Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Introdución ás bases de datos Código 614522002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Correo electrónico
nieves.brisaboa@udc.es
Profesorado
Fariña Martinez, Antonio
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Correo electrónico
antonio.farina@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución ós conceptos e principios básicos dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos, e ó seu modelado, deseño e explotación.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumnado coñecerá e comprenderá os conceptos e principios básicos dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos, especialmente os dos xestores relacionais AP3
AP4
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
CP3
CP6
CP7
O alumnado será capaz de modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación relacionados coa Bioinformática AP3
AP4
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
CP3
CP6
CP7
O alumnado será capaz de xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. AP3
AP4
BP1
BP2
BP6
BP7
BP8
CP3
CP6
CP7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ós Sistemas de Xestión de Bases de Datos Relacionais Definición de relación, dominios e atributos, chaves, regras de integridade, etc.
Deseño conceptual e lóxico de Bases de Datos Problemas de deseño, fases de deseño, deseño conceptual, paso do modelo conceptual ó modelo lóxico, etc.
Álxebra relacional e SQL Operadores e expresións, linguaxe SQL, etc.
Conceptos básicos de transacción, recuperación ante fallos e xestión de accesos concurrentes Transaccións, problemas de concurrencia e fallos, técnicas de recuperación ante fallos, control de concurrencia, etc.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 40 0 40
Prácticas a través de TIC A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 20 0 20
Traballos tutelados A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 0 89 89
Proba mixta A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral dos contidos da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Prácticas a través de TIC Realización de actividades de carácter práctico para o desenvolvemento e aplicación dos coñecementos adquiridos na teoría.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Proba mixta Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
Se estima que entre o alumnado pode haber diferencias notables en canto ó seu coñecemento sobre contidos específicos da materia, polo que se desenvolverá unha atención personalizada tanto para as prácticas na aula como para os traballos que se desenvolvan.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. 50
Traballos tutelados A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 Realización de traballos prácticos de maior entidade, que promovan a aprendizaxe autónoma dos estudantes. 20
Prácticas a través de TIC A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 Actividades curtas a desenvolver na aula durante as sesións de prácticas. 20
Sesión maxistral A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 Seguemento continuo e avaliación obxectivable da participación activa dos estudantes nas sesións maxistrais. 10
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE (Observacións)

O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita sobre os coñecementos e competencias adquiridos ó longo do curso. Será
precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a
materia.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
a proba escrita.




SEGUNDA OPORTUNIDADE (Observacións) 

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación
de cada unha das partes se fará da seguinte forma:

- Proba mixta (60% da nota final): permitirá recuperar a nota da proba escrita da primeira oportunidade e a correspondente á avaliación   continua realizada durante as sesións maxistrais. Será preciso acadar unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) para superar a materia.
- Prácticas a través de TIC (20% da nota final): permitirá recuperar a nota das actividades prácticas.
- Traballos tutelados (20% da nota final): permitirá recuperar a nota dos traballos prácticos.

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha
das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. 

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita.


DISPENSA ACADÉMICA  

Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes
con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia
ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías