Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Coportamento do Consumidor. Productos e Marcas Código 611G02037
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Calvo Dopico, Domingo Javier
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
Profesorado
Calvo Dopico, Domingo Javier
Rodríguez Rodríguez, Marceliano
Correo electrónico
domingo.calvo.dopico@udc.es
marceliano.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo fundamental do curso é que o alumno comprenda a importancia do comportamento dos consumidores e as implicacións empresariais tanto na dimensión organizativa como na comercial. Ademais, explicarase o alcance e a importancia das variables do produto e a marca na xestión comercial da empresa. En concreto, os obxectivos do curso son os seguintes.

1- Comprender os factores internos e externos que inflúen no comportamento dos consumidores.
2- Saber aplicar os fundamentos que explican o comportamento do consumidor a casos de mercado específicos e reais.
3- Saber aplicar ferramentas de xestión de produtos e marcas (carteira de produtos, estratexia de marca e ciclo de vida do produto).
4- Saber segmentar e situar correctamente os produtos que conforman unha carteira determinada e avaliar o potencial de crecemento dos chamados segmentos.
Plan de continxencia 1. Cambios de contido

Non se farán cambios

2. Metodoloxías
Mantéñense todas as metodoloxías, adaptándose ao formato en liña a través de MS Teams ou Moodle as que o requiran.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: pode enviar a solicitude por correo electrónico para establecer un día de atención que será preferentemente o luns despois da redución da titoría grupal ou despois da clase maxistral.


4. Cambios na avaliación

Non hai cambios nas ponderacións na avaliación.


* Observacións de avaliación:

A) Estudantes a tempo completo: asistencia / participación en actividades de traballo supervisado polo menos nun 80%.


B) Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica da exención de asistencia, segundo o establecido "REGULACIÓN DA TAXA DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DE ALUMNOS DE GRAO DA UDC (Art. 2.3; 3.be 4.5) (29/5 / 212): asistencia / participación en actividades da clase mínima do 80%.

REQUISITOS DE MATERIAIS:
1. Asistir e participar regularmente en clases ou actividades de titoría.

2. Envíe o traballo supervisado na data e hora especificadas. A nota de traballo manterase para o exame de segunda oportunidade.

4. A oportunidade de xullo estará suxeita aos mesmos criterios que o primeiro semestre. Máis tarde:

5. Modificacións da bibliografía ou webografía
Non hai ningunha modificación bibliográfica. As fontes de información estarán dispoñibles para os estudantes ao comezo do curso para que poidan localizar os materiais.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. A2
B1
B2
B3
B4
B7
B9
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. A2
B4
B10
C1
C4
C5
C7
Saber diseñar e implementar un plan de marketing. Poder tomar decisións respecto da marca e aos consumidores A5
B5
B6
B8
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
PARTE I. Introducción TEMA 1. Introducción
PARTE II. Comportamento do consumidor TEMA 2. Motivación
TEMA 3. Percepción
TEMA 4. Aprendizaxe e actitudes
TEMA 5. Segmentación do mercado
TEMA 6. Cultura e grupos
PARTE III. Produto e marca TEMA 7. Política de produtos
TEMA 8. Estratexia de marca

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B2 B3 B4 B10 C6 17 42.5 59.5
Seminario C8 4 0 4
Traballos tutelados A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 25 50 75
Proba de resposta múltiple A2 B6 B7 B8 B9 0.75 6.75 7.5
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais.

Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado.
Seminario Realizaranse tutorias de grupo cunha duracion de 4 horas por subgrupo de 15 alumnos. O lugar de realización das tutorias e a planificacion destas serán establecidas na aula e comunicarase con antelación. Estas titorías servirán para orientar os alumnos tanto na preparacion das probas obxectivas como para a realización do exame individual que se realizará ao final do curso.
Traballos tutelados Como complemento a clase maxistral expoñeranse casos prácticos de empresas e exemplos actuais e novidosos que serven para exemplificar os conceptos que se explican en clase. Ademais, faranse preguntas e cuestións en clase para que os alumnos saiban aplicar os conceptos que se explican na clase maxistral.

Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participacion activa por parte do alumno ao longo do cuadrimestre.
Proba de resposta múltiple Test de resposta multiple individual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Os diferentes membros do grupo poden consultar a parte que teñen que desenvolver no caso práctico ou traballo.

Así mesmo, se se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 Os grupos de alumnos terán que desenvolver un traballo supervisado, onde aplicarán os conceptos de cada unha das dúas partes principais da materia. Estableceranse dous entregables, un para cada unha das partes. A data de entrega establecerase de mutuo acordo entre o profesorado e o / os grupo / s constituído / s. Está destinado a promover o traballo colaborativo e en grupo entre os estudantes. Este traballo recibirá apoio do profesor tanto en titorías grupais como en atención personalizada. Se o alumno fracasa na primeira oportunidade, a nota da parte práctica mantense na segunda oportunidade. Non precisa volver facer a parte práctica. 40
Proba de resposta múltiple A2 B6 B7 B8 B9 Preguntas Proba de opción múltiple (catro opcións). As preguntas respondidas incorrectamente penalizan.
Condicións para a realización da avaliación final. Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.
60
 
Observacións avaliación

No desenvolvemento do traballo avaliarase o seguinte: - a precisión e claridade das respostas - a aplicación dos fundamentos teóricos - a calidade da presentación

A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:

1. Condicións de avaliación: está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.

2. Identificación do alumno: o alumno deberá acreditar a súa personalidade segundo a normativa vixente.

B) TIPOS DE VALORACIÓN:

1. Cualificación de non presentada: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, independentemente da cualificación acadada.

2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: agás as datas aprobadas no Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso coa túa dedicación.

C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN:

1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación indicados anteriormente nesta sección.

2. Segunda oportunidade: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación.

3. Convocatoria anticipada: as condicións de avaliación da oportunidade avanzada (art. 19 das Normas de avaliación, revisión e reclamacións de cualificacións dous estudos de grao e graduado universitario) serán específicas para esta oportunidade. Avaliarase mediante unha proba mixta que representará o 100% da nota final.


Fontes de información
Bibliografía básica Alomso rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. ESIC, Madrid
Llipis Sancho, Emilio (2015). Crear la marca global. Modelo práctico de creación e internacionalización de marcas. MADRID, ESIC
Lenderman, M. y Sánchez, R. (2008). Marketing experiencial. La revolución de las marcas. ESIC, Madrid
Aaker, David A. (2011). Relevancia de la marca. hacer a los competidores irrelevantes. Prentice-Hall, Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución ao Marketing/611G02015
Investigación de Mercados/611G02024
Distribución Comercial/611G02030

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección Comercial/611G02035

Materias que continúan o temario

Observacións

Se valora positivamente la participación en clase. Se facilitará bibliografia especifica al final de cada uno de los temas impartidos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías