Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Econometría II Código 611G01027
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 2
Coordinación
Arranz Perez, Matilde
Correo electrónico
matilde.arranz@udc.es
Profesorado
Arranz Perez, Matilde
Correo electrónico
matilde.arranz@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia é unha ampliación da Econometría I que analiza diversos temas de gran interese teórico e aplicado para a especificación e estimación de modelos econométricos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender as consecuencias que sobre os estimadores MCO dos coeficientes do modelo clásico ten o incumprimento dalgunhas das súas hipóteses. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A10
A12
A13
B1
B2
B3
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Saber a forma en que un modelo econométrico pode incorporar información cualitativa. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A10
A12
A13
B3
B4
B5
B6
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer e comprender a forma en que os modelos dinámicos e os de ecuacións múltiples poden ser especificados e estimados. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A10
A12
A13
B9
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer e comprender a utilidade dos modelos econométricos para analizar as relacións económicas que se presentan na economía real. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B3
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Utilizar ferramentas informáticas adecuadas para a aplicación das competencias anteriores. A7
A9
A10
C3

Contidos
Temas Subtemas
1) Multicolinealidad
1.1. Concepto, causas e consecuencias.
1.2. Identificación do problema e posibles solucións.
1.3. A selección de regresores.
1.4. Erro de especificación: omisión de variables relevantes e/ou inclusión de variables irrelevantes.
2) As variables ficticias nos modelos econométricos. 2.1. Definición.
2.2. Incorporación das variables ficticias ao modelo.
2.3. O caso da estacionalidade.
2.4. Inestabilidade muestral paramétrica: contrastes de Chow e de residuos recursivos.
3) Modelos dinámicos. 3.1. Modelos de retardos distribuídos.
3.2. Modelos autorregresivos.
3.3. Estimación de modelos con regresores aleatorios: Variables Instrumentais.
4) Modelos de ecuacións simultáneas. 4.1. Os modelos multiecuacionales: introdución.
4.2. Modelos de ecuacións simultáneas: especificación e hipóteses.
4.3. Identificación do modelo.
4.4. Estimación de mínimos cadrados bietápicos.
4.5. O contraste de Hausman.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A2 A7 A9 A11 B1 3 0 3
Sesión maxistral A9 A11 B2 B8 B9 17 34 51
Obradoiro A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 15 30 45
Prácticas a través de TIC A5 A6 A7 A10 A12 C3 7 28 35
Proba mixta B5 B6 B7 B8 C6 2 9 11
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O curso comezará cunha sesión expositiva na que se presentará a materia, exporanse con detalle o traballo a desenvolver polos alumnos e os criterios de avaliación e, repasaranse os conceptos básicos das materias de Econometría anteriormente cursadas.
Sesión maxistral
Docencia expositiva consistente en leccións impartidas polos profesores, nas que se desenvolverá o contido teórico do programa mediante exposición oral complementada por medios audiovisuais.
Obradoiro Docencia interactiva dedicada á solución de exercicios nos que se aplican os conceptos teóricos.
Prácticas a través de TIC Sesións interactivas dedicadas á presentación e aplicación das ferramentas informáticas relacionadas cos contidos do programa.
Proba mixta Proba escrita para avaliar o grao de aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Prácticas a través de TIC
Proba mixta
Descrición
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que teñan ao longo do curso. As prácticas a través de TIC, os talleres e as titorías son ferramentas importantes para resolver problemas teóricos e empíricos, tanto a nivel colectivo como individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 Trátase da avaliación continua. Os alumnos deberán ter presenza activa nestas clases e deberán resolver e entregar os exercicios e cuestións que lles sexan propostos e na forma que lles será indicada. Estas actividades computarán na avaliación ata un máximo de 3 puntos sobre 10. 30
Proba mixta B5 B6 B7 B8 C6 Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe. Poderá combinar distintos tipos de preguntas de tipo teórico e práctico. Esta proba computará na avaliación ata un máximo de 7 puntos sobre 10.
70
 
Observacións avaliación

1) Para superar a materia obteranse polo menos 5 puntos, cun mínimo
de 2.5 na proba mixta.

2) O sistema de avaliación será aplicado, tal e como
se describe no apartado anterior, en todas e cada unha das oportunidades e a
todos os alumnos, con independencia da súa situación académica.

3) Os alumnos
con dedicación parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de
realización das probas de avaliación.

4) A cualificación de non presentado
corresponde unicamente ao alumnado que participe en actividades de avaliación
que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da cualificación total.

5)
Como é preceptivo, as probas de avaliación rexeranse polas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos
estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).


Fontes de información
Bibliografía básica Carrascal, U., González, Y. y Rodríguez, B. (2000). Análisis econométrico con EViews. RA-MA
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill
Gujarati, D. y Porter, D. (2011). Econometría. McGraw-Hill
Ramil, M.: Rey, c.; Lodeiro, M.; Arranz, M. (2012). Introducción a la Econometría. Noroeste S.L ISBN 13:978-84-92794-64-5
Arranz, M. (2017). Material para el desarrollo de las clases . Moodle

 

Bibliografía complementaria Pena Trapero, J. et al (1999). Cien ejercicios de econometría. Pirámide
Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno.. THOMSON
Ramil, M. y Arranz, M. (2001). Modelos de ecuaciones simultáneas. ISBN 84-688-6034-4
Pulido, A. y Pérez, J. (2001). Modelos econométricos. Pirámide

É posible que se utilicen outros libros de texto, fontes de datos e material dispoñible na rede. Informarase no curso.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Estatística I/611G01006
Matemáticas I/611G01009
Microeconomía e Mercados/611G01012
Estatística II/611G01014
Macroeconomía/611G01017
Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019
Econometría I/611G01022
Matemáticas II/611G02010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É moi importante que os alumnos estean familiarizados cos contidos das materias de Introdución á Econometría e  Econometría I.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías