P. y Jansz, L. (2004). Semiótica para principiantes. Era Naciente |
Luna, M. D, Tudela, P., Percepción visual. Madrid: Trotta, 2006.
Arnheim, R., Arte y percepción visual. Madrid: Alianza, 2002.
Lillo, J., Psicología de la percepción. Madrid: Debate, 1993.
Dember, W., Psicología de la percepción. Madrid: Alianza, 1990.
Sebeok, T., Signos, una introducción a la semiótica. Barcelona: Paidós, 1996.
Sudjic, D., Il Linguaggio delle cose. Edizione Laterza, 2009.
Deni, M. y Proni, G., La semiotica e il progetto. Milán. FrancoAngeli, 2008.
Polidoro, P., Che cos'è la semiotica visiva. Roma, Carocci, 2008
Costa, J., Diseñar para los ojos. Barcelona, Costa Punto Com, 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
Marín, J.M. (2016). Breviario de diseño industrial. Función, estética y gusto. Cátedra
Rodríguez, R. y Mora, K. (2002). Frankenstein y el cirujano plástico. Una guía multimedia de semiótica de la publicidad. Alicante: Universidad de Alicante
Barthes, R. (1990). La aventura semiológica. Paidós
Bajar Eco, U. (1999). La estructura ausente. Lumen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 | Estética/771G01040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Márketing/771G01032 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 |
|
Observacións |
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático 1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|