Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Economía Regional: Economía de Galicia Código 611G01030
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Economía Aplicada 2
Coordinación
Sequeiros Tizon, Julio Gaspar
Correo electrónico
julio.sequeiros@udc.es
Profesorado
Regueiro Ferreira, Rosa Maria
Sequeiros Tizon, Julio Gaspar
Correo electrónico
rosa.maria.regueiro.ferreira@udc.es
julio.sequeiros@udc.es
Web
Descrición xeral La materia presenta, desde una perspectiva estructural, los rasgos básicos de la economía gallega, con especial referencia a los aspectos sectoriales, geográficos (principalmente, la articulación en la economía del Estado español y en la de la Unión Europea) e institucionales.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas A2
A3
A4
B3
B6
B7
B8
B9
C4
C6
C7
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. A4
A6
A8
B1
B2
B4
Transmitir e comunicarse con fluidez, tanto de forma oral coma escrita, nun entorno profesional económico, usando a terminoloxía científica e técnica adecuada. A5
A6
A8
A10
A13
B3
B5
B6
B8
C1
C3
C8
Coñecer, saber interpretar e empregar as fontes de información estatística e os indicadores macroeconómicos relativos á economía galega. A5
A7
A8
A9
A10
A12
A13
C1
C3
C6
Coñecer o contido e empregar as fontes de información económica relevantes sobre a economía galega. A3
A7
A9
A12
B6
B7
B8
C1
C6
Enmarcar a economía galega nas dimensións das economías mundial, europea e española, coñecendo as relacións de aquela con éstas. A1
A2
A3
A4
A8
A11
C2
Comprender e realizar informes e diagnósticos sobre a situación da economía galega. A1
A3
A4
A5
A9
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C8
Identificar, describir e analizar con rigor a realidade socioeconómica galega, os seus principais aspectos estruturais, as súas fortalezas e debilidades A1
A2
A3
A8
A10
B1
B2
B3
B4
B6
C3
C5

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I: ANÁLISE DA ECONOMÍA DE GALICIA. Tema 1. A economía galega no contexto económico actual
Tema 2. A evolución socioeconómica da realidade galega no longo prazo hasta hoxe
PARTE II:FACTORES DE CRECEMENTO DA ECONOMÍA GALEGA Tema 3. Recursos e factores productivos
Tema 4. Demografía e mercado de traballo
Tema 5. A distribución persoal da renta: desigualdade e pobreza
PARTE III: ESPECIALIZACIÓN PRODUTIVA E DISTRIBUCIÓN SECTORIAL DA ECONOMÍA GALEGA Tema 6. A distribución sectorial da economía galega
Tema 7. O sector empresarial
Tema 8. Crecemento, innovación e productividade
PARTE IV: MARCO AUTONÓMICO Tema 9. 30 anos de autonomía
Tema 10. O impacto da crise económica contemporánea
PARTE V: RELACIONES ECONÓMICAS CO EXTERIOR. Tema 11. O sector exterior e a deslocalización
Tema 12. Galicia na Europa das rexións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C3 C4 4 0 4
Sesión maxistral A1 A2 A8 A9 17 34 51
Lecturas A11 4 24 28
Seminario A3 A12 4 4 8
Traballos tutelados A7 A10 C2 C8 12 21 33
Presentación oral A13 C6 C1 5 15 20
Proba mixta A4 A5 2 2 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O profesor presentará a materia ao estudante e avaliará os seus coñecementos previos
Sesión maxistral O profesor explicará contidos básicos da materia
Lecturas O estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia
Seminario Se organizarán para poñer en común e debatir sobre as lecturas programadas e/ou actividades programadas
Traballos tutelados Os estudantes, por equipos, prepararán e exporán traballos sobre os contidos da materia ou relacionados. Se poderán empregar as tutorías de grupo reducido para supervisar e orientar os traballos.
Presentación oral Realizarase cando menos unha durante o curso
Proba mixta Sobre os contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Presentación oral
Descrición
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver dúbidas e para outras consultas, ben nas sesións de clase ou ben nas tutorías no despacho.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A7 A10 C2 C8 Un durante o curso, en grupo de non mais de tres integrantes. Se entregará un documento escrito e se exporá o traballo nunha sesión de aula.Se valorará a adecuación do tema exposto á materia, o seu grao de dificultade, o dominio do tema e a correcta redacción. 20
Proba mixta A4 A5 Unha a final do curso, debendo sacar como minimo un 3 para que faga media. Ademais do coñecemento dos contidos da materia, se valorarán:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
55
 
Observacións avaliación
<div><u>Cualificación de non presentado</u>. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha</div><div>ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.&nbsp;</div><div><u>Condiciones de realización da avaliación final</u>. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a</div><div>comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.</div>

Fontes de información
Bibliografía básica

• ALVAREZ CORBACHO, X. e PRADA, A, Chaves da economía pública galega, Vigo. Editorial Galaxia, 2007.

• ALVAREZ POUSA, L, Informe Galicia 2010, Santiago. Atlántica de Información, 2010.

• BARREIRO GIL, M.J. , Revista Galega de Economía, vol. 17, número extraordinario e monográfico “Política rexional comunitaria”, Santiago de Compostela, 2008.

• BEIRAS TORRADO, X.M. , O atraso económico de Galicia, Vigo. Editorial Laiovento, 1995.

• CIEF- FUNDACION CAIXAGALICIA , Informe ...., A Coruña, varios anos.

• DÍAZ, C. (coord.), Autonomía e modernidade en Galicia: unha análise dos cambios económicos e sociais entre 1981-2009, Vigo. Galaxia, 2010.

• FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. , Estrutura Económica de Galiza, Santiago. Laiovento, 2000.

• GONZÁLEZ LAXE, F, Estructura Económica de Galicia, Santiago. Editorial Espasa Calpe, 1992.

• MEIXIDE, A. (coord.), La internacionalización de la economía gallega 2010, Santiago. CIEF, 2010.

• PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S., Galicia: unha economía europea, Vigo. Galaxia, 2009.

• SEQUEIROS TIZÓN, JULIO G, El desarrollo económico en Galicia (v. I y II). Publicaciones USC, 1986

• VV.AA. Papeles de Economía Española. Economía de las comunidades autónomas: Galicia y Norte de Portugal. N 22. Ediciones Caixanova, 2007.

• YÁÑEZ, R., As relacións banca-industria en Galicia, Ed. Laiovento, Santiago. , 2000.

• http//:www.ine.es

• http//:www.ige.eu

• http//:ec.europa.eu/eurostat

http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/cohesion5

&nbsp;

Bibliografía complementaria

O profesorado realizará orientacións sobre a bibliografía básica ou sobre outra complementaria que podería ser útil.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Estatística I/611G01006
Economía Mundial/611G01011
Economía Española/611G01016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;É importante a lectura habitual de prensa e revistas económicas. Poñeráse a disposición do estudiante material variado na fotocopiadora e/ou na web da materia&lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías