Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer e comprender o manexo das técnicas básicas da Análise de Datos e de Estatística Descritiva |
A4 A6 A7 A8 A10
|
B6 B10
|
C1 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e de Estatística Descritiva |
A4 A10 A11 A12
|
B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades |
A4
|
B3 B4
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades |
A4
|
B5 B7
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TÉCNICAS ESTATÍSTICAS DE DESCRICIÓN DE DATOS |
- ANÁLISE ESTATÍSTICA DUNHA VARIABLE
- ANÁLISE ESTATÍSTICA DE DÚAS VARIABLES
- REGRESIÓN E CORRELACIÓN
- SERIES DE TEMPO
- NÚMEROS ÍNDICES
|
TEORÍA DA PROBABILIDADE |
- INTRODUCIÓN Á PROBABILIDADE
- VARIABLES ALEATORIAS
- PRINCIPAIS DISTRIBUCIÓNS DE PROBABILIDADE
- CONVERXENCIA E TEOREMA CENTRAL DO LÍMITE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B5 C6 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A4 A7 A11 B1 B4 B7 C1 C5 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A6 A10 A11 A12 B2 B3 B5 B6 B10 C1 C4 C5 C6 |
17 |
42.5 |
59.5 |
Prácticas a través de TIC |
A8 A10 A11 C4 C8 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A12 B2 B3 B5 B7 C1 C6 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
6.5 |
0 |
6.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consisten na presentación da materia e a exposición das actividades que deben desenvolver os alumnos e dos criterios cos que serán avaliados. |
Sesión maxistral |
Cada sesión maxistral consiste na exposición oral, por parte dos profesores, de conceptos e métodos, aínda que debe contar coa participación activa dos alumnos. A exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e as posibilidades dos métodos expostos |
Obradoiro |
Cada taller é unha sesión interactiva na que se realizan aplicacións, exercicios e problemas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Prácticas a través de TIC |
Son sesións interactivas dedicadas á aprendizaxe das ferramentas informáticas apropiadas para efectuar aplicacións empíricas dos métodos expostos nas sesións teóricas. |
Proba obxectiva |
É unha proba escrita para avaliar o grao de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que se lles expoñan ao longo do curso. As prácticas a través de TIC, os talleres e as tutorías son ferramentas importantes para resolver problemas teóricos e empíricos, tanto a nivel colectivo como individual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A10 A11 A12 B2 B3 B5 B6 B10 C1 C4 C5 C6 |
Valorarase a presenza activa dos alumnos nestas clases, nas que deberán resolver e entregar os controis, problemas, exercicios e cuestións que lles sexan propostos, na forma que se detallará ao comezo do curso. |
30 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A12 B2 B3 B5 B7 C1 C6 |
A proba obxectiva para a avaliación da aprendizaxe combina preguntas conceptuais e de razoamento con outras de contido práctico. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A) Todas as probas de avaliación son presenciais e non se poden sustituir con exercicios ou traballos. Para a súa realización, non se aceptarán cambios de grupo, agás aqueles outorgados oficialmente pola Facultade, que deben estar debidamente xustificados.
B) Oportunidades de Xuño e Xullo.
Para superar a materia será necesario obter polo menos 5 puntos na suma das cualificacións correspondentes ás probas de avaliación continua e ao exame final.
O sistema de avaliación será aplicado, tal e como se describe no apartado anterior, en ambas as oportunidades a todos os alumnos, independentemente da súa situación académica.
Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de finalización das probas de avaliación.
A nota non presentada correspóndese só cos estudantes que participan en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20 por cento da nota total.
C) Oportunidade adiantada.A avaliación correspondente á oportunidade adiantada desenvolverase a través dunha única proba que se valorará cun máximo de 10 puntos, e que terá como base o temario completo que se describe no apartado "Contidos" da guía do curso académico vixente. Para aprobar a materia será necesario obter un mínimo de 5 puntos nesta proba. Estas condicións de avaliación son específicas para a oportunidade adiantada e só aplicaranse neste suposto.
D) Oportunidades de Xuño, Xullo e adiantada.
Como é preceptivo, as probas de avaliación rexeranse pola normativa de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e master universitario da UDC (https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf).
Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10. Identificación dos estudantes, e 14. Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Levine, D. M., Krehbiel, T. C. and Berenson, M. L. (2010 (5th ed.)). Business Statistics: A first course. Upper Saddle River, Pearson Education
Casas Sánchez, J. M. y otros (2006). Ejercicios de Estadística Descriptiva y probabilidad. Madrid, Pirámide
Montiel, A. M., Rius, F. y Barón, F. J. (1997). Elementos básicos de Estadística Económica y Empresarial. Madrid, Prentice Hall
Esteban García, J. y otros (2004). Estadística Descriptiva y nociones de Probabilidad. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J. y Ruiz-Maya, L. (2006). Fundamentos de Probabilidad. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J., Montero, J. M. y Ruiz-Maya, L. (2006). Problemas de Probabilidad. Madrid, Thomson
Newbold, P., Carlson, W. and Thorne, B. (2010). Statistics for business and economics, 7/E. Pearson/Prentice Hall
Levine, D. M. et al. (2011). Statistics for managers using MS Excel, 6/E. Prentice Hall |
Os tres últimos libros servirán como referencia bibliográfica para o grupo de inglés (grupo A) desta materia. |
Bibliografía complementaria
|
Uña Juárez, I., San Martín Moreno, J. y Tomeo Perucha, V. (2010). Cálculo de Probabilidades. Madrid, Garceta
García-Carro Peña, B., Sánchez Sellero, M. C. y Martínez Filgueira, X. M. (2003). Curso práctico de Probabilidad con aplicaciones económicas. Universidad da Coruña
Tomeo Perucha, V. y Uña Juárez, I. (2009). Estadística Descriptiva. Madrid, Garceta
Benítez Márquez, M.D. y otros (2012). Estadística Descriptiva. Madrid, McGraw-Hill
Cao Abad, R. y otros (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid, Pirámide
Sánz, J. A., Bedate, A., Rivas, A. y González, J. (1996). Problemas de Estadística Descriptiva Empresarial. Madrid, Ariel |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 |
|
Observacións |
O grupo A de esta materia impartirase integramente en inglés. |
|