Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Teoría Económica Internacional Código 611G01029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Profesorado
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral Análise teórica dos principais problemas de economía internacional, empezando pola presentación das teorías tradicionales do comercio internacional para, a continuación, presentar os principais modelos correspondentes as novas teorías. Na segunda parte da asignatura procederase ó análise dos efectos e implicacións das distintas políticas comerciais e macroeconómicas no contexto dunha economía aberta. Para seguir as explicacións son necesarios uns coñecementos básicos de teoría económica, tanto microeconómica coma macroeconómica.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas as indicadas no apartado de metodoloxias, sempre que sexa posible:
Sesión maxistral
Discusión dirixida
Atención personalizada....

*Metodoloxías docentes que se modifican

Uso de ferramentas virtuales cando sexa necesario (Teams, Moodle, E-mail, whatsApp...)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correoelectrónico:Diariamente para resolver calquera tipo de dudas que lle xurdan ós alumnos.

Moodle:Diariamente, para aclarar cuestións varias e informar de todo o relevante a materia: programa, examenes así como outros eventos.

Teams: Sesión periódicas dacordo coas necesidades formativas do alumnado.

WhatsApp: Sempre que os alumnos o demanden.

4. Modificacións na avaliación
A nota obterase por evaluación continua nun 100%

*Observacións de avaliación:

1. Cualificación de non presentado: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada.

2. Segunda oportunidade e convocatoria avanzada: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na chamada avanzada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas, probas de resposta curta, intervencións durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final.

3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia: Salvo as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas ao comezo do curso compatibles coa súa dedicación.

4. Condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.

5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa identidade segundo a normativa vixente.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise crítico de diferentes fontes de información relacionadas coa economía internacional, elaboración de informes e traballo en equipo. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Aplicación da metodoloxía económica ao estudo de diferentes problemas relacionados coa economía internacional. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C4
C5
C6
C7
C8
Análise e exposición de textos e lecturas especializadas. A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Iniciación ao proceso de investigación na materia. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN 1- A globalización da economía.

2- O alcance da economía internacional.

3- As ganancias do comercio internacional.

4- O proteccionismo.

5- A balanza de pagamentos e os mercados cambiario.

6- As políticas macroeconómicas nunha economía aberta: coordinación internacional de políticas.
PARTE I:TEORÍAS DO COMERCIO INTERNACIONAL I.1- Teorías clásicas do comercio internacional. O modelo Ricardiano de comercio.

I.2 Teoría neoclásica do comercio internacional: o equilibrio internacional.

I.3 Dotación de recursos e comercio internacional: o modelo de Heckscher-Ohlin.

I.4 As novas teorías do comercio Internacional: Economías de escala, competencia imperfecta e comercio internacional.
PARTE II: POLÍTICA COMERCIAL INTERNACIONAL II.1- Os instrumentos de política comercial

II.2- A economía política da política comercial

II.3 Teoría da integración económica
PARTE III: TEORÍA MONETARIA INTERNACIONAL III.1- Introdución: balanza de pagamentos e mercado de divisas

III.2- Mecanismos de axuste automático da balanza de pagamentos.

III.3 Políticas de axuste


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 17 34 51
Discusión dirixida A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 14 24
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 A7 10 10 20
Lecturas A2 A3 A4 A5 A7 5 15 20
Seminario A2 A3 A4 A5 A7 4 0 4
Proba obxectiva A2 A3 A4 A5 A7 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas
Estudo de casos Formúlase un caso real e o alumno, sobre a base dos coñecementos teóricos adquiridos, debe de analizalo e comentalo
Lecturas Análise de lecturas complementarias e exposición das principais ideas recollidas nestas
Seminario Desenvolvemento de aspectos específicos dos temas expostos nas sesións maxistrais así como aclaración de dúbidas relacionadas coa materia. Estes seminarios desenvolveranse en grupos reducidos dun máximo de 15 alumnos.
Proba obxectiva Proba escrita que pode combinar exercicios con preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e/ou de desenvolvemento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Discusión dirixida
Estudo de casos
Seminario
Descrición
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas e seminarios atenderase de forma individualizada ou en grupo aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar así como a aclaración das distintas cuestións formuladas. A parte, atenderase de forma individualizada aos alumnos no horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A2 A3 A4 A5 A7 Valorarase a exposición da lectura e as respostas dadas ás preguntas formuladas. 10
Discusión dirixida A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas 10
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 A7 Valoraranse as solucións propostas así como os comentarios realizados sobre a base dos conceptos teóricos da materia 10
Proba obxectiva A2 A3 A4 A5 A7 Cualificarase a proba escrita con diferentes ponderacións para as diferentes cuestións formuladas en función da súa dificultade e importancia para a materia. En xeral, as cuestións abranguerán todos os temas expostos nas clases presenciais e haberá que contestalas de forma concisa e clara 70
 
Observacións avaliación

Observacións de avaliación


1. Nota non presentado: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada.


2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na chamada avanzada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas, probas de resposta curta, intervencións durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final.



3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas ao comezo do curso compatibles coa súa dedicación.



4. Condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.



5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente

 Outra obsevacións de Avaliación: Para superar a asignatura será necesario sacar como mínimo 3.5 puntos na proba obxectiva.


Fontes de información
Bibliografía básica Feenstra, R. C. y Taylor, A. M. (2011). Comercio Internacional. Barcelona: Reverte
Pugel, T. A. (2004). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Salvatore, D. (2005). Economía Internacional. México: Limusa Wiley
Tugores, J. (2005). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Chacholiades, M. (1992). Economía Internacional. México: McGraw-Hill
Tugores, J. (2013). Economía Internacional. Globalización e Integración Regional. Madrid: McGraw-Hill
Krugman, P. R.; Obsfelt, M. y Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson

Bibliografía complementaria Bhagwati (1984). Comercio Internacional: Textos Escogidos. Tecnos
Bengoechea, A. y otros (2002). Ejercicios de Economía Internacional. Madrid: Prentice Hall
Williamson, J. (1994). Estimating Equilibrium Exchange Rates. Washington D.C.:Institute for International Economies
Bilson, E. O. y Marston, R. C. (1984). Exchange Rate Theory and Practice. Chicago: University of Chicago Press
Samuelson, P. (1948). International Trade and the Equalizaion of Factor Prices. Economic Journal 58, pp. 163-184
Bhagwati (1987). International Trade: Selected Readings. M.I.T. Press
Porter, M. (1991). La Ventaja Competitiva de las Naciones. Barcelona: Plaza y Janés
Helpman, E. y Krugman, P. (1985). Market Structure and Foreign Trade. Cambridge: Mit Press
Bhagwati, J. (1988). Protectionism. Cambridge: MIT Press
Harold, J. (2001). The End of Globalization: Lessons from the Great Depression. Cambridge: Harvard University Press
Argy, V. y Porter, M. (1972). The Forward Exchange Market and the Effects of Domestic and External Disturbances under Alternative Exchange Rates Systems. International Monetary Fund Staff Papers 19, Pgs. 503-32
Ricardo, D. (1963). The Principles of Political Economy and Taxation. Homewood, IL: Irwin
Corden W. M. (1971). The Theory of Protection. Oxford: Clarendon Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Matemáticas I/611G01009
Microeconomía e Mercados/611G01012
Macroeconomía/611G01017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para seguir a materia recoméndase que o alumno cursase as materias de microeconomía e macroeconomía a nivel intermedio. É especialmente recomendado repasar os conceptos básicos da teoría neoclásica tanto da producción como do consumo.

OBSEVACIÓNS: Green Campus

Como norma xeral e na medida do posibel:

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías