Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticas en empresa Código 614502011
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría de Computadores
Matemáticas
Coordinación
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
nieves.pedreira@udc.es
Profesorado
Castro Castro, Paula Maria
Fernández Iglesias, Diego
López Taboada, Guillermo
Parapar López, Javier
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Pérez Sánchez, Beatriz
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Correo electrónico
paula.castro@udc.es
diego.fernandez@udc.es
guillermo.lopez.taboada@udc.es
javier.parapar@udc.es
nieves.pedreira@udc.es
beatriz.perezs@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
Web http://https://wiki.fic.udc.es/muei_faq/#pe
Descrición xeral A materia de PE cursase no terceiro cuadrimestre (Q3), que corresponde ao primeiro cuadrimestre do segundo curso. O seu obxectivo é completar a formación do mestrado con estancias nas entidades colaboradoras nas que experimentar o desenvolvemento da actividade profesional nun marco real. A FIC ten acordos con distintas empresas para a realización de prácticas curriculares.

O desenvolvemento dunha PE implica:

1) O contacto da FIC con entidades colaboradoras e a dispoñibilidade destas para aceptar a estudantes do MUEI que realicen tarefas que podan desenvolverse mediante a materia de PE.
2) Os contactos para definir as PE dun curso académico inicianse desde finais do curso previo.
3) A formalización dun acordo entre a entidade colaboradora e a FIC, o que suporá a asignación da práctica a un estudante.
4) A designación dunha persoa da entidade colaboradora que actuará como titor profesional do estudante supervisando o desenvolvemento efectivo das súas tarefas.
5) A designación dunha persoa da FIC coas funcións de titor académico que supervisará que o estudante realice o plan de formación determinado, que recibirá os informes do titor profesional e do estudante, e que avaliará o realizado polo estudante.
6) A definición dun plan de formación onde os titores da PE definan o alcance do traballo a realizar polo estudante.

A normativa da UDC sobre PE require que se estableza un convenio para a relación de PE e impide que se desenvolvan no marco do traballo habitual dos grupos de investigación da propia universidade, salvo que se ofreza a través do servizo de emprego da UDC.

Existen unhas directrices específicas da FIC para ampliar e concretar o marco normativo da UDC:

1) Que ao estudante queden como máximo para finalizar os seus estudos 66 créditos, incluindo os correspondentes aos complementos formativos, se tivese que cursalos.
2) Que superase ou que se atope matriculado nas restantes materias, incluindo tamén os complementos formativos se os tiver, agás, se cadra, o TFM.

En todo caso, se un estudante está a traballar nunha empresa cabe a posibilidade de desenvolver a materia PE compaxinándoa co seu traballo, previa autorización da vicerreitoría de Estudantes e, por suposto, sinatura do convenio.

Os créditos de PE poden ser recoñecidos se se acreditan dous anos de experiencia profesional (0,5 ECTS/mes)

Os titores que aparecen na presente guía corresponden ao curso pasado.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán modificacións nos contidos, xa que os estudantes deben incorporarse a unha empresa e participar nas súas actividades.
No caso de que a empresa decida que o traballo debe realizarse e supervisarse de maneira online, os alumnos deberán adaptarse. Se a empresa decide paralizar as prácticas, os alumnos deberán acollerse a algunha das medidas qeu estableza a UDC para dita situación.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sen cambios


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Os titores académicos poderán realizar a atención personaliza a través das canles telemáticas que a UDC pon á súa disposición: correo electrónico, Teams, Moodle...

4. Modificacións na avaliación
Non hai modificacións na avaliación.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non procede.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Poseer experiencia real sobre a actividade profesional dentro das empresas no ámbito da Enxeñaría Informática BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
BP14
BP15
BP16
BP17
BP18
BP19
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Prácticas en empresa As prácticas realízanse en empresas TIC.
O estudante será tutorizado por un titor profesional e outro académico.
O estudante debe entregar informes e unha memoria final.
O titor profesional debe emitir un informe sobre as actividades realizadas.
O titor académico calificará ao estudante tendo en conta o seguimento realizado, a memoria final e o informe do titor profesional.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC B22 B21 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 250 45 295
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Prácticas en Empresa que deberán realizarse no terceiro cuadrimestre

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Débese destacar particularmente a importancia do papel do profesor titor, esencial para un axeitado aproveitamento da estancia do estudante, así como para facilitar a relación da Facultade cas empresas colaboradoras.

A realización das prácticas require a asignación dun titor profesional e dun titor académico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B22 B21 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O estudante informará ao titor académico das tarefas que está a realizar.

Ao rematar a práctica, o estudante entregará un informe donde enumere e explique en detalle as tarefas realizadas, a contorna tecnológica utilizada -ferramentas, estándares e metodoloxías-, evitando as cuestiones que poidan considerarse confidenciales. A extensión recomendada é de aproximadamente 10 páxinas.

O titor profesional entregará un informe avaliando a actividad do estudante.

O titor académico avaliará a práctica e emitirá un informe final:
- Valoración da memoria: 50%
- Seguimento continuado e obxetivable da participación activa por parte do estudante: 50%
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Planificación estratéxica de sistemas de información/614502001
Dirección de proxectos/614502002
Calidade, seguridade e auditoría informática/614502003
Informática como servizo/614502004
Arquitecturas e plataformas móbiles/614502005
Análise de sistemas de información/614502006
Deseño de sistemas de información/614502007
Interacción, gráficos e multimedia/614502008
Intelixencia de negocio/614502009
Recuperación da información e web semántica/614502010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Traballo fin de mestrado/614502012

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías