Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
SISTEMAS DE REPRESENTACION: Comprensión ou coñecemento dos sistemas de representación e a súa relación cos procedementos de ideación gráfica e de expresión visual nas distintas fases do deseño. |
A4 A6 A7 A8
|
B2 B5 B6 B9 B10 B11
|
C3 C6 C7
|
ANÁLISE DE FORMAS: Comprensión ou coñecemento das leis da perspectiva, da teoría de sombras e valoración tonal e a aptitude ou capacidade da súa aplicación ós procedementos de estudo fenomenolóxico e analítico das formas. |
A1 A4 A5 A7 A8
|
B2 B3 B5 B6 B9 B10 B11
|
C6
|
TEORÍA DA COR: Comprensión ou coñecemento das distintas teorías da cor e a súa aplicación ó deseño industrial.
|
A1 A7 A8
|
B3 B5 B6 B9 B10
|
C6
|
IDEACION GRÁFICA: Aptitude ou capacidade para concebir e representar a figura, a cor, a textura e a luminosidade dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas de debuxo a man alzada e bocetado, así como a representación e o acabado final. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9
|
B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C3 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
01. O DEBUXO COMO LINGUAXE |
1.1. Introducción ó debuxo. Xeralidades.
1.2. O debuxo como linguaxe.
1.3. Niveles de representación. |
02. OS SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN E A SÚA APLICACIÓN Ó DESEÑO |
2.1. Proxección e sección: invariantes e características.
2.2. Os sistemas de representación.
2.3. Clasificación de sistemas e aplicación ó deseño industrial. |
03. A PERSPECTIVA LINEAL |
3.1. Conceptos de perspectiva lineal.
3.2. Representación do punto, a recta e o plano.
3.3. Perspectiva central e oblicua con raios visuais.
|
04. DEBUXO A MAN ALZADA E BOCETADO |
4.1. Conceptos de debuxo a man alzada.
4.2. Nocións de encaxe e proporción.
4.3. Técnicas de bocetado. Debuxo do natural. |
05. ANÁLISE DE FORMAS E VOLÚMENES |
5.1. Masa e volumen.
5.2. Estudo do volumen elemental.
5.3. Estudo de formas complexas. Volúmenes relacionados. |
06. SOMBRAS NA REPRESENTACIÓN GRÁFICA |
6.1. Sombras de puntos e rectas.
6.2. Sombra propia, arroxada e autoarroxada.
6.3. Composición tridimensional. |
07. CLAROOSCURO E VALORACION TONAL |
7.1. Xeralidades
7.2. Graduación da claridade aparente e valoración tonal.
7.3. Líñas isófotas. Puntos e líñas brillantes. |
08. TEORÍA DA COR E OS SEUS SISTEMAS DE CLASIFICACIÓN |
8.1. Teoría da cor.
8.2. A interacción da color.
8.3. Psicoloxía da color aplicada ó diseño. |
09. O DEBUXO COMO FERRAMENTA |
9.1 Arte e representación gráfica.
9.2 Desenvolvemento gráfico da idea.
9.3 A presentación final do deseño. |
10. A COMPOSICIÓN E O CONTEXTO |
10.1 Composición e soporte.
10.2 Incorporación da figura humán.
10.3 Incorporación de texto. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A6 B2 B3 B6 B9 C3 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A4 A6 A7 A8 B2 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C6 C7 |
12 |
0 |
12 |
Obradoiro |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B10 C3 C7 C8 |
21 |
60.9 |
81.9 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A9 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 C3 C7 C8 |
3 |
47.1 |
50.1 |
Proba obxectiva |
A4 A7 A8 B2 B5 B6 B9 B10 B11 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Estas actividades lévanse a cabo antes de iniciar o proceso de ensinanza-aprendizaxe, co fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posee o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren acadar, vencellados á asignatura. Con elas preténdese obter información relevante que permita artellar a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais expoñense os contidos teóricos da asignatura e os desenvolvementos prácticos fundamentais baseándose no emprego da palabra e apoiándose fundamentalmente na imaxe, con presentacións dixitais e debuxos na pizarra, como vías principais de transmisión da información. |
Obradoiro |
Nos obradoiros semanais búscase que o alumnado poña en práctica os coñecementos adquiridos, a través dunha serie de exercicios propostos polo profesorado, co seu apoio e supervisión permanente durante o tempo da clase. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados son unha metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes fóra da aula, baixo a tutela do profesorado. Ó longo do cuadrimestre iránse propoñendo ó alumnado unha serie de enunciados xenéricos, para que os desenvolva pola súa conta e os entregue ó finalizar a asignatura. O horario semanal de titorías permitirá facer o seguimento e tutela destes traballos, de modo voluntario. |
Proba obxectiva |
Utilízase como proba individual para a avaliación final da aprendizaxe, permitindo avaliar a capacidade e destreza adquirida ó longo da asignatura.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No horario de titorías, o profesorado, de xeito individual ou en pequenos grupos, atenderá ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co desenvolvemento e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
Tamén poderá realizarse de xeito non presencial para consultas específicas, a través da plataforma Teams previa solicitud por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A4 A7 A8 B2 B5 B6 B9 B10 B11 |
A proba obxectiva serve de control para avaliar a maduración final do alumnado ó término da asignatura. Esíxese unha cualificación mínima de 5 para superar a materia. |
50 |
Obradoiro |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B2 B3 B4 B5 B6 B10 C3 C7 C8 |
Avaliación das prácticas e traballos realizados na aula e/ou completados fóra. Estes traballos deben dar idea da maduración do alumnado na asignatura. É precisa a realización, en tempo e forma, dos traballos propostos para poder ser avaliado. Estes traballos non se devolverán ó alumnado. |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A9 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 C3 C7 C8 |
É unha parte fundamental da avaliación xunto cos traballos realizados no obradoiro. A súa elaboración coa mínima calidade esixible é indispensable para a súa consideración. Estes traballos non se devolverán ó alumnado. |
25 |
|
Observacións avaliación |
A presencialidade (asistencia) é imprescindible, con participación activa e aproveitamento, tanto para a realización das prácticas e traballos no taller, como para as clases teóricas. Unha asistencia inferior ó 80% pode comprometer a avaliación positiva na materia, agás naqueles casos de alumnado que teña un recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. O alumnado que se presente á proba obxectiva (exame), tendo presentado os exercicios correspondentes ás partes do obradoiro e dos traballos tutelados, pero que non supere a materia aplicando as porcentaxes sinaladas, figurará en actas coa cualificación final obtida a partires desas porcentaxes. O alumnado que se presente á proba obxectiva (exame), non tendo presentado os exercicios correspondentes ás partes do obradoiro e aos traballos tutelados, figurará en actas coa cualificación final de "NP". As prácticas do obradoiro, os traballos tutelados e a proba obxectiva (exame) só terán validez para o curso actual (primeira e segunda oportunidade, respectivamente), e deberán repetirse nos seguintes cursos académicos. Aplícanse os mesmos criterios de avaliación na primeira e na segunda oportunidade. Estes criterios son os mesmos para o alumnado matriculado en réxime de dedicación a tempo completo como no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Ao alumnado que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios de avaliación que para a primeira e segunda oportunidade. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso
"0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera
cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a
convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARTIN, J. (1994). Aprender a abocetar. Barcelona: Naturart
EDWARDS, B. (2000). Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Barcelona: Blume
FERRER, R. (2014). Dibujo para diseñadores de muebles. Barcelona: Parramón
HENRY, K. (2012). Dibujo para diseñadores de producto. Barcelona: Promopress
JULIÁN, F.; ALBARRACÍN, J. (2005). Dibujo para diseñadores industriales. Barcelona: Parramón
CABEZAS, L. (2011). Dibujo y construcción de la realidad. Madrid: Cátedra
CHING, F. D.K. (1990). Drawing, a creative process. Nueva York: Wiley
LAMBERT, S. (1996). El dibujo técnica y utilidad. Barcelona: Blume
BÄRTCSHI, W. A. (1980). El estudio de las sombras en perspectiva. Barcelona: Gustavo Gili
KÜPPERS, H. (1995). Fundamentos de la teoría de los colores. Barcelona: Gustavo Gili
ALBERS, J. (1979). La interacción del color. Madrid: Alianza
PORTER, T.; GOODMAN, S. (1990). Manual de técnicas gráficas para arquitectos, diseñadores gráficos y artistas. Barcelona: Gustavo Gili
LAWSON, P. J. (1980). Perspectiva para dibujantes. Barcelona: Gustavo Gili
MAIER, M. (1982). Procesos elementales de proyectación y configuración. Barcelona: Gustavo Gili
HANKS, K.; BELLISTON, L. (1990). Rapid Viz. A new method for the rapid visualization of ideas. Ontario: Crisp Learning
DE GRANDIS, L. (1985). Teoría y uso del color. Madrid: Cátedra
NICOLAIDES, K. (1990). The natural way to draw. Boston: Mariner Books
WRIGHT, L. (1985). Tratado de perspectiva. Barcelona: Stylos |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Básico/771G01021 | Historia da Arte e do Deseño/771G01038 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Expresión Gráfica/771G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas da Expresión Artística Aplicada/771G01042 |
|
Observacións |
O alumnado que participe en programas de mobilidade tanto saínte como entrante adaptaráse ás mesmas normas que ó resto do alumnado. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable ambiental e social é recomendable facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural. Asimesmo, débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|