Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Teatro en Lingua Galega e Portuguesa Código 613G02047
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
Correo electrónico
carlos.vizcaino@udc.es
Profesorado
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
Correo electrónico
carlos.vizcaino@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo particularizado de obras, autores e momentos relevantes e significativos da dramaturxia en lingua galega e portuguesa.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumnado debe coñecer as diversas metodoloxías de análise literaria e espectacular. A1
A14
B1
B6
B7
Utilizar as ferramentas básicas das TICs necesarias para ser capaz de avaliar criticamente o estilo dun texto dramático e/ou espectacular. A2
A10
B5
Posuír un coñecemento avanzado dos textos dramáticos das literaturas en linguas galega e portuguesa. A11
A17
A18
A19
A20
B1
B6
B8
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. Destaques na historia do teatro galego A renovación dramática galega do primeiro terzo de século XX
O teatro galego no exilio americano
A refundación do teatro galego
Dramaturgos, compañías, espazos escénicos e premios na década de 90
2. Destaques na historia do teatro portugués Gil Vicente e o nacemento do teatro portugués
O Renacemento no teatro portugués: Sá de Miranda e António Ferreira
O teatro barroco: Francisco Manuel de Melo e o Judeu
Literatura de cordel
O romantismo de Almeida Garrett
O marinheiro de Pessoa
3. A contemporaneidade nos teatros galego e portugués Novas tendencias na escrita dramática en Portugal e Galiza
O teatro levado aos palcos: principais autores/as e obras; liñas dramatúrxicas
Dramaturxias postdramáticas galegas e portuguesas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A2 A17 A18 A19 A20 C3 4 32 36
Proba oral A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 6 10 16
Obradoiro A1 A2 A10 A14 A17 A18 A19 A20 B1 B6 B7 C3 14 32 46
Sesión maxistral A10 A11 A17 A18 B7 B8 10 2 12
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do cuadrimestre.
Proba oral Exposición oral individual, na aula, en que cada alumno/a exporá a análise e comentario dunha das lecturas obrigatorias. A totalidade do grupo participará no diálogo posterior, demostrando a lectura da obra.
Obradoiro Sesións de traballo na sala de aulas en que, coa guía do docente, os estudantes realizarán comentarios de encenacións e dramaturxias de textos representativos das últimas décadas dos teatros galego, portugués e brasileiro.
Para alén do traballo na sala de aulas, o alumnado deberá realizar unha serie de visionados e lecturas complementares.
Sesión maxistral Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver os traballos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba oral
Descrición
Os/as alumnos/as poderán contar con axuda personalizada para a preparación da súa presentación oral, a resolución de dúbidas levantadas polas lecturas e a realización do seminario.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas A2 A17 A18 A19 A20 C3 O control das lecturas será realizado a traves de discusións dirixidas na aula posteriores ás presentacións orais individuais. 25
Proba oral A1 A10 A17 A20 B5 B7 C3 Esta proba, realizada na aula, servirá para o alumnado expor individualmente a súa análise e comentario dunha das lecturas obrigatorias.
A seguir de cada presentación realizarase un diálogo cos/coas compañeiros/as.
25
Obradoiro A1 A2 A10 A14 A17 A18 A19 A20 B1 B6 B7 C3 O alumnado deberá realizar a análise grupal de dramaturxias e encenacións contemporáneas acordadas co profesor. 50
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as que teñan matrícula a tempo parcial e/ou dispensa académica deberán porse en contacto co docente en horario de titorías ou a través do correo electrónico para fixar as condicións da súa avaliación. 

Para superar a materia será requisito indispensábel a realización da proba oral e a participación no obradoiro. Quen non realizar ambos os exercicios será considerado/a NON PRESENTADO/A.

Na segunda oportunidade haberá que realizar os mesmos traballos e probas que na primeira.

Os/as alumnos/as que se matricularen na convocatoria adiantada de decembro deberan contactar co profesor antes de concluír o mes de novembro.


Fontes de información
Bibliografía básica Tato Fontaíña, L (2000). "O teatro desde 1936", en Anxo Tarrío (coord.), Literatura Galega.. A Coruña: Hércules de Edicións
Biscainho-Fernandes, C-C (2007). A Escola Dramática Galega na configuración do sistema teatral. Santiago: Editorial Laiovento
Rebello, F. L. (1991). História do Teatro . Lisboa: Imprensa Nacional / Casa da Moeda
Tato Fontaíña, L (1999). Historia do teatro galego. Das orixes a 1936. Vigo: A Nosa Terra
Barata, J. Oliveira (1991). História do Teatro Portugués. Lisboa: Universidade Aberta
Lourenço Módia, C. & Biscainho-Fernandes, C-C (2000). Talía na Crónica de Nós. Dez anos de teatro galego (1990-1999). Ourense: Abano
(2003). Teatro galego. RSetepalcos 4. Coimbra: Cena Lusófona
Biscainho-Fernandes, C-C (2008). Un país desde as táboas. 125 anos de teatro galego. Compostela: Xunta de Galicia

Obras de lectura:

Castelao: Os vellos non deben de namorarse

Otero Pedrayo: A lagarada

Vidal Bolaño: A burla do Galo

Cándido Pazó: Commedia, un xoguete para Goldoni

Gil Vicente: Farsa de Inês Pereira

António Ferreira: Castro

Casquilharia por força

Pessoa: O marinheiro

Bibliografía complementaria Tato Fontaíña, L. (2001). A construción dun teatro nacional en Castelao. Castelao. Co pensamento en Galiza. Actas do Congreso. Pontevedra: AS-PG / Concello de Pontevedra. pp
Fernández Castro, X.M. (2011). A obra dramática de Roberto Vidal Bolaño. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia | Bertamiráns: Laiovento
Franco, Camilo (2012). Dez obras na vida de Vidal Bolaño. A Coruña: Biblos
Tato Fontaíña, L. (2013). Do teatro ao cinema. Obras dramáticas e guións cinematográficos de Ramón Otero Pedrayo. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Carvalho Calero, R (2000). Escritos sobre teatro. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral 'Francisco Pillado Mayor' da Universidade da Coruña
Vidal Ponte, R. (2014). Fóra de portas. Santiago: Positivas
Cruz, I. (2001). Historia do teatro português. Lisboa: Verbo
Vasques, E. (2001). Mulheres que escreveram teatro no século XX em Portugal. Lisboa: Colibrí
Cruz, I. (2005). O teatro português. Estrutura e transversalidade. A Coruña: Biblioteca-Arquivo Teatral "Francisco Pillado Mayor"
Pascual, Roberto (2013). Roberto Vidal Bolaño e os oficios do teatro. Vigo: Xerais
Tato Fontaíña, L. (2013). Roberto Vidal Bolaño. Unha vida para o teatro. Noia: Toxossoutos
Pena, M. & Enríquez, G. (2013). Un chapeu negro e un nariz de pallaso. Vigo: Galaxia


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Galega/613G02012
Literatura Portuguesa 1/613G02026

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías