Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dereito de empresa Código 611507005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Economía
Empresa
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Campo Villares, Manuel Octavio del
Carril Vázquez, Xosé Manuel
Cernadas Lázare, Marta
Correo electrónico
m.campov@udc.es
xose.manuel.carril.vazquez@udc.es
marta.cernadas.lazare@udc.es
Web
Descrición xeral O obxetivo da materia e facilitar e mostrar o alumno o uso dos coñecementos xerais nas materias de: dereito mercantil, laboral e tributario no momento de abordar un proxecto empresarial.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
- Sen cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Estudo de casos.
- Solución de problemas.

*Metodoloxías docentes que se modifican
- Sen cambios.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: diariamente, para facer consultas, solicitar reunions virtuais, resolver dubidas e facer seguimento do proxecto asignado.
- Moodle: semanalmente para subir ficheiros e depositar outros materiais.
- Teams: semanalmente para garantiz o avance dos contidos tanto teóricos como prácticos da materia, facer reuniones co grupo do proxecto e un seguimento do mesmo.

4. Modificacións na avaliación
- En canto os criterios da evaluación non se modifican: estudo de casos 70% e solución de problemas 30%.
- A presentación do proxecto se fará a través de Teams ca intervención de todolos membros do grupo integrante do proxecto, tanto na presentación como na resolución as preguntas do profesorado.

*Observacións de avaliación:
- Os criterios de avaliación serán os mesmos na primeira e segunda oportunidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Sen cambios.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Distinguir entre os distintos tipos sociais e elixir entre o tipo social adecuado en función da actividade empresarial que se propoña desenvolver, así como redactar estatutos sociais. AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP12
BP14
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP9
CP10
CP11
Coñecer a normativa laboral e coñecer o sistema tributario español, particularmente as figuras impositivas relacionadas coa contorna empresarial. AP3
AP18
AP19
AP20

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao dereito de sociedades
- As sociedades de persoas
- As sociedades de capital
- As sociedades de base mutualista
- O proceso de creación dunha sociedade
- Introdución ao dereito Laboral
- Dereito Laboral Individual
- Dereito Laboral Colectivo
- Conceptos básicos de fiscalidad
- O sistema fiscal español
- Fiscalidad empresarial en España
- O IVA, definición, cálculo y excepciones
- O Imposto de Sociedades: identificación, base imponible: amortizaciones, existencias, deducciones y estructura del impuesto.
-
No es necesario un mayor detalle.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 16 34 50
Solución de problemas A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 5 15 20
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Os grupos de traballo asignados á realización do proxecto de empresa, resolverán cuestións relativas aos temas que conformen os contidos desta materia e de forma específica o seu emprego no proxecto asignado.
O obxectivo é que o profesor propoña casos de estudio vinculados coa dirección do dereito da empresa, coa finalidade de buscar unha conexión entre os contidos da materia e a realización final do proxecto.
Solución de problemas Farase un especial fincapé na necesidade de que sexa o propio estudante quen formule o problema que pretende abordar, as técnicas, instrumentos, marcos conceptuais, bases documentais e estratexia para a procura de solucións ao mesmo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
O profesor ademais de atender ás cuestións suscitadas polos estudantes en cada unha das clases, atenderaos de forma máis ampla e personal (o grupo do proxecto) nas sesións de tutorías. Nos horarios de tutoría os alumnos serán atendidos para aclarar aquelas dúbidas que lles xurdan para a preparación da materia.

Durante o desenvolvemento dos casos, o alumno poderá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto relativo ao caso, e atenderase de forma personalizada a cada un dos grupos de traballo orientándoos na formulación do caso, fomentando a discusión constructiva entre os compoñentes do grupo e corrixindo aqueles aspectos do traballo que a xuízo do profesor así o requiran.

O seguimiento de cada un dos traballos contribuirá a poder valorar de forma máis precisa o esforzo realizado por cada un dos compoñentes do grupo de traballo.

En relación co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, débese ter en conta o seguinte: acordarase ao comezo do curso un calendario específico de tutorías compatibles coa súa dedicación.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A3 A18 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidade do alumno para aplicar a metodoloxía do caso utilizando os coñecementos específicos desta materia. Mediante presentación do proxecto por todolos membros do grupo. 70
Solución de problemas A4 A5 A6 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 Se valorará a capacidad do alumno para la solución de problemas utilizando os coñecementos específicos desta materia. Intervención de todolos membros do grupo do proxecto. 30
 
Observacións avaliación

Dado que no deseño currícular do MBA, para a valoración do alumno é
necesaria unha estreita colaboración dos profesores de cada materia co
director responsable da empresa o proxecto. A valoración do traballo desenvolvido
polo estudante en cada unha das materias soamente cobra sentido si
resulta adecuado para resolver os problemas de xestión da empresa na que
o alumno participa.


É evidente que o estudo de casos esixe para a súa realización a
aplicación adecuada das metodoloxías de solución de problemas, a
presentación oral dos resultados da análise, a capacidade de discutir e
defender os criterios que sustentan a análise e a procura, filtrado,
selección e consulta de fontes de documentación que apoien a análise.


En todo caso, o sistema de avaliación sería: 70% estudo de casos e 30% solución de problemas.


Os criterios de avaliación serán iguais tanto na primeira como na segunda oportunidade.


Os alumnos con dedicación a tempo parcial e con dispensa académica de
exención de asistencia terase en conta o seguinte. En primeiro lugar,
empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos tutorías e entrega de
traballos. En segundo lugar, acordarase, ao comezo do curso, un
calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, pero terán
a mesma obrigación de realizar as actividades correspondentes e de
acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a teimpo
completo. E, en terceiro lugar, excepto para as datas aprobadas na Xunta
de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas
acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación.

Cualificación de non
presentado Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica

Dado que a análise e procura de fontes documentales é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e sometidas a valoración, será o propio alumno (orientado polo profesor) quen en función dos problemas que teña que abordar buscará as referencias documentales máis apropiadas.
No entanto, ao longo do desenvolvemento do curso, tanto os profesores como os directores de empresa suxerirán o material que consideren máis conveniente en cada momento.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías