Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
- Demostrar o papel crucial que desempeña un Sistema Financeiro no marco dunha economía moderna |
A2 A3 A4 A8 A11 A12
|
|
C1
|
- Analizar as características fundamentais (liquidez, rendibilidade e risco) dos principais instrumentos financeiros |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
C1
|
- Evaluar a influencia dos principais determinantes dos prezos dos activos financeiros |
A2 A3 A4 A5 A7 A11
|
|
C1
|
- Recoñecer os principios básicos que deberían guíar a xestión das entidades bancarias |
A1 A2 A11 A12
|
|
C1 C5 C6
|
- Xustificar a necesidade de regulación e supervisión dos sistemas financeiros |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Coñecer as principais vías de influencia da política monetaria sobre o prezo dos activos negociados nos mercados financeiros. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Comprobar o importante papel dos intermediarios financeiros no mecanismo de transmisión da política monetaria |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios elementais de valoración de activos. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Usar informacións e datos relevantes col fin de investigar a realidade das institucións e os mercados financeiros. |
A10 A11 A12
|
|
C1
|
- Diagnosticar o tono da política monetaria e o grado de presión financeira ao que está sometido o sector privado da economía. |
A2 A11
|
|
C1
|
- Manexar fuentes documentais en inglés |
A11
|
|
|
- Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo da Política Monetaria e Sistema Financeiro |
|
B6 B9
|
C4 C7 C8
|
- Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
B4 B5
|
C1 C4
|
- Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
A6 A13
|
B8
|
C4
|
- Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
B7
|
C4 C5
|
- Evaluar críticamente os principais problemas e desafíos aos que se enfrenta a política monetaria na zona euro
|
A1 A2 A9
|
B1 B2 B3
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.SISTEMA FINANCEIRO: UNHA PRIMEIRA APROXIMACIÓN |
- Introdución
- Sistema financeiro: concepto e funcións
- Mercados financeiros
- Activos financeiros
- Institucións financeiras
|
TEMA 2. MERCADOS FINANCEIROS |
- Introdución
- Mercado de renta fixa: tipos de interés e prezo dos bonos
- Mercado de renta variable: Valoración de accións
- Mercado de divisas: tipos de cambio
|
TEMA 3. ESTABILIDADE FINANCIEIRA E REGULACIÓN BANCARIA |
- Introdución
- Empresa bancaria e xestión de entidades financeiras
- Inestabilidade financeira: concepto, causas consecuencias
- Regulación bancaria: fundamentación económica, obxectivos e instrumentos
|
TEMA 4. POLÍTICA MONETARIA: ESTRATEXIAS E MECANISMOS DE TRANSMISIÓN |
- Introdución
- Políticas monetarias convencionais e non convencionais
- O papel das entidades de crédito no mecanismo de transmisión monetaria
- Política monetaria e inflación de activos
- A política monetaria na Eurozona
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 B7 B9 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
15 |
34 |
49 |
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 |
8 |
24 |
32 |
Discusión dirixida |
C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A3 B8 C1 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos que foron traballados na aula.
|
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor.
|
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada par a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
Empregásense as tutorias de grupos reducidos.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 |
Resolución de casos prácticos que supón a aplicación dos
coñecementos que foron traballados na aula |
10 |
Proba mixta |
A3 B8 C1 |
O exame final consistirá nunha única proba escrita de carácter teórico-práctico que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos recollidos no programa e desenvolvidos nal aula
A parte teórica do exame poderá incluir preguntas tipo test.
Na parte práctica valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos prácticos.
La puntuación del examen final se establece sobre un máximo de 7 puntos.
|
70 |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Realización de exercicios nos que os alumnos terán que
aplicar a teoría para resolver problemas específicos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Proba mixta: Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, as capacidades de análises e sínteses do alumno. Na parte práctica valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos prácticos. A puntuación da proba mixta establécese sobre un máximo de 7 puntos Oportunidade adiantada e segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación A calificación de non presentado corresponde ao alumno cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 % na calificación final, con independencia da cualificación alcanzada. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia:Na primeira e segunda oportunidade os criterios de
avaliación rexiranse dacordo a realización dunha proba mixta cun peso do 100%
sobre a cualificación: consistirá nunha proba na que se incluirán cuestións
teóricas e prácticas e na que o/a alumno/a terá que demostrar ter alcanzado as
competencias e os resultados de aprendizaxe da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES (2008). Guía del Sistema Financiero Español. Madrid: Ediciones Empresa Global
BANCO CENTRAL EUROPEO (2004). La política monetaria del BCE. Banco Central Europeo
BANCO CENTRAL EUROPEO (2005). Burbujas del precio de los activos y política monetaria. Burbujas del precio de los activos y política monetaria, Boletín Mensual del Banco Central Europeo,
SERVICIO DE ESTUDIOS DEL BANCO DE ESPAÑA (2005). El análisis de la economía española. Madrid: Alianza Editorial
SERVICIO DE ESTUDIOS DEL BANCO DE ESPAÑA (1997). La política monetaria y la inflación en España. Madrid: Alianza Editorial
PAREJO GAMIR J.A. et al. (u.e.). Manual del Sistema Financiero Español. Barcelona: Ariel
MISHKIN, F.S. (2014). Moneda, Banca y Mercados Financieros. Pearson
ANDREU, J.M. (2000). Sobre los fundamentos del dinero y la banca. Madrid: Dikinson |
|
Bibliografía complementaria
|
DE GRAUWE, P. (2009). Economics of monetary union. Oxford: Oxford University Press
CECCHETI, S.G. (2008). Money, Banking and Financial Markets. Boston: McGraw-Hill
BALL, L. (2009). Money, Banking and Financial Markets. New York: Worth Publishers
MISHKIN, F.S. (2004). The Economics of Money, Banking and Financial Markets. Londres: Pearson-Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Política Económica/611G01013 | Macroeconomía/611G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 |
|
Materias que continúan o temario |
Finanzas Internacionais/611G01037 |
|
|