Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Literatura e outras Linguaxes Artísticas Código 613584114
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Profesorado
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo avanzado das relacións entre a literatura e as outras artes. A partir de obras significativas profundarase nalgún dos seguintes temas: literatura e imaxe, literatura e artes escénicas, literatura e outras artes.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicación ao ámbito hispánico das principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3

Contidos
Temas Subtemas
Pintura e poesía nos séculos XVI y XVII 1.- El lienzo de Flandes (Góngora)
2.- El pincel (Quevedo)
3.- Calderón (Memorial dado a los profesores de pintura)
Representacións do ideario pastoril no século XVI 1.- A poesía e a narrativa de pastores
2.- As representacións pictóricas do ideario pastoril
Versións cinematográficas da Comedia Nueva 1.- La dama boba
2.- La dama duende
3.- El perro del hortelano

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A14 A8 A9 A12 B4 B6 B8 C2 C4 C5 C8 10 0 10
Lecturas A1 A4 A14 A8 B6 B7 B10 0 10 10
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 3 8 11
Aprendizaxe colaborativa A4 A5 A7 A8 2 8 10
Traballos tutelados A4 A7 A12 B10 0 33 33
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A profesora presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo.
Lecturas O alumno preparará diversas lecturas asignadas polo profesor.
Seminario O alumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia mediante a combinación de metodoloxías como discusión dirixida, debate, etc. para familiarizarse coa perspectiva crítica interdisciplinar.
Aprendizaxe colaborativa Os alumnos levarán a cabo en grupo reducido unha actividade relacionada coa materia aplicando as metodoloxías de análise crítica adquiridas.
Traballos tutelados Os alumnos desenvolverán un traballo, previamente consensuado coa profesora, sobre aspectos relacionados coa materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Aprendizaxe colaborativa
Seminario
Descrición
Atenderase ao alumno en horario de titorías e dedicarase atención persoalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A7 A12 B10 Valoraranse os traballos individuais como resultado do aproveitamento e da metodoloxía aplicada a un tema previamente acordado coa profesora e realizado baixo a súa supervisión. 70
Aprendizaxe colaborativa A4 A5 A7 A8 Traballo en grupo que permite valorar xunto á asistencia a capacidade de colaboración e análise crítica adquirida. 15
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Traballo participativo, de intercambio e debate permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula. 15
 
Observacións avaliación

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.



Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de
modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o
profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere
oportunas para non perxudicar ao alumno.      

Non obstante o anterior, o alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa situación, coa
certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa efectiva a matrícula. En cada caso estudaranse, dentro da normativa académica vixente, as actividades alternativas que se determinen.


Fontes de información
Bibliografía básica Pacheco, Francisco (1990). Arte de la pintura . Madrid, Cátedra
Egido, Aurora (2004). De la mano de Artemia. Estudios sobre literatura, emblemática, mnemotécnica y arte en el Siglo de Oro . Barcelona, Olaneta
Carducho, Vicente (1979). Diálogos de la pintura. Madrid, Turner
Palomino, Antonio (1947). El museo pictórico y escala óptica. Madrid, Aguilar
Sánchez Jiménez, Antonio (2011). El pincel y el Fénix: pintura y literatura en la obra d eLope de Vega Carpio. Madrid, Iberoamericana
Brown, Jonathan (1988). Imágenes e ideas en la pintura del siglo XVII. Madrid, Alianza Editorial
López Torrijos, Rosa (1985). la mitología en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid, Cátedra
Dumanoir, Virginie (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid, Casa de Velázquez
Hauser, Arnold (1974). Origen de la literatura y del arte modernos . Madrid, Guadarrama
Armas, Frederick de (2004). Writing for the eyes in the Spanish Golden Age . Lewisburg, Bucknell University Press

Durante o curso aportarase máis referencias bibliografícas de textos e recursos online

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías