Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas Analíticas Instrumentais en Medio Ambiente Código 610311615
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Cuarto Quinto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral En esta materia se pretende que el alumno comprenda el fundamento y las posibilidades de las técnicas más habituales.Se pondrá especial atención en los fundamentos físicos y químicos de las principales técnicas analíticas, configuración de los equipos, condiciones experimentales y principales aplicaciones.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o fundamento e as características das técnicas analíticas mais habituais A7
A16
A21
A25
B1
B4
B5
C2
C3
Capacidad para seleccionar a técnica instrumental mais axeitada na resolución dun problema analítico concreto A7
A15
A21
B1
B2
B3
B4
C6
Destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais A7
A19
A21
A22
A23
B1
B3
B4
B5
C6
Capacidade de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos datos experimentais A20
A21
B1
B2
B3
B4
B5
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción a las técnicas analíticas instrumentales


Resolución de problemas analíticos. Parámetros de calidad de las técnicas instrumentales. Calibración.
Características y clasificación de las técnicas instrumentales. Componentes básicos de los instrumentos. Señales y ruido.
Tema 2.- Espectroscopía ultravioleta-visible.
Fundamento. Instrumentación. Aplicaciones. Espectroscopia derivada. Espectroscopía fotoacústica.
Tema 3.- Espectroscopía IR Espectroscopía de absorción en el infrarrojo: fundamento, instrumentación, aspectos prácticos y aplicaciones. Espectroscopía de reflexión en el infrarrojo. Espectroscopía en el infrarrojo cercano.
Tema 4.- Espectroscopía Raman Fundamento. Relación de despolarización Raman. Instrumentación. Comparación entre espectroscopía Raman e IR. Aplicaciones. Espectroscopía Raman de resonancia.
Tema 5.-Espectroscopía de luminiscencia molecular. Fundamento. Variables que afectan a la fluorescencia. Relación entre concentración y fluorescencia. Espectros de emisión y excitación. Instrumentación. Aplicaciones. Fosforescencia. Quimioluminiscencia.
Tema 6.-Espectrometría de masas. Fundamento. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 7.-Espectroscopía de absorción atómica. Fundamento. Atomización de llama, atomización electrotérmica, generación de hidruros: Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 8.- Espectrometría de emisión atómica. Fundamento. Fuentes de excitación: Fuentes de arco y chispa; fuentes de plasma. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 9.- Espectrometría de rayos X. Fundamento. Técnicas de absorción y emisión de rayos X. Difracción de rayos X. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 10.- Espectroscopía de resonancia magnética nuclear. Fundamento. Instrumentación. Aplicaciones.
Tema 11.- Principios generales de las técnicas cromatográficas. Fundamento. Clasificación. Parámetros cromatográficos. Análisis cualitativo y cuantitativo.
Tema12.- Cromatografía de gases. Fundamento. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 12.- Cromatografía de líquidos de alta resolución Fundamento. Cromatografía de adsorción; Cromatografía de reparto; Cromatografía iónica; Cromatografía de exclusión molecular. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.
Tema 13.- Electroforesis capilar. Fundamento. Fundamento. Modalidades electroforéticas. Instrumentación. Aplicaciones ambientales.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 147 149
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta El examen constará de preguntas teóricas y de preguntas de respueta razonada.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
El profesor resolverá las dudas que le planteen los alumnos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta El examen consta de preguntas cortas e preguntas de resposta razonada. Supone el 100% de la calificación.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica SKOOG, D.A., WEST, D.M., HOLLER F.J. (1996). Fundamentos de Química Analítica. Vol 2. Editorial Reverté
RUBINSON, K.A., RUBINSON, J.F. (2001). Análisis Instrumental. Ed. PrenticE Hall
Mc MAHON, G. (2007). Analytical Instrumentation. A guide to laboratory, portable and miniaturized instruments. Ed. Wiley
WILLARD, H.H., MERRITT Jr., L.L., DEAN J.A. y SETTLE Jr. J.A. (1991). Métodos instrumentales de análisis. Editorial Iberoamericana
SKOOG, D.; HOLLER, F.J.; NIEMAN T.A. (2000). Principios de Análisis Instrumental . Ed. McGraw-Hill

Se utilizarán distintos recursos web que ayuden al alumno a comprender y fijar los conocimientos que se imparten en las distintas activiades. ej: simulaciones, esquemas, videos, etc.

Bibliografía complementaria ESTEBAN, L. (1993). La Espectrometría de Masas en Imágenes. ACK Editores
REEVE, R.N. (2002). Introduction to Environmental Analysis. Ed. John Wiley and Sons
SOGORB SÁNCHEZ, M.A., VILANOVA GISBERT, E. (2004). Técnicas Analíticas de Contaminantes Químicos. Ed. Díaz de Santos


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Química Analítica Avanzada/610311502

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Ampliación Química Analítica/610311203
Análise de Contaminantes en Diversas Matrices Ambientais/610311521

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías