Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Fundamentos de Informática Código 610G04010
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Eiras Franco, Carlos
Correo electrónico
carlos.eiras.franco@udc.es
Profesorado
Eiras Franco, Carlos
Romero Campo, Paula
Correo electrónico
carlos.eiras.franco@udc.es
paula.romero.campo@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Asignatura de formación básica que consta de 6 créditos y que introducirá al estudiante en las áreas fundamentales de esta materia. Los Sistemas Informáticos son sistemas capaces de almacenar y procesar información por medio de diferentes elementos software y hardware. Al concluir la asignatura, el estudiante habrá sido dotado con los conocimientos básicos en Sistemas Informáticos, necesarios para comprender y abordar con garantías asignaturas más avanzadas de cursos posteriores.
Plan de continxencia En caso de alguna contingencia se mantendrá la misma estructura, material, contenidos y evaluación, pero la modalidad docente pasará de Híbrida a No Presencial.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender a importancia dos obxectivos da programación. Coñecer os aspectos xerais sobre as linguaxes e paradigmas da programación. Coñecer pseudocódigo e a sintaxis da linguaxe Python utilizado para describir algoritmos e programas. Coñecer os pasos para a realización dun programa e os seus principais compoñentes. Coñecer os tipos de datos básicos usando a linguaxe Python. Coñecer as estruturas de control da programación estructurada e as diferenzas entre elas. Coñecer todos os aspectos relacionados coa realización de funcións e procedementos. A7
A10
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C5
C6
C8
Ser capaz de realizar o seguimiento dun algoritmo (en pseudocódigo) ou programa (en linguaxe Python), explicar que realiza, e atopar posibles erros. Ser capaz de resolver pequenos algoritmos e programas. A partir da formulación dun problema de pequena-mediana envergadura saber realizar o programa para resolvelo: tendo en conta os obxectivos da programación. Realizar a descomposición adecuada implementando as funcións e procedementos necesarios correctamente. Coñecer o potencial das librerías de funcións libres e ser capaz de escribir programas valéndose delas adaptándoas ás necesidades. A7
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C8
Ter autonomía para establecer configuracións sinxelas de equipos no referente a usuarios, permisos e redes. A7
B2
B5
B6
B7
C3
C5
C8
Coñecemento dos conceptos, principios e técnicas básicas relacionadas coas bases de datos. Capacidade de modelar e deseñar bases de datos relacionales. Capacidade de manexar bases de datos relacionales mediante a execución de sentenzas nunha linguaxe de consultas. A7
B2
B5
B6
B7
C3
C7
C9

Contidos
Temas Subtemas
1. Sistemas operativos - Sistemas de ficheiros
- Liña de comandos
- Usuarios, perfiles e tipos de acceso
2. Introducción á programación - Qué é unha linguaxe de programación
- Tipos de datos e operadores
- Sentencias de control
- Funcións e procedementos
- Uso de librerías
- Bos hábitos de programación
3. Bases de datos - Modelo relacional
- Modelo entidade-relación
- A linguaxe SQL
4. Redes - Introducción e modelo de capas
- Configuración das capas de ligazón e rede

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A7 B2 B6 B7 C3 C7 C8 C9 12 34 46
Seminario A7 B2 B6 B7 C3 C8 8 8 16
Proba mixta A7 B2 B3 B4 B6 B7 B11 C3 C6 C9 2 0 2
Sesión maxistral A7 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C8 28 56 84
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Nas sesións de prácticas o alumno realizará tarefas de manexo de sistemas operativos, codificación de programas en linguaxe Python e deseño e manexo de bases de datos. Os enunciados das prácticas proporcionaranse coa suficiente antelación para que os alumnos poidan aproveitar mellor o seu tempo.É misión do profesor supervisar o código xerado polo alumno para resolver dúbidas, corrixir malos estilos de programación e correxir erros.
Seminario Nas sesións de seminario realizaranse exercicios e prácticas coa finalidade de detectar nos alumnos lagoas de coñecemento na materia impartida ata ese momento, e dar as explicacións e/ou referencias necesarias para enmendalas
Proba mixta No periodo de avaliación realizaráse unha proba de coñecementos teóricos e de resolución de problemas prácticos para avaliar a adquisición das competencias por parte do alumno.
Sesión maxistral Nas sesións de teoría, o profesor describe os obxectivos e os contidos da materia, para dar unha visión particular do tema a tratar e relacionalo con outros dentro da asignatura. Despois desenvólvese o tema correspondente na forma de sesión maxistral, axudándose das ferramentas técnicas dispoñibles, facendo fincapé en certas cuestións nas que o alumno debe profundar no seu autoaprendizaxe. O obxectivo é que os alumnos adquiran os coñecementos informáticos necesarios para desenvolverse adecuadamente na súa vida profesional. Utilizarase Python como linguaxe de codificación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas a través de TIC
Descrición
Tanto nas sesións maxistrales como nos laboratorios de prácticas e nas sesións de seminario levarase unha atención personalizada do alumno, en distintos niveis segundo sexa o tipo de clase, detectando o nivel de asimilación e comprensión dos temas explicados e as prácticas requiridas a implantar.

Nas sesións de seminario é onde se pode chegar máis ao alumno para coñecer as lagoas que presente e indicarlle o camiño para cubrilas.

Os alumnos que teñan matrícula a tempo parcial deben falar, o comezo do curso, con o/os profesores encargados do seu grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A7 B2 B6 B7 C3 C8 As horas de seminarios contarán con mecanismos de avaliación dos progresos do alumno. Esta avaliación reflictirase no 10% da nota final. 10
Prácticas a través de TIC A7 B2 B6 B7 C3 C7 C8 C9 Ó longo do curso realizaránse catro prácticas, cada unha das cales terá un valor máximo do 10% da nota final. 40
Proba mixta A7 B2 B3 B4 B6 B7 B11 C3 C6 C9 O exame final constará de cuestións teóricas, e de varios exercicios de posta en práctica das competencias adquiridas.
O devandito Exame Final terá un valor máximo do 50% da nota final.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Alan Beaulieu (2009). Learning SQL (2ª Edición). O'Reilly
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2019). Database System Concepts (7a edición). McGraw Hill
Luis Joyanes Aguilar (2011). Fundamentos de programación: algoritmos, estructuras de datos y objetos. Madrid
Raúl González Duque (). Python para todos. http://edge.launchpad.net/improve-python-spanish-doc/0.4/0.4.0/+download/Python%20para%20todos.pdf
James F. Kurose, Keith W. Ross (2008). Redes de computadores: un enfoque descendente basado en Internet. Addison Wesley
Bibliografía complementaria Mark Lutz (2013). Learning Python, Fifth Edition. O'Reilly Media, Inc
Jesús J. García Molina, Francisco J. Montoya Dato, José L. Fernández Alemán, Ma José Majado Rosales (2005). Una introducción a la programación: un enfoque algorítmico. Thomson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

.  Ler: Lea o tema a tratar antes de asistir ás sesións teóricas. ¡É MOI IMPORTANTE!

·  Atender: Atenda en clase, non só estea de corpo presente.

·  Comprender: Comprenda o que se lle di nas sesións de teoría e, se non, pregunte.

·  Preguntar: Pregunte todo o que non comprenda, non quede con dúbidas.

·  Estudar: Estude logo das sesións, para reter o comprendido.

·  Practicar: Faga moitos exercicios, os que se lle pidan, suxiran, e outros pola súa conta, tanto en papel como no ordenador.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías