Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Economía Regional: Economía de Galicia Código 611G01030
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Economía Aplicada 2
Coordinación
Sequeiros Tizon, Julio Gaspar
Correo electrónico
julio.sequeiros@udc.es
Profesorado
Sequeiros Tizon, Julio Gaspar
Correo electrónico
julio.sequeiros@udc.es
Web
Descrición xeral La materia presenta, desde una perspectiva estructural, los rasgos básicos de la economía gallega, con especial referencia a los aspectos sectoriales, geográficos (principalmente, la articulación en la economía del Estado español y en la de la Unión Europea) e institucionales.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas A2
A3
A4
B3
B6
B7
B8
B9
C4
C6
C7
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. A4
A6
A8
B1
B2
B4
Transmitir e comunicarse con fluidez, tanto de forma oral coma escrita, nun entorno profesional económico, usando a terminoloxía científica e técnica adecuada. A5
A6
A8
A10
A13
B3
B5
B6
B8
C1
C3
C8
Coñecer, saber interpretar e empregar as fontes de información estatística e os indicadores macroeconómicos relativos á economía galega. A5
A7
A8
A9
A10
A12
A13
C1
C3
C6
Coñecer o contido e empregar as fontes de información económica relevantes sobre a economía galega. A3
A7
A9
A12
B6
B7
B8
C1
C6
Enmarcar a economía galega nas dimensións das economías mundial, europea e española, coñecendo as relacións de aquela con éstas. A1
A2
A3
A4
A8
A11
C2
Comprender e realizar informes e diagnósticos sobre a situación da economía galega. A1
A3
A4
A5
A9
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C1
C3
C8
Identificar, describir e analizar con rigor a realidade socioeconómica galega, os seus principais aspectos estruturais, as súas fortalezas e debilidades A1
A2
A3
A8
A10
B1
B2
B3
B4
B6
C3
C5

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I: ANÁLISE DA ECONOMÍA DE GALICIA. Tema 1. A economía galega no contexto económico actual
Tema 2. A evolución socioeconómica da realidade galega no longo prazo hasta hoxe
PARTE II:FACTORES DE CRECEMENTO DA ECONOMÍA GALEGA Tema 3. Recursos e factores productivos
Tema 4. Demografía e mercado de traballo
Tema 5. A distribución persoal da renta: desigualdade e pobreza
PARTE III: ESPECIALIZACIÓN PRODUTIVA E DISTRIBUCIÓN SECTORIAL DA ECONOMÍA GALEGA Tema 6. A distribución sectorial da economía galega
Tema 7. O sector empresarial
Tema 8. Crecemento, innovación e productividade
PARTE IV: MARCO AUTONÓMICO Tema 9. 30 anos de autonomía
Tema 10. O impacto da crise económica contemporánea
PARTE V: RELACIONES ECONÓMICAS CO EXTERIOR. Tema 11. O sector exterior e a deslocalización
Tema 12. Galicia na Europa das rexións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais C3 C4 4 0 4
Sesión maxistral A1 A2 A8 A9 17 34 51
Lecturas A11 4 24 28
Seminario A3 A12 4 4 8
Traballos tutelados A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 12 21 33
Presentación oral A13 C1 C6 5 15 20
Proba mixta A4 A5 2 2 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais O profesor presentará a materia ao estudante e avaliará os seus coñecementos previos
Sesión maxistral O profesor explicará contidos básicos da materia
Lecturas O estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia
Seminario Se organizarán para poñer en común e debatir sobre as lecturas programadas e/ou actividades programadas
Traballos tutelados Os estudantes, por equipos, prepararán e exporán traballos sobre os contidos da materia ou relacionados. Se poderán empregar as tutorías de grupo reducido para supervisar e orientar os traballos.
Presentación oral Realizarase cando menos unha durante o curso
Proba mixta Sobre os contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Presentación oral
Descrición
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver dúbidas e para outras consultas, ben nas sesións de clase ou ben nas tutorías no despacho.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A6 A7 A10 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C2 C5 C7 C8 Un durante o curso, en grupo de non mais de tres integrantes. Se entregará un documento escrito e se exporá o traballo nunha sesión de aula.Se valorará a adecuación do tema exposto á materia, o seu grao de dificultade, o dominio do tema e a correcta redacción. 45
Proba mixta A4 A5 Unha a final do curso, debendo sacar como minimo un 3 para que faga media. Ademais do coñecemento dos contidos da materia, se valorarán:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
55
 
Observacións avaliación
<div><u>Cualificación de non presentado</u>. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha</div><div>ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.&nbsp;</div><div><u>Condiciones de realización da avaliación final</u>. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a</div><div>comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.</div>

Fontes de información
Bibliografía básica

• ALVAREZ CORBACHO, X. e PRADA, A, Chaves da economía pública galega, Vigo. Editorial Galaxia, 2007.

• ALVAREZ POUSA, L, Informe Galicia 2010, Santiago. Atlántica de Información, 2010.

• BARREIRO GIL, M.J. , Revista Galega de Economía, vol. 17, número extraordinario e monográfico “Política rexional comunitaria”, Santiago de Compostela, 2008.

• BEIRAS TORRADO, X.M. , O atraso económico de Galicia, Vigo. Editorial Laiovento, 1995.

• CIEF- FUNDACION CAIXAGALICIA , Informe ...., A Coruña, varios anos.

• DÍAZ, C. (coord.), Autonomía e modernidade en Galicia: unha análise dos cambios económicos e sociais entre 1981-2009, Vigo. Galaxia, 2010.

• FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. , Estrutura Económica de Galiza, Santiago. Laiovento, 2000.

• GONZÁLEZ LAXE, F, Estructura Económica de Galicia, Santiago. Editorial Espasa Calpe, 1992.

• MEIXIDE, A. (coord.), La internacionalización de la economía gallega 2010, Santiago. CIEF, 2010.

• PRADA BLANCO, A. e LAGO PEÑAS, S., Galicia: unha economía europea, Vigo. Galaxia, 2009.

• SEQUEIROS TIZÓN, JULIO G, El desarrollo económico en Galicia (v. I y II). Publicaciones USC, 1986

• VV.AA. Papeles de Economía Española. Economía de las comunidades autónomas: Galicia y Norte de Portugal. N 22. Ediciones Caixanova, 2007.

• YÁÑEZ, R., As relacións banca-industria en Galicia, Ed. Laiovento, Santiago. , 2000.

• http//:www.ine.es

• http//:www.ige.eu

• http//:ec.europa.eu/eurostat

http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/cohesion5

&nbsp;

Bibliografía complementaria

O profesorado realizará orientacións sobre a bibliografía básica ou sobre outra complementaria que podería ser útil.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Estatística I/611G01006
Economía Mundial/611G01011
Economía Española/611G01016

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;É importante a lectura habitual de prensa e revistas económicas. Poñeráse a disposición do estudiante material variado na fotocopiadora e/ou na web da materia&lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías