Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a importancia dos obxectivos da programación. Coñecer os aspectos xerais sobre as linguaxes e paradigmas da programación. Coñecer pseudocódigo e a sintaxis da linguaxe Python utilizado para describir algoritmos e programas. Coñecer os pasos para a realización dun programa e os seus principais compoñentes. Coñecer os tipos de datos básicos usando a linguaxe Python. Coñecer as estruturas de control da programación estructurada e as diferenzas entre elas. Coñecer todos os aspectos relacionados coa realización de funcións e procedementos. |
A7 A10
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C5 C6 C8
|
Ser capaz de realizar o seguimiento dun algoritmo (en pseudocódigo) ou programa (en linguaxe Python), explicar que realiza, e atopar posibles erros. Ser capaz de resolver pequenos algoritmos e programas. A partir da formulación dun problema de pequena-mediana envergadura saber realizar o programa para resolvelo: tendo en conta os obxectivos da programación. Realizar a descomposición adecuada implementando as funcións e procedementos necesarios correctamente. Coñecer o potencial das librerías de funcións libres e ser capaz de escribir programas valéndose delas adaptándoas ás necesidades. |
A7
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C8
|
Ter autonomía para establecer configuracións sinxelas de equipos no referente a usuarios, permisos e redes. |
A7
|
B2 B5 B6 B7
|
C3 C5 C8
|
Coñecemento dos conceptos, principios e técnicas básicas relacionadas coas bases de datos. Capacidade de modelar e deseñar bases de datos relacionales. Capacidade de manexar bases de datos relacionales mediante a execución de sentenzas nunha linguaxe de consultas. |
A7
|
B2 B5 B6 B7
|
C3 C7 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Sistemas operativos |
- Sistemas de ficheiros
- Liña de comandos
- Usuarios, perfiles e tipos de acceso |
2. Introducción á programación |
- Qué é unha linguaxe de programación
- Tipos de datos e operadores
- Sentencias de control
- Funcións e procedementos
- Uso de librerías
- Bos hábitos de programación |
3. Bases de datos |
- Modelo relacional
- Modelo entidade-relación
- A linguaxe SQL |
4. Redes |
- Introducción e modelo de capas
- Configuración das capas de ligazón e rede |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A7 B2 B6 B7 C3 C7 C8 C9 |
12 |
34 |
46 |
Seminario |
A7 B2 B6 B7 C3 C8 |
8 |
8 |
16 |
Proba mixta |
A7 B2 B3 B4 B6 B7 B11 C3 C6 C9 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A7 A10 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C6 C8 |
28 |
56 |
84 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Nas sesións de prácticas o alumno realizará tarefas de manexo de sistemas operativos, codificación de programas en linguaxe Python e deseño e manexo de bases de datos. Os enunciados das prácticas proporcionaranse coa suficiente antelación para que os alumnos poidan aproveitar mellor o seu tempo.É misión do profesor supervisar o código xerado polo alumno para resolver dúbidas, corrixir malos estilos de programación e correxir erros. |
Seminario |
Nas sesións de seminario realizaranse exercicios e prácticas coa finalidade de detectar nos alumnos lagoas de coñecemento na materia impartida ata ese momento, e dar as explicacións e/ou referencias necesarias para enmendalas |
Proba mixta |
No periodo de avaliación realizaráse unha proba de coñecementos teóricos e de resolución de problemas prácticos para avaliar a adquisición das competencias por parte do alumno. |
Sesión maxistral |
Nas sesións de teoría, o profesor describe os obxectivos e os contidos da materia, para dar unha visión particular do tema a tratar e relacionalo con outros dentro da asignatura. Despois desenvólvese o tema correspondente na forma de sesión maxistral, axudándose das ferramentas técnicas dispoñibles, facendo fincapé en certas cuestións nas que o alumno debe profundar no seu autoaprendizaxe. O obxectivo é que os alumnos adquiran os coñecementos informáticos necesarios para desenvolverse adecuadamente na súa vida profesional. Utilizarase Python como linguaxe de codificación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Tanto nas sesións maxistrales como nos laboratorios de prácticas e nas sesións de seminario levarase unha atención personalizada do alumno, en distintos niveis segundo sexa o tipo de clase, detectando o nivel de asimilación e comprensión dos temas explicados e as prácticas requiridas a implantar.
Nas sesións de seminario é onde se pode chegar máis ao alumno para coñecer as lagoas que presente e indicarlle o camiño para cubrilas.
Os alumnos que teñan matrícula a tempo parcial deben falar, o comezo do curso, con o/os profesores encargados do seu grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A7 B2 B6 B7 C3 C8 |
As horas de seminarios contarán con mecanismos de avaliación dos progresos do alumno. Esta avaliación reflictirase no 10% da nota final. |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A7 B2 B6 B7 C3 C7 C8 C9 |
Ó longo do curso realizaránse catro prácticas, cada unha das cales terá un valor máximo do 10% da nota final. |
40 |
Proba mixta |
A7 B2 B3 B4 B6 B7 B11 C3 C6 C9 |
O exame final constará de cuestións teóricas, e de varios exercicios de posta en práctica das competencias adquiridas.
O devandito Exame Final terá un valor máximo do 50% da nota final. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alan Beaulieu (2009). Learning SQL (2ª Edición). O'Reilly
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2019). Database System Concepts (7a edición). McGraw Hill
Luis Joyanes Aguilar (2011). Fundamentos de programación: algoritmos, estructuras de datos y objetos. Madrid
Raúl González Duque (). Python para todos. http://edge.launchpad.net/improve-python-spanish-doc/0.4/0.4.0/+download/Python%20para%20todos.pdf
James F. Kurose, Keith W. Ross (2008). Redes de computadores: un enfoque descendente basado en Internet. Addison Wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Mark Lutz (2013). Learning Python, Fifth Edition. O'Reilly Media, Inc
Jesús J. García Molina, Francisco J. Montoya Dato, José L. Fernández Alemán, Ma José Majado Rosales (2005). Una introducción a la programación: un enfoque algorítmico. Thomson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
. Ler: Lea o tema a tratar antes de asistir ás
sesións teóricas. ¡É MOI IMPORTANTE! · Atender:
Atenda en clase, non só estea de corpo presente. · Comprender:
Comprenda o que se lle di nas sesións de teoría e, se non, pregunte. · Preguntar:
Pregunte todo o que non comprenda, non quede con dúbidas. · Estudar:
Estude logo das sesións, para reter o comprendido. · Practicar: Faga moitos exercicios, os que se
lle pidan, suxiran, e outros pola súa conta, tanto en papel como no ordenador. |
|