Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Principios de Macroeconomía Código 611G01005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jesus
Correo electrónico
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Garcia Cebro, Juan Antonio
Lopez Rodriguez, Jesus
Correo electrónico
j.a.garciac@udc.es
jesus.lopez.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral A macroecomia e unha materia fundamental nas titulacións do Grado en Economía. Por tratarse dunha materia que se imparte no primeriro curso, o nivel será introdutorio, se bien han de quedar ben fundamentados os conceptos e as interrelacións macroeconómicas básicas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

– Sesión maxistral (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Teams): as clases maxistrais sustitúense por videoconferencias, grabacións en Teams, YouTube ou similar.

- Proba mixta (realizarase de forma virtual, preferiblemente a través de Moodle): A proba obxectiva manterase, adaptándoa á evaluación a distancia.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Non se realizarán cambios

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención personalizada ao alumno ou tutorías levarse a cabo por cualquera medio que permita conectar có profesor, xa sexa a través de Moodle, Teams ou correo electrónico, respetando, no posible, os horarios de tutoría. De todos os xeitos, a atención ao alumno adaptarase con flexibilidade ás suas necesidades en horario compatible coa la dispoñibilidade do profesor.

– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento da avaliación continua.

– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros” (valorarase a inclusión de foros temáticos asociados a cada módulo da materia), para formular as consultas necesarias.

– Teams: sesións semanais en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e da avaliación continua na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. No seu caso, sesións semanais (segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización da avaliación continua. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizarán cambios

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente.

REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

a) Asistir e participar regularmente nas actividades da avaliación continua.

b) Obter unha puntuación total mínima do 50% do total de actividades obxecto de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se realizarán cambios. O alumnado xa dispoñe de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer o funcionamento dos diferentes mercados: O mercado do diñeiro, o mercado do traballo, o mercado de bens. A1
A2
A7
B3
Coñecer a determinación da renda de equilibrio. Primeiro nunha economía simple, pechada e sen sector público. A2
A3
B1
B5
C1
Coñecer o papel do sector exterior e o papel do sector público e determinar o equilibrio nun modelo económico aberto e con sector público. A1
A2
A4
B2
B6
Coñecer a formulación e os efectos das políticas económicas de demanda: fiscais e monetarias. Coñecer as políticas de oferta. A3
A5
A6
A8
A9
A10
A11
B4
B8
C4
C5
Coñecer o papel da banca e dos bancos centrais no financiamento do sistema económico. A2
A3
A12
B7
C6
C7
Coñecer a nivel introdutorio a teoría dos ciclos económico A8
A9
A13
B9
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. A CIENCA MACROECONOMICA 1. ¿Qué estudia a macroeconomía?
2. ¿Cómo pensan os macroeconomistas?
2. O ENFOQUE MACROECONOMICO 1. Introducción
2. A producción agregada
3. Outras variables macroeconómicas principais
3. O MERCADO DE BENS: A CURVA IS 1. Introdución
2. Os compoñentes do PIB
3. A demanda de bens
4. A demanda de investimento e o tipo de xuro
5. O equilibrio no mercado de bens e a curva IS
4. O MERCADO DE ACTIVOS: A CURVA LM 1. Introdución
2. A demanda de diñeiro
3. A oferta monetaria
4. O equilibrio no mercado monetario e a curva LM
5. A política monetaria e as operacións de mercado aberto
5. O MERCADO DE BENS E O MERCADO DE ACTIVOS: O MODELO IS-LM

1. Introdución
2. O mercado de bens e a relación IS
3. Os mercados financeiros e a relación LM
4. O modelo IS-LM
5. Combinación de políticas económicas
6. Introdución da dinámica
6. O MERCADO DE TRABALLO
1. Introdución
2. Panorámica do mercado de traballo
3. As variacións do desemprego
3. A determinación dos salarios
4. A determinación dos prezos
5. A taxa natural de desemprego
7. A DEMANDA E A OFERTA AGREGADA MACROECONÓMICA 1. Introdución
2. A oferta agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
3. A demanda agregada: concepto, obtención gráfica e pendente
4. A produción de equilibrio a curto e a medio prazo
5. Os efectos dunha expansión monetaria
6. Unha redución do déficit público
7. Conclusións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A4 A5 A7 A8 A9 B2 B1 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C7 17 34 51
Solución de problemas A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 25 25 50
Proba mixta A1 A6 A11 A12 A13 5 29 34
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explica na aula cada un dos temas do contido do programa. Utiliza o encerado e as tecnoloxías dispoñibles.
Os alumnos resolven cantas dúbidas se lle presenten. Ao final de cada sesión maxistral ábrese un tempo de aclaracións, comentarios, etc.

Recoméndase a bibliografía axeitada a cada tema.
Solución de problemas Correspóndese coa avaliación continua do alumnado que poderá consistir nunha serie de probas (exame tipo test, solución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc.). Na avaliación continua as preguntas incorrectas restarán puntuación
Proba mixta Realizarase únicamente un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde a peso será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta unha soa das respostas. Tamén poderá incluír o exame temas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. No caso dos test, os fallos restarán puntuación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
Atención personalizada nas titorías de grupo reducido e nas titorías individuais, especialmente en relación cos traballos e outras actividades plantexadas na aula ou en Moodle.

As Titorías de Grupo Reducido serán virtuais, así como as individuais e grupais, preferentemente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A3 A4 A10 B3 B4 C6 C8 Correspóndese coa avaliación continua do alumnado que poderá consistir nunha serie de probas (exame tipo test, solución de problemas, desenvolvemento de preguntas curtas, etc.). Na avaliación continua as preguntas incorrectas restarán puntuación 100
 
Observacións avaliación

Calificación de non presentado

Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.

Segunda
Oportunidade e convocatoria adiantada

Realizarase únicamente un exame na segunda oportunidade (convocatoria de xullo) onde a peso será do 100% da nota final da materia. Esta proba poderá consistir nunha batería de test con resposta múltiple, sendo correcta unha soa das respostas. Tamén poderá incluír o exame temas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. No caso dos test, os fallos restarán puntuación.

Alumnado
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia

Agás para
as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as
restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación.

Identificación
do estudante

O
estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente.


Fontes de información
Bibliografía básica PATEIRO RODRÍGUEZ, C. (1994). CONTESTACIÓN AL PROGRAMA DE MACROECONOMÍA. TÓRCULO
BAJO, O. Y M.A. MONÉS (1994). CURSO DE MACROECONOMÍA. A. BOSCH
MOCHÓN MORCILLO, F. Y VICTOR ALBERTO BEKER (2008). ECONOMIA. PRINCIPIOS Y APLICACIONES. MC GRAW HILL
RODRIGUEZ, J., F. MOCHÓN Y OTROS (1993). ELEMENTOS Y CUESTIONES DE T. ECONÓMICA. UNED
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA (3ª). MADRID. MCGRAW HILL
MOCHÓN MORCILLO, F. (2008). INTRODUCCIÓN A LA MACROECONOMÍA EJERCICICIOS 3ª EDICIÓN. MADRID. EDERSA
ESCRIBA, F. J. Y OTROS (1995). INTRODUCCIÓN PRÁCTICA A LA ECONOMÍA. MC GRAW HILL
DORBNBUSCH, R. Y S. FISCHER (varias ediciones). MACROECONOMÍA. MCGRAW-HILL
BLANCHARD O. (2006). MACROECONOMÍA 4º edc.. PEARSON PRENTICE HALL
DORNBUSCH, R. FISCHER, S. Y STARTZ, R. (2004). MACROECONOMIA 9ª EDICION . McGRAW-HILL/INTERAMERICANA DE ESPAÑA,S.A.U
BELZUNEGUI ORMAZABAL, B., CABRERIZO DE MIGUEL, J., PADILLA GIMENO, R. Y VALERO PERANDONES, I. (2013). MACROECONOMIA. PROBLEMAS Y EJERCICIOS RESUELTOS. PEARSON
WYPLOSZ, C., BURDA, M. (1994). MACROECONOMIA: UN TEXTO EUROPEO . ARIEL ECONOMIA
JONES, CHARLES I. (2014). MACROECONOMICS 4TH EDITION. W.W. NORTON & COMPANY, INC.
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2012). MACROECONOMICS 5 EDICION. PEARSON
MANKIW GREGORY N. (2016). MACROECONOMICS 9TH EDITION. WORTH PUBLISHERS
BLANCHARD O., AMIGHINI A. Y GIAVAZZI, F. (2013). MACROECONOMICS. A EUROPEAN PERSPECTIVE. PEARSON
MOCHÓN MORCILLO, F. Y DE JUAN DÍAZ, R. (2006). PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA. EJERCICIOS. EDICIONES ACADÉMICAS
PATEIRO RODRÍGUEZ C. (2011). PROBLEMAS Y TEST DE PRINCIPIOS DE MACROECONOMÍA . EN TRÁMITE

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías