Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Análise de Decisións Económicas e Mercados Código 611532001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Economía
Coordinación
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
laura.varela.candamio@udc.es
Profesorado
Varela Candamio, Laura
Correo electrónico
laura.varela.candamio@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta mateira é dobre. Por un lado, dada a potencial heteroxeneidade do alumnado, busca igualar os coñecementos dos alumnos na materia. En segundo lugar, busca profundizar en problemas de coordinación dos axentes nos mercados e explicar as súas posibles solucións propostas.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber:Conceptos e instrumentos básicos da asignación de recursos en mercados caracterizados por asimetrías informacionales AM2
AM7
AM12
AM13
Saber facer: Identificar os aspectos esenciais das poxas como mecanismo de asignación de recursos e os problemas derivados da selección adversa e do risco moral, así como dos remedios a estes problemas nunha ampla variedade de contextos AM4
AM5
AM6
BM1
BM3
BM4
BM6
BM8
BM11
BM13
Saber ser e saber estar: Valorar a importancia da información nas relacións contractuais CM3
CM5
CM6

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. FERRAMENTAS BÁSICAS 1.1. Que estudan os economistas?
1.2. Como pensan os economistas?
1.2.1. A regra de decisión racional
1.3. Como se poñen de acordo compradores e vendedores nun mercado?
1.3.1. Equilibrio dun mercado e benestar
1.3.2. Excedente do consumidor
1.3.3. Excedente do produtor
1.4. Que é o que se intercambia nun mercado?
1.4.1. O concepto de mercadoría
1.5. Como decide un consumidor?
1.5.1. A decisión do consumidor
1.5.2. A curva de demanda individual
1.5.3. A curva de demanda de mercado
1.6. Como decide unha empresa/un empresario? (I): Tecnoloxía e costes
1.7. Como decide unha empresa/un empresario? (II): A decisión da empresa en competencia perfecta
1.7.1. A curva de oferta individual
1.7.2. A curva de oferta de mercado
1.8. Como se poñen de acordo compradores e vendedores en todos os mercados?: Equilibrio xeral de mercados e benestar
1.8.1. Eficiencia en sentido de Pareto
1.8.2. Primeiro Teorema do Benestar
1.9. Como se poñen de acordo consumidores e empresas en todos os mercados? Equilibrio xeral de mercados con produción
1.9.1. A fronteira de posibilidades de produción
PARTE II. FALLOS DE MERCADO 2.1. Externalidades, bens públicos e poder de mercado
2.2. Asimetrías na información
2.3. Políticas públicas: Intervención estatal e Goberno

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva C3 C5 C6 5 0 5
Sesión maxistral A2 A7 A12 A13 30 90 120
Solución de problemas A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 0 25 25
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade do alumno para asimilar os conceptos e interrelacionalos
Sesión maxistral Presentación oral, apoiada por medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos
Solución de problemas Proba para avaliar a capacidade do alumno para resolver problemas relacionados cos conceptos teóricos

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Para a solución dos problemas plantexados nas clases é preciso a realización de traballos tutelados onde se apliquen as técnicas impartidas ao longo do curso. Para levar a cabo estas actividades, os alumnos precisan asesoramento e, se é o caso, a dirección dos profesores. Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos. Poderase esixir, nalgúns casos, a realización destas prácticas a través de TIC.




Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A4 A5 A6 B1 B3 B4 B6 B8 B11 B13 Resolución de problemas propostos 75
Proba obxectiva C3 C5 C6 Examen escrito 25
 
Observacións avaliación

a. Avaliación da Parte I: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios e/ou proba obxectiva podendo obter un máximo de 3,75 puntos.

b. Avaliación da Parte II: os contidos desta parte avaliaranse ca entrega de follas de exercicios, podendo obter un máximo de 3,75 puntos; e, cunha proba obxectiva podendo obter un máximo de 2,5 puntos.

puntos.

c. Asistencia a clase
obligatoria




Fontes de información
Bibliografía básica

Parte I

Frank, Robert (2001) Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill,

Varian, H (2010). Microeconomía intermedia. Antoni Bosch

Pindyck, RS., Rubinfeld, DL (2013) Microeconomía. Prentice Hall


Parte II

Stiglitz, Joseph (2000) Economía del Sector público. Antoni Bosch

Antelo, M (2015) Economía de la información. McGraw-Hill Goolsbee, A., Levitt, S., Syverson, C (2015) Microeconomía. Reverté Gravelle, H., Rees, R (2004) Microeconomía. Pearson Prentice Hall.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Temas Avanzados en Teoría Económica/611532031
Microeconomía Avanzada/611532028
Macroeconomía avanzada/611532029

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías