Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas Avanzadas para a Análise de Datos Código 611532032
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Vilar Fernandez, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.vilarf@udc.es
Profesorado
Vilar Fernandez, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.vilarf@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estúdanse técnicas estatísticas avanzadas para a análise de datos: (a) técnicas descritivas; (b) técnicas para a análise de datos multivariantes; e (c) técnicas de regresión non paramétrica e semi-paramétrica.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías doc
A metodoloxía docente exposta nesta guía docente utilizarase independentemente do grao de presencialidade baixo o que
se imparta a materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.
Correo electrónico e recursos telemáticos (Teams).


4. Modificacións na avaliación
O método de avaliación non precisa ningunha adaptación. No caso de que o exame non poida realizarse de forma
presencial, realizarase virtualmente a través das ferramentas do Campus Remoto.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.
Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de traballo en equipo. Capacidade para facer fronte a cuestión complexas de xeito sistemático e creativo e saber comunicar as conclusións a todo tipo de audiencias. Capacidade de adaptación, orixinalidade e espíritu crítico. AM3
AM4
BM6
BM13
CM4
Habilidade para a búsqueda, identificación e interpretación de fontes de información económica e financeira relevantes. Capacidade de diagnóstico e análise estratéxico e prospectivo; visión de medio e longo plazo. Capacidade para procesar a información de xeito integral, incorporándoa ao proceso de toma de decisións. AM2
AM3
BM13
CM1
CM4
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Búsqueda de patróns nos datos Introdución á minería de datos
Introdución á análise de datos multivariantes
Técnicas descritivas e visualización de datos multivariantes
Tema 2.- Métodos de redución da dimensión Análise de compoñentes principais
Análise factorial
Tema 3.- Métodos para a creación de grupos Métodos clúster
Análise discriminante
Tema 4.- Técnicas de inferencia estatística avanzada Introdución á inferencia non paramétrica
Técnicas de suavizado
Regresión non paramétrica
Regresión semiparamétrica
Prácticas Análise de exemplos e casos prácticos en R

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A4 A2 A3 B6 B13 C1 C4 10 18 28
Prácticas a través de TIC A3 B13 C4 C7 5 20 25
Traballos tutelados A4 A3 B6 C1 C4 C5 C7 0 20 20
Proba obxectiva A4 A3 C1 C4 C5 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral, apoiada en medios audiovisuais, que inclúe conceptos teóricos e exemplos prácticos.
Prácticas a través de TIC Os alumnos deben de realizar, co apoio e dirección dos profesores, as aplicacións empíricas que lles sexan propostas.
Traballos tutelados Cada estudante debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas que se eles ensinaron no curso.
Proba obxectiva Proba para avaliar a capacidade dos estudantes para asimilar os conceptos e interrelacionalos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
Cada alumno debe realizar, baixo tutela, un traballo con datos reais aplicando as técnicas desenvoltas no curso. A atención pesoalizada consistirá no seguemento por parte do docente das distintas etapas do traballo, mediante sucesivas reunións de traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A3 B6 C1 C4 C5 C7 Traballo individual 65
Proba obxectiva A4 A3 C1 C4 C5 Exame escrito 25
Prácticas a través de TIC A3 B13 C4 C7 Desenvolvemento de aplicación empíricas propostas e supervisadas polos docentes. 10
 
Observacións avaliación
<p>É recomendable ter coñecemento de inglés, especialmente en comprensión lectora, xa que parte do material entregado na clase e a meirande parte da bibliografía están nesa lingua.</p><p>A avaliación consistirá da suma ponderada das calificacións acadadas no desenvolvemento das prácticas TIC (0.10), do traballo individual (0.65) e do exame escrito (0.25). Unha participación activa na clase é tamén desexable.</p><p>Casos excepcionais: Cando por razóns debidamente xustificadas o estudante non poida completar as tarefas de avaliación previstas, o docente adoptará o criterio de avaliación que considere máis oportuno.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Everitt B., Hothorn T. (2011). An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R. Springer
Peña D. (2002). Análisis de datos multivariantes. McGraw-Hill/Interamericana
Härdle W., Simar L. (2003). Applied Multivariate Statistical Analysis. Springer
Härdle W., Müller M., Sperlich S., Werwatz, A. (2004). Nonparametric and Semiparametric Models. Springer
Li Q., Racine J.S. (2006). Nonparametric Econometrics. Princeton University Press
Horowitz J.L. (2009). Semiparametric and Nonparametric Methods in Econometrics. Springer
Ruppert D., Wand M.P., Carroll R.J. (2003). Semiparametric Regression. Cambridge University Press

Bibliografía complementaria Dalgaard P. (2002). Introductory Statistics with R. Springer


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Cuantitativos/611532004
Técnicas Econométricas/611532003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Econometría Avanzada/611532027

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías