Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AP5 AP6 AP14 AP15 AP16 AP20 AP22 AP23
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP8 BP9 BP10 BP14 BP15 BP18 BP19 BP24 BP25 BP26 BP27 BP28
|
CM1 CM2 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os instrumentos máis importantes de control de risco de mercado, de crédito e operacionais |
AP14 AP15
|
BP4 BP24 BP25 BP26
|
CM2 CM3
|
Comprender os modelos de valoración de activos financeiros; crear e xestionar carteiras de valores |
AP15 AP16
|
BP5 BP9 BP15
|
CM7
|
Utilizar instrumentos derivados coa fin de utilizalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do inversor |
AP16
|
BP9 BP25
|
|
Formación na utilización dos instrumentos derivados co fin de usalos na confección de carteiras mixtas para adecuar o grao de risco ás preferencias do investidor. |
AP14 AP15 AP16
|
BP4 BP5 BP15 BP16 BP24 BP25 BP26
|
CM5
|
Comprensión dos modelos de valoración de activos financeiros e adquisición de coñecementos para crear e xestionar carteiras de valores. |
AP14 AP15 AP16
|
BP3 BP4 BP9 BP15 BP27 BP28
|
CM3
|
Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais. |
AP15 AP16
|
BP8 BP9 BP15
|
CM6 CM7
|
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións. |
AP16
|
BP5 BP9 BP27
|
CM7
|
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca. |
AP5 AP23
|
BP8 BP15 BP16 BP26
|
CM7
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AP15
|
BP24 BP25
|
CM7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
AP16
|
|
CM6 CM8
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
AP16
|
BP16
|
CM3
|
Planificación para a resolución de problemas. |
AP15 AP23
|
BP2 BP24
|
CM2
|
Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras |
AP15
|
BP9 BP16 BP19
|
CM2
|
Habilidades informáticas. |
AP23
|
BP4 BP9 BP28
|
CM7
|
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas |
AP15 AP16
|
BP6 BP9 BP26
|
CM6
|
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
AP15
|
BP11 BP27
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introdución |
1.- O tratamento estatístico do risco
2.- Inicio no manexo do software estatistico R |
Tema 2.- Conceptos estatísticos |
1.- Estatística descritiva
2.- Cálculo de probabilidade
3.- Estatística inferencial
4.- Técnicas estatísticas multivariantes |
Tema 3.- Series de tempo |
1.- Modelos de series temporais
2.- Volatilidade nas series financeiras
|
Tema 4.- Técnicas emerxentes de análise de datos |
4.- Técnicas emerxentes de análise de datos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A14 A15 A16 B4 B8 B9 B11 B14 B15 B16 B25 B28 C2 C6 C7 |
22 |
33 |
55 |
Proba obxectiva |
A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A14 A15 A16 A20 A22 A23 B2 B3 B19 B26 C5 |
11 |
22 |
33 |
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 C6 |
0 |
33 |
33 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado debe realizar, co apoio dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas |
Proba obxectiva |
Probas para avaliar a capàcidade que o alumnado ten para asimilar os conceptos e interrelacionalos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral, apoiada en medios audovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos. |
Traballos tutelados |
Cada estudante debe realizar, baixo tutela, traballos con datos reais aplicando as técnicas que se lles enseñaron no curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Parta a realización destas actividades o alumnado necesita o asesoramento e, no seu caso, a dirección dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B1 B2 B3 B4 C6 |
Traballos de aplicación das técnicas estudadas a datos reais |
30 |
Proba obxectiva |
A20 A22 A23 B1 B5 B6 B10 B18 B24 B27 C1 C3 C8 |
Exames escritos |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A14 A15 A16 B4 B8 B9 B11 B14 B15 B16 B25 B28 C2 C6 C7 |
Actividades realizadas na aula de informatica |
20 |
|
Observacións avaliación |
Nas probas obxectivas poderanse esixir cualificacións mínimas. Aquel alumnado que teña participación na avaliación en cantidade igual ou superior ao 20% da cualificación e non se presente ao exame final, será cualificado como suspenso. Na avaliación adiantada e na segunda oportunidade mantéñense os criterios da primeira oportunidade. Na avaliación continua da materia será
requisito para ser avaliado a participación
activa nas actividades de avaliación e nas actividades
organizadas polos coordinadores da materia e do Mestrado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ruppert, D; Matteson, D.S. (2015) Statistics and Data Analysis for Financial Engineering (2nd ed.,). New York, NY: Springer. |
Bibliografía complementaria
|
|
Greene, W. (1998). Análisis econométrico. Ed. Prentice Hall, Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L., & Black, W. C. (1999). Análisis multivariante. Madrid: Prentice Hall. Elosua, P. (2011). Introducción al entorno R. Bilbao: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial de la Universidad del Pa?s Vasco . Accesible en: http://www.ehu.eus/gip/publicaciones/articulos/2011/4.pdf Enders (2003). Applied econometric time series. Wiley Series in Probability and Mathematical Statistics Espasa, A. y Cancelo, J.R. (1993). Métodos Cuantitativos para el Análisis de la Coyuntura Económica . Alianza Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría: Un enfoque moderno (2ª ed). Madrid. Thomson Documentación R-hispano: http://r-es.org/tiki/Documentaci%C3%B3n |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|