Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Ser capaz de relacionar a literatura con outros textos artísticos e co contexto
social, económico, cultural e político no que foron escritas (as obras literarias) / producidas (as visuais). |
AI12 AI13
|
BI5 BI7 BI10 BI12 BI13 BI14
|
|
Ser capaz de ler críticamente os textos narrativos, dramáticos e artísticos e de organizar e presentar as leituras dos textos tanto de xeito oral como escrito. |
AI10 AI12 AI13
|
BI1 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI8 BI9 BI10 BI11 BI12 BI13 BI14 BI15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Écfrase: a representación verbal da representación visual. |
- A (im)posibilidade da écfrase;
- Dende os exemplos clásicos gregos ás reconceptualizacións románticas e ás inspiracións contemporáneas.
Selección de visionados / lecturas dende Homero ata Keats e @s autor@s do s. XXI.
|
Interrogando a écfrase: quen mira? cal é o obxecto da mirada? |
- Écfrase e poscolonialismo.
- Écfrase e estudios de xénero.
- Écfrase e ecocrítica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A13 A12 B4 B6 B9 B11 B12 |
14 |
35 |
49 |
Prácticas a través de TIC |
B3 B5 B6 B8 B10 B12 B13 |
0 |
7 |
7 |
Traballos tutelados |
A10 A12 A13 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
0 |
18 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
As horas de clase adicaranse á presentación inicial de contidos e, principalmente, á análise en grupo e ao debate sobre as lecturas e visionados previamente asignados. |
Prácticas a través de TIC |
Cada estudante deberá responsabilizarse de traballar todo o material asignado e disponible na plataforma virtual Moodle e estar preparadx para o debate e discusión en clase. |
Traballos tutelados |
Cada estudante deberá completar un traballo final que poderá consistir nun exercicio de análise crítica ou nunha crítica de campo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A profesora está ao dispor de cada estudante para supervisar o seu traballo durante todo o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 A12 A13 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
Hai dúas opcións diferentes para este proxecto final individual:
1. Escribir unha reseña / crítica sobre o campo / xénero / ferramenta analítica da écfrase.
2. Escribir unha comunicación para un congreso sobre a conexión ekfrástica entre, por exemplo, unha novela e un cadro, ou usando a écfrase como ferramenta para unha lectura crítica dun texto determinado.
En calquera caso, o traballo debería ser de 8 a 10 páxinas, a espazo dobre, con fonte Times New Roman 12 e adherirse ao estilo de citación MLA.
Entregarase na data oficial asignada para o exame final.
|
50 |
Obradoiro |
A13 A12 B4 B6 B9 B11 B12 |
Teranse en conta a participación activa e as aportacións a cada discusión de clase, debate ou actividade. Polo tanto, a preparación do material asignado antes da clase é esencial.
Tamén se lle pedirá ao alumnado que dirixa na clase a discusión sobre textos literarios e visuais previamente seleccionados, así como que realicen unha presentación sobre artigos críticos. As datas de estas dúas actividades decidirase co alumnado ao arrancar esta materia.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
<div><ul> Aquel(a) estudiante que non leve a cabo o
traballo tutelado ou non teña realizado traballo igual ou superior ao 50% do
resto das categorías de avaliación acadará a cualificación de NP (<b>"Non Presentado"</b>). </ul><ul> A <b>oportunidade de avaliación en xullo</b> constará de dous apartados: </ul></div><blockquote><div>1) o traballo tutelado (co mesmo deseño e aplicándose idénticos criterios que na primeira oportunidade) e que computará o 50% da nota; </div><div>2) as actividades sustitutivas do traballo de clase que computarán o 50% restante da nota. Dependendo da parte que teña que "recuperar" cada estudiante, daranse indicacións sobre temas e tipos de actividades. Un/ha estudiante que deba entregar en xullo traballo equivalente a todo este apartado (é dicir, 50% da súa nota) deberá completar un traballo de recensión e unha análise literaria.</div></blockquote><blockquote>Deberanse entregar ambas compoñentes, á máis tardar, antes das 14 horas da data oficial do exame final da materia. </blockquote><div><ul> Dado
o carácter semi-presencial do título, a asistencia é obrigatoria, salvo
<b>dispensa </b>solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión Académica
Universitaria do título, e sempre respetando as normativas de asistencia a
clase das tres universidades participantes no título, así como os sistemas de
avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias,
e sen prexuízo das consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a
ausencia a determinadas sesións presenciais.
Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa
de permanencia da universidade, será avaliad@ seguindo os criterios aplicables á
convocatoria de xullo. </ul><ul> Os alumnos que se presentan á <b>convocatoria adiantada de decembro</b> avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. </ul><ul> O <b>plaxio </b>en calquera actividade significará a cualificación de "cero" nesta actividade. O profesorado poderá usar o servizo de detección do plaxio “Turnitin” para revisar o traballo do alumnado. </ul><ul> Todos os traballos e actividades deberán ser entregados en tempo e forma para así evitar unha penalización do 25% sobre a nota obtida nos mesmos. </ul></div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Fraser, Hilary. Women Writing Art History in the Nineteenth Century: Looking Like a Woman. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. Giddings, Robert, Keith Selby and Chris Wensley. Screening the Novel: The Theory and Practice of Literary Dramatization. London: MacMillan, 1990. Gronlund, Melissa. “A Short History of Ekphrasis and its Demanding Audience,” in Rike Frank (ed.), Sketches of Universal History Compiled from Several Authors by Sarah Pierce, Book Works (2013): 31-38. https://www.academia.edu/34879546/Sketches_of_Universal_History_Compiled_from_Several_Authors_by_Sarah_Pierce Heffernan, James A. W. "Ekphrasis and Representation." New Literary History, 22.2 (1991): 297-316. Heffernan, James A. W. Museum of Words: The Poetics of Ekphrasis from Homer to Ashbery. Chicago: The University of Chicago Press, 1993. Messenger, Cynthia. “'But How Do You Write a Chagall?’: Ekphrasis and the Brazilian Poetry of P.K. Page and Elizabeth Bishop.” Canadian Literature: A Quarterly of Criticism and Review, Vol. 142/143 (Fall/Winter 1994): 102-117. https://canlit.ca/article/but-how-do-you-write-a-chagall/ Mitchell, W.J.T. "Ekphrasis and the Other." Picture Theory. Chicago: University of Chicago Press, 1994, pp. 151–181. https://romantic-circles.org/editions/shelley/medusa/mitchell.html
|
Bibliografía complementaria
|
|
Cahir, Linda Costanzo. Literature into Film: Theory and Practical Approaches. Jefferson, N.C.: McFarland &Co. 2006. Cartmell, Deborah & Imelda Whelehan (eds). The Cambridge Companion to Literature on Screen. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. McFarlane, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. Oxford: Clarendon Press, 1996. Sanders, Julie. Adaptation and Appropriation. New York: Routledge, 2005. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|