Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño Organizativo Código 611G02029
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
a.nietouria@udc.es
Profesorado
Barbeito Roibal, Susana Maria
Gago Cortés, María Carmen
Nieto Uria Ribeiro De Almeida, Arturo J.
Correo electrónico
susana.barbeito@udc.es
m.gago@udc.es
a.nietouria@udc.es
Web
Descrición xeral A materia centrase no análise das estruturas organizativas das empresas no mundo real.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se modificarán os contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
MAnteñense as mesmas metodoloxías, que serán desenvolvidas polos medios informáticos dispoñibles na Universidade.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Pasariamos a tutorías por Teams, diariamente a solicitude previa do alumnado por correio electrónico.
Semanalmente reunión e clase de traballo para aclaración xeral de dudas e impartición de contidos.

4. Modificacións na avaliación
A avaliación permanecerá invariavel, dado que esta asignatura evaluase mediante a realización e presentación de traballos grupais incluindo a defensa de forma oral dos mesmos. Dadas as ferramentas informáticas dispoñibles, esto mesmo podese realizar por Teams.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se considera

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías A3
A9
B1
B2
B3
B4
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada C6
C7
C8
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno A10
A11
B5
B6
C1
C5
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión A1
A2
A4
A5
A6
A8
B10
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. C4
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. B7
B8
C1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: Introdución á análise organizativa 1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo 2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización
TEMA 3: Factores de continxencia 3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder
TEMA 4: Configuracións estruturais 4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A2 A3 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B10 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Sesión maxistral A4 A5 A6 B1 B5 B6 17 17 34
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 29 76 105
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso.
Sesión maxistral Presentación de conceptos teóricos básicos
Traballos tutelados Traballos grupais con exposición oral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados.
No caso de que por mor do COVID 19 voltaramos a situacións de confinamiento, as dúbidas e seguimento dos traballos tutelados realizarase mediante tutorías personais ou grupais, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 B2 B3 B4 C1 Dous traballos en grupo e exposición oral dos mesmos. Un deles podería ser sustituído, a criterio do profesor, por pequenos casos prácticos a resolver na propia aula. 100
 
Observacións avaliación
  • Os alumnos coñeceran as cualificacións dos traballos antes da data marcada pola facultade do exame (Xuño ou Xullo).
  • Os criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas oportunidades  (Xuño e Xullo).
  • Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, si realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno si non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame.
  • Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade como para xullo
  • Os alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicálo o profesor. Nestes casos os profesores valoraran a adaptación dos criterios de avaliación.
  • As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle, coa suficiente antelación.
  • Os traballos grupales tutelados realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do período lectivo. No caso de non acadar a nota suficiente para aprobar os alumnos disporán ata unha semana antes da data marcada pola facultade para o exame de Xullo, para correxir e defender de novo os traballos que non acadaran a suificente avaliación.
  • Na defensa oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración.
  • Calquera información, aviso ós alumnos,… colgarase na plataforma Moodle. Enviarase un e-mail notificándoo.
  • É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.
  • Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima
    de 4 puntos sobre 10 puntos en cada traballo (non se calculará a nota media dos
    alumnos que obteñan unha nota menor que esta).

    Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10.
  • Os alumnos que se presenten a proba adiantada, deberán realizar os mesmos traballos que os de probas normais. Para iso deberán contactar co coordinador da asignatura para que lles indique que traballos deberán realizar e datas de entrega.

É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne.

  • Recórdase que está prohibido acceder a calquer tipo de proba con ningun dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
  • Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos, exames ou probas mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria.

NOTA IMPORTANTE ESTUDANTES DE INTERCAMBIO/ACORDO BILATERAL/ ERASMUS/...

As entregas de traballos estabeleceranse a principio de curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Morales Fernández, E. J. y Ariza Montes, J. A. (2015). Diseño y organización de empresas. Ediciones Universitarias McGraw-Hill
Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
É unha asignatura eminentemente práctica. O seu desenvolvemento supón unha implicación do alumno na realización dos traballos grupales desde o inicio da mesma.É altamente recomendable, como aprendizaxe, asisitir ás presentacións orais de todos os grupos. Os docentes da asignatura realizan comentarios, recomendaciones e imparten docencia en devanditas sesións.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías