Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Neuroenxeñaría e innovación en neurociencia Código 614522016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Rouco Maseda, Jose
Correo electrónico
jose.rouco@udc.es
Profesorado
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Rouco Maseda, Jose
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
jose.rouco@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia o alumno coñecerá os últimos avances na tecnoloxía de interfaz home-máquina e que tipo de datos son analizados neste tipo de sistemas
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Ningunha.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican
En caso de necesidade, todas as metodoloxías empregadas poderían aplicarse de modo non presencial coas ferramentas dispoñibles (Moodle, Teams, etc.)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atención continuada en Teams, Moodle e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
Non son necesarias.

*Observacións de avaliación:
Ningunha.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as distintas técnicas de estimulación cerebral non invasiva e a súa aplicación Neurociencia e ser capaz de valorar críticamente as súas contribucións e limitacións AP1
AP7
BP1
BP5
BP8
CP1
Comprender o funcionamento do cerebro baixo a orientación de buscar alternativas para a súa exploración e estimulación. AP3
BP6
BP7
Entender o funcionamento das interfaces avanzadas Cerebro-Computador; Fundamentos, etapas, aplicacións. AP1
AP2
AP3
AP7
BP1
BP2
BP3
BP4
CP3
CP7
Comprender estratexias de axuda aos sentidos e ao movemento mediante a estimulación cerebral utilizando solucións integradas de enxeñaría. AP1
AP7
BP2
BP4
CP6
CP8
Caracterización de patróns e eventos asociados a cambios de estado no cerebro. AP2
AP7
CP1
CP6
CP7
Comprender e saber explotar solucións integradoras da enxeñaría no ámbito neurolóxico co fin de mellorar as actividades da vida diaria en colectivos dependentes AP3
BP3
BP4
CP7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Unha ventá ao cerebro: Novas Tecnoloxías na exploración e estimulación cerebral. .
Tema 2. Interfaces Home-Máquina (Brain-Computer). Procesos, caracterización, avaliación de variables, recoñecemento de patróns, aprendizaxe.
Tema 3. Neuroenxeñería, prótese e interfaces home-máquina: axudando ao movemento e aos sentidos

Tema 4. Análise para a detección de cambios de estado do cerebro: predicción de eventos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 B1 B3 B5 B6 B8 C3 C6 8 16 24
Presentación oral A1 B1 B4 B5 C1 C3 C6 C7 C8 2 10 12
Eventos científicos e/ou divulgativos A1 A7 B3 B4 2 2 4
Proba obxectiva A1 A3 B1 B2 B4 C1 2 16 18
Sesión maxistral A1 A2 A3 A7 B1 B2 B7 C6 7 7 14
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Eventos científicos e/ou divulgativos Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Proba obxectiva Examen sobre os contidos da materia
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
O estudante terá apoio a través de titorías personalizadas durante o proceso de preparación da exposición

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A1 B1 B4 B5 C1 C3 C6 C7 C8 Grado de elaboración da proposta
Claridade expositiva
Capacidade de reflexión
20
Solución de problemas A3 B1 B3 B5 B6 B8 C3 C6 Participación na aula
Entrega de cuadernillo
30
Proba obxectiva A1 A3 B1 B2 B4 C1 Avaliación dos coñecementos
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías