Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Economía da Empresa: Dirección e Organización Código 611G01008
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Lopez Rodriguez, Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rodriguez@udc.es
Profesorado
Barros Campello, Esther Alicia
Lopez Rodriguez, Jose
Sánchez Fernández, Maria Dolores
Correo electrónico
esther.barros@udc.es
jose.lopez.rodriguez@udc.es
maria.sanchezf@udc.es
Web
Descrición xeral Ofrecer unha visión dende o ámbito da economía da empresa a certos aspectos relacionados coa dirección e a organización das empresas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios nos contidos
2. Metodoloxías
Non se realizan cambios nas metodoloxías docentes. En caso de que a situación sanitaria o requira a materia pasará a impartirse en modalidade semipresencial ou non presencial.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico:diariamente.De uso para consultas ,solicitar encontros virtuais ou para resolver dúbidas.
Moodle:diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias.
Teams:sesións a demanda segundo a necesidade do alumnado para reforzar a comprensión da asignatura.
4. Modificacións na avaliación
Non se realizan cambios na avaliación.
*Observacións de avaliación:
1. Calificación de non presentado: si o estundate, non participa en actividades de avaliación continua ou na proba final, ou ámbalas duas.

2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: os criterios de avaliación da segunda oportunidade e convocatoria adiantada son os descritos na guía.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxetiva final, para as restantes probas acordarase ó inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
Serán avaliados cos mesmos criterios que os alumnos a tempo completo.
4. Sobre as condicións de avaliación: Se os exames se realizan en formato papel, está prohibido acceder ao examen con calqueira dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de información.

5. Identificación do estudante: o estudante ha de acreditar a súa identidades dacordo coa normativa vixente.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios na bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Valorar criticamente situacións empresariais reais basándose nos conceptos analizados nas clases maxistrais. A2
A3
A5
A6
A7
A8
A9
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C1
Identificar os aspectos mais relevantes relacionados coa estructura organizativa das empresas Identificar os custes que plantexa a organization interna de cara a selección de estructuras organizativas óptimas A1
A2
A3
A4
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
C4
C5
C6
C7
C8
Identificar os aspectos e as problemáticas mais relevantes relacionadas coa xestión empresarial no ámbito do goberno corporativo Coñecer e valorar os distintos mecanismos para a solución de problemas de goberno corporativo A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. INTRODUCCIÓN A ECONOMIA DA EMPRESA 1.1. Economia da empresa: a concepción da empresa para a teoría neoclásica
1.2. Economía da empresa: a concepcion da empresa no ámbito da economía institucional
TEMA 2. COMPORTAMIENTO XERENCIAL E GOBERNO DA EMPRESA 2.1. Obxectivos empresariais: da maximización do beneficio como obxectivo único á existencia de múltiples obxectivos
2.2. Conflicto de obxectivos intra-empresa: separación da propiedade e control e custos de axencia
2.3. Mecanismos de goberno corporativo
TEMA 3. ORGANIZACIÓN DA EMPRESA 3.1. A organización da empresa: estructura organizativa
3.2. Tipología de estructuras organizativas
3.3. Diseño de estructuras organizativas e custos de organización interna

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B2 B1 B3 B6 B7 B8 C5 C6 C8 17 0 17
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A11 B4 21 53 74
Análise de fontes documentais A6 A7 A12 C4 C7 4 5 9
Traballos tutelados A3 A5 A8 A9 A10 A12 A13 B5 B9 C1 4 16 20
Proba de resposta múltiple A3 A4 A8 A10 A12 B1 2 18 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Estudo de casos Análise de casos prácticos reais aplicada ao marco conceptual da materia
Análise de fontes documentais Utilización de distiintos doocumentos (artigos, noticias....) que abordan aspectos relevantes sobre a materia con actividaddes deseñadas para a análise dos mesmos
Traballos tutelados Traballos en grupo nos que se aplicarán os conceptos vistos nas sesións maxistrais.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Análise de fontes documentais
Proba de resposta múltiple
Traballos tutelados
Descrición
Adaptación das metodoloxías seleccionadas ás circunstancias particulares de cada grupo de referencia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A3 A4 A8 A10 A12 B1 Exame tipo test
70
Traballos tutelados A3 A5 A8 A9 A10 A12 A13 B5 B9 C1 A partires da elección duhna empresa real realizarase unha análise de distintos aspectos relacionados co seu goberno corporativo e organización interna.
O traballo, ademais de entregarse por escrito, presentarase oralmente na clase cara ao final do período do curso, segundo o calendario fixado polo profesor.
30
 
Observacións avaliación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:  

 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.  

 2. Identificación do estudante: O estudante deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente.  

 B) TIPOS DE CALIFICACION:  

 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno/a, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da cualificación acadada.

 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e despensa académica de exención de asistencia:A evaluación realizarase sobre os mesmos contidos e criterios de avaliación que os estudantes con dedicación a tempo completo. O principio do curso estes estudantes dirixiránse ó profesorado para fixar un calendario de actuacións específico acorde coa súa situación particular para deste xeito posibilitar a realización das distintas actividades de avaliación do curso. 

 C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:  

 1. Primeira oportunidade: A avaliación correspondente a primeira oportunidade será totalmente continua en base a unha proba de resposta múltiple (60%) e a presentación oral dos traballos que compoñen o resto da avaliación da asignatura (40%). No caso da proba de resposta múltiple, a data de realización será a fixada no calendario oficial para a primeira oportunidade. A presentación oral realizarase durante o período lectivo do curso, de acordo co calendario fixado polo profesor para cada grupo. Para superar a asignatura haberá que acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global da avaliación, pero ademáis é condición sine qua non acadar 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a do exame.    

 2. Segunda oportunidade: No que atinxe a 2ª oportunidade de xullo, as notas da presentación oral serán tidas en conta. Ademáis, sempre e cando sexa posible, poderá recuperarse a realización das probas de presentación oral no caso de aqueles estudantes que non a realizasen. Para isto, o alumno dirixirase ó profesor coa suficiente antelación para indicarlle o seu desexo de realizar o traballo, o cal deberá ser entregado e presentado antes da data do exame oficial da segunda oportunidade; de non ser posible por temas de datas, ou compromisos do profesor, a avaliación só se fará a partires da proba de resposta múltiple, mantendo a ponderación do 60%. Para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 no cómputo global, pero ademáis é condición sine qua non acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple. De non acadarse este mínimo na proba de resposta múltiple, a asignatura estará suspensa, e a nota será a obtida en dita proba.    

 3. Convocatoria adiantada: Os alumnos que se presenten a convocatoria adiantada, a avaliación só se fará a partires dunha proba de resposta múltiple e para aprobar necesitarase acadar un mínimo de 5 puntos sobre 10.

D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:  



Fontes de información
Bibliografía básica Douma, S., Scheruder, H. (2013). Economic Approaches to Organizations. Pearson
Cuervo, A. (2008). Introducción a la Adminsitración de Empresas. Thompson Civitas
Mintzberg, H. (1988). La Estructuración de las Organizaciones. Ariel Economia
Brickley,J. Smith, C., Zimmerman, J. (2005). Managerial Economics and Organizational Architecture. McGraw Hill

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e  nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías