Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
C7 |
Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais o multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación. Capacitar aos alumnos para a interpretación de os diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
1.1. Información, comunicación e deseño.
|
2. Códigos e soportes para a información. |
2.1. Publicidade, educación e entretemento. |
3. TIC aplicadas ao deseño de medios impresos. |
3.1. Evolución histórica.
3.2. Tipografía, composición e retículas.
3.3. Deseño e conceptos básicos de periódicos e revistas.
3.4. Gráficos, tintas e papel.
3.5. Impresión offset. |
4. TIC aplicadas ao deseño audiovisual. |
4.1. Preproducción: storyboards e ilustración. Composición e escenografía.
4.2. Produción: edición de vídeo. Iluminación e son.
4.3. Posprodución: edición, efectos, gráficos. Medios técnicos. |
5. TIC aplicadas ao deseño dixital. |
5.1. Linguaxe multimedia.
5.2. Deseño e interactividade.
5.3. Redes sociais e novos medios. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 |
30 |
50 |
80 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
22 |
44 |
66 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supón unha excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo de habilidades por parte do alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxetiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
-As actividades e prácticas teñen como obxectivo atender as necesidades e dúbidas do alumnado relacionadas xa sexa coa parte teórica como coa parte práctica.
-As actividades iniciais serán realizadas nas horas de prácticas nos primeiros días de clase.
-A presentación oral realizaráse por grupos de traballo no derradeiro día de clase.
-A atención personalizada realizaráse tanto en tutorías presenciais ou vía Teams, como consultas puntuais a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
Exercicio Gráfico con nota ponderada mediante unha rúbrica de autoavaliación grupal do traballo realizado por cada integrante (20% da nota).
Exercicio Audiovisual con nota ponderada mediante unha rúbrica de autoavaliación grupal do traballo realizado por cada integrante (20% da nota).
Exercicio Multimedia con Exposición Oral con nota ponderada mediante unha rúbrica de autoavaliación grupal do traballo realizado por cada integrante (20% da nota).
Os traballos realizaranse en grupos |
60 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 |
Examen tipo test ou de preguntas curtas (40% da nota)
Traballo personal do alumno |
40 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN 1ª OPORTUNIDADE - A nota resultará da ponderación dos traballos prácticos (60%) e do exame final con formato tipo test e/o preguntas de desenvolvemento curto (40%). - Coa proposta de cada traballo e/o actividade a profesora explicará detalladamente o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de soporte e data de entrega. - Para a computación do 60% das clases prácticas será obrigatorio acudir polo menos ao 70% das clases prácticas. - Para superar a materia o/a estudante deberá superar ambas as partes, teórica e práctica, e obter un mínimo de 5 puntos (o 50% da puntuación global) na suma total das avaliacións dos diversos traballos, prácticas e exame. En caso de non superar unha das partes, manterase a outra parte aprobada para a segunda oportunidade. - O exame teórico versará sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais que foron extraídos das fontes de información básicas. - Estableceranse fórmulas alternativas para a avaliación dos alumnos a tempo parcial con dispensa académica con exención de asistencia.
AVALIACIÓN 2ª OPORTUNIDADE - A nota resultará da ponderación dos traballos prácticos (60%) e do exame final con formato tipo test e/o preguntas de desenvolvemento curto (40%). - Coa proposta de cada traballo e/o actividade a profesora explicará detalladamente o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de soporte e data de entrega. - Para superar a materia o/a estudante deberá superar ambas as partes, teórica e práctica, e obter un mínimo de 5 puntos (o 50% da puntuación global) na suma total das avaliacións dos diversos traballos, prácticas e exame. En caso de non superar unha das partes, non se manterá a outra parte aprobada para cursos posteriores. - O exame teórico versará sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais que foron extraídos das fontes de información básicas.
- Dentro das prácticas, no caso do Exercicio Multimedia, eliminarase a parte da presentación oral, computando o deseño multimedia o total da avaliación (20%). - Nesta segunda oportunidade non se establecen fórmulas alternativas para o alumnado a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de asistencia.
AVALIACIÓN OPORTUNIDADE ADIANTADA A avaliación seguirá os mesmos criterios que no caso da avaliación da 2ª oportunidade.
OUTROS ASPECTOS Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bordwell, D., & Thompson, K. (1995). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós Ibérica
Pérez-Montoro Gutiérrez, M. (2010). Arquitectura de la información en entornos web (1st ed.). Ediciones Trea
El-Mir, A. J., Lallana García, F., & Hernández González, R. (1995). Diseño, color y tecnología en prensa. Editorial Prensa Ibérica
Lockwood, R. (1992). El diseño de la noticia. Ediciones B
Norman, D. (2024). El diseño de las cosas cotidianas. Capitán Swing
Sellés, M. & Racionero, A. (2008). El documental = El lenguaje cinematogra?fico. . Editorial UOC
Bou Bauzá, G. (1997). El guion multimedia. Anaya
Orihuela, J.L. (2000). Introducción al diseño digital. Anaya Multimedia
Baines, P. & Haslam, A. (2005). Tipografía: función, forma y diseño. Gustavo Gili
Férnandez Casado, P.E. (2019). Usabilidad web?: teori?a y uso. . Ediciones de la U.
Nielsen, J. (2000). Usabilidad: diseño de sitios web. Prentice Hall.
Pring, R. (2000). w w w. Tipografìa: 300 diseños tipográficos para sitios web. Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
García, M. (1984). Diseño y remodelación de periódicos. Eunsa
Leslie, J. (2003). Nuevo diseño de revistas. Gustavo Gili
Lynch, P.J. & Horton, S. (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Gustavo Gili |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/771G01015 | Semiótica e Psicoloxía da Percepción/771G01031 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías da Información e a Comunicación II/771G01037 |
|
Observacións |
Plan de Acción Green Campus Ferrol: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: 1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado (salvo o folleto publicitario).
- Evitarase a impresión de borradores.
2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural 3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|