Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer e comprender as consecuencias que sobre os estimadores MCO dos coeficientes do modelo clásico ten o incumprimento dalgunhas das súas hipóteses.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B1 B2 B3
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber a forma en que un modelo econométrico pode incorporar información cualitativa.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B3 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a forma en que os modelos dinámicos e os de ecuacións múltiples poden ser especificados e estimados.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B9
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a utilidade dos modelos econométricos para analizar as relacións económicas que se presentan na economía real.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B3 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilizar ferramentas informáticas adecuadas para a aplicación das competencias anteriores.
|
A7 A9 A10
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) O modelo de regresión lineal xeneralizado (MRLX)
|
1.1. Hipóteses do modelo. Consecuencias da estimación MCO deste modelo.
1.2. Os estimadores de mínimos cadrados xeneralizados (EMCX). Obtención.
1.3. Heterocedasticidade: estrutura, causas, contrastes, estimación e predición.
1.4. Autocorrelación: estrutura, causas, contrastes, estimación e predición.
|
2) As variables ficticias nos modelos econométricos. |
2.1. Definición e incorporación ao modelo.
2.2. Contrastes de estabilidade da mostra.
|
3) Modelos de ecuacións simultáneas. |
3.1. Introdución. Expresión do modelo.
3.2. Hipóteses que o definen.
3.3. Propiedades dos estimadores MCO. A estimación de variables instrumentais (VI).
3.4. A estimación de mínimos cadrados en dúas etapas (MC2E). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A7 A9 A11 B1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A9 A11 B2 B8 B9 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A7 A10 A12 C3 |
7 |
28 |
35 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O curso comezará cunha sesión expositiva na que se presentará a materia, exporanse con detalle as actividades a desenvolver polos alumnos e os criterios de avaliación e, finalmente, repasaranse os conceptos básicos das materias de econometría anteriormente cursadas.
|
Sesión maxistral |
Docencia expositiva consistente en leccións impartidas polos profesores nas que se desenvolverá o contido teórico do programa mediante exposición oral complementada por medios audiovisuais. Incluiranse exemplos e exercicios que permitan amosar a funcionalidade e limitacións dos métodos expostos. |
Obradoiro |
Cada taller é unha sesión interactiva na que se realizan aplicacións, exercicios e problemas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, dende un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Prácticas a través de TIC |
Trátase de sesións interactivas dedicadas á aprendizaxe das ferramentas informáticas apropiadas para efectuar aplicacións empíricas dos métodos expostos nas sesións teóricas. |
Proba mixta |
Proba escrita para avaliar o grao de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
É o tempo que o profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado, ben sexa de forma individual ou en pequenos grupos. A atención prestarase nas horas de clase, nas horas prácticas a través de TIC e no horario semanal de titorías.
A atención personalizada para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia prestarase no horario semanal de titorías dos profesores.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
Recoméndase a presenza activa dos alumnos nestas clases, nas que deberán resolver e entregar os controis, problemas, exercicios e cuestións que lles sexan propostos e na forma que lles será indicada. Estas actividades computarán na avaliación ata un máximo de 3 puntos sobre 10. |
30 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe. Poderá combinar distintos tipos de preguntas de tipo teórico e práctico. Esta proba computará na avaliación ata un máximo de 7 puntos sobre 10.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia constará de un ou varios obradoiros e dunha proba mixta: os obradoiros terán unha cualificación máxima do 30% correspondendo o restante 70% da materia a unha proba mixta (ou exame liberatorio que se realizará ao rematar o temario) na que se avaliarán os contidos da materia (temas 1, 2 e 3) sendo necesario obter un mínimo de 2.5 puntos
sobre 7 nesta proba obxectiva. Polo tanto, para aprobar a materia é necesario acadar un mínimo de 2.5 puntos sobre 7 na proba mixta e obter polo menos 5 puntos na
suma das calificacións dos obradoiros e da proba mixta. Os alumnos que non superen a materia deste xeito, deberán facer o exame
de primeira ou segunda oportunidade realizando unha proba mixta (ou proba obxectiva) que
compute o 70% da nota e que se sumará ás cualificacións obtidas nos obradoiros realizados ao longo do curso. A) Oportunidades de xuño e de xullo: 1. Para superar a materia obteranse polo menos 5 puntos (unha vez sumadas as calificacións dos obradoiros e da proba mixta). 2. Os alumnos que non acadasen a nota mínima na proba mixta (2.5 puntos sobre 7) e que no
cómputo global da avaliación obtivesen unha puntuación igual ou superior a
5 puntos, non terán aprobada a materia e figurarán en actas cunha nota
de 4.5. 3. O sistema de avaliación será aplicado, tal e como se describe nos apartados anteriores, en ambas as duas oportunidades e a todos os alumnos, con independencia da súa situación académica. 4. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de realización das probas de avaliación.
5. A cualificación de non presentado corresponde únicamente ao alumnado que participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da cualificación total.
B) Oportunidade adiantada:
A avaliación correspondente á oportunidade adiantada desenvolverase a través dunha única proba que se valorará cun máximo de 10 puntos, e que terá como base o temario completo que se describe no apartado "Contidos" da guía do curso académico vixente. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 puntos nesta proba. Estas condicións de avaliación son específicas para a oportunidade adiantada e só aplicaranse neste suposto. C) Oportunidades de xuño, de xullo e adiantada:
Como é preceptivo, as probas de avaliación rexeranse polas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos
estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrascal, U., González, Y. y Rodríguez, B. (2000). Análisis econométrico con EViews. RA-MA
Fernández Gallastegui, Alonso (2004). Econometría. Pearson. Prentice Hall
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill
Gujarati, D. y Porter, D. (2011). Econometría. McGraw-Hill
Ramil, M., Rey, C., Lodeiro, M., Arranz, M. (2013). Introducción a la Econometría. Noroeste S.L ISBN 13:978-84-92794-64-5 |
|
Bibliografía complementaria
|
Pena Trapero, J. et al (1999). Cien ejercicios de econometría. Pirámide
Wooldridge, Jeffrey (2015). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno.. Cengage Learning
Ramil, M. y Arranz, M. (2001). Modelos de ecuaciones simultáneas. ISBN 84-688-6034-4
Pulido, A. y Pérez, J. (2001). Modelos econométricos. Pirámide |
A medida que se avanza no coñecemento das técnicas econométricas é
recomendable a lectura de artigos enfocados a resolver problemas reais
da economía. Poderanse utilizar, ademáis, outros libros de texto así como distintas fontes de datos
e materiais dispoñibles na rede que se detallarán ao longo do curso.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G01006 | Matemáticas I/611G01009 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Estatística II/611G01014 | Macroeconomía/611G01017 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 | Econometría I/611G01022 | Matemáticas II/611G02010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É moi importante que os alumnos estean familiarizados cos contidos das materias de Introdución á Econometría e Econometría I. En canto á entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático. b. Realizaranse a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|