Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Inferencia Estatística Código 614G02007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Costa Bouzas, Julian
Correo electrónico
julian.costa@udc.es
Profesorado
Costa Bouzas, Julian
Lombardía Cortiña, María José
Correo electrónico
julian.costa@udc.es
maria.jose.lombardia@udc.es
Web
Descrición xeral Comprender os fundamentos da inferencia estatística, coñecer as condicións de aplicación das distintas probas estatísticas, paramétricas e non paramétricas, verificando, cos procedementos axeitados, o cumprimento de tales condicións en casos específicos.
Aprender a correcta aplicación das probas estatísticas aos casos reais. Para iso, empregarase o software R.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as técnicas de inferencia en poboacións finitas para estudar características poboacionais a partir da información suministrada pola mostra. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Coñecer as técnicas estatísticas para realizar estimacións de características poboacionais a partir de información obtida con mostraxe aleatoria. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Interpretar os resultados das probas de hipóteses como ferramenta para a toma de decisións. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Coñecer as técnicas básicas da estatística bayesiana e recoñecer os contextos adecuados para a súa aplicación. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1
Saber manexar con soltura programas informáticos avanzados de análise estatística. A17
A18
A20
B1
B5
B6
C1

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución á inferencia estatística 1.1 Clasificación dos métodos de inferencia estatística
1.2 Poboación e mostra
1.3 Mostraxe de poboacións finitas
2. Estimación puntual 2.1 Conceptos xerais
2.2 Propiedades desexables dos estimadores
2.3 Estimación de parámetros de interese
2.4 Procedementos para a construción de estimadores
3. Intervalos de confianza 3.1 Método pivotal
3.2 Intervalos de confianza de parámetros de interese para unha mostra
3.3 Intervalos de confianza de parámetros de interese para dúas mostras
4. Probas de hipótese 4.1 Hipótese estatística
4.2 Tipos de erros
4.3 Nivel crítico (p-valor) e potencia dun contraste
4.4 Probas paramétricas dunha e dúas mostras
4.5 Análise da varianza
5. Probas non paramétricas 5.1 Probas de bondade de axuste
5.2 Probas de independencia e homoxeneidade para datos categóricos
6. Introdución á estatística bayesianas 6.1 Principios básicos. Distribucións a Priori e Posteriori
6.2 Distribucións conxugadas
6.3. Aplicacións á inferencia paramétrica e probas de hipótese

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 20 24 44
Seminario A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 10 14 24
Proba mixta A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 3 3 6
Sesión maxistral A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 30 40 70
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Aprenderase a usar o programa gratuíto de orientación estatística e gráfica R, coñeceranse as súas estruturas de programación e se realizarán estudos de datos estatísticos, tanto reais como simulados.
Seminario Os seminarios reforzarán tanto o carácter aplicado da materia como a súa interactividade. Os estudantes poderán expoñer as súas dúbidas e inquietudes referidas á materia e terán a oportunidade de realizar, coa supervisión do profesor, problemas similares aos dos exames. Ademais, cunha atención moi individualizada, poderán completar as prácticas de laboratorio.
Proba mixta O alumno debe demostrar o seu dominio dos aspectos teóricos da materia e a súa capacidade para resolver problemas no campo da inferencia estatística.
Sesión maxistral O alumno recibirá clases maxistrais nas que o profesor, coa axuda dos medios audiovisuais pertinentes, expoñerá os contidos teóricos e prácticos da materia. A participación e o debate serán alentados en todo momento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Seminario
Descrición
Para a comprensión dos aspectos teóricos e para a resolución dos problemas, será importante atender persoalmente aos alumnos ante as posibles dúbidas que poidan xurdir. Esta acción tutorial servirá tamén, por unha banda, ao profesor para detectar posibles problemas na metodoloxía empregada para ensinar a materia e, por outra banda, para que os alumnos consoliden os coñecementos teóricos e expresen as súas preocupacións sobre a materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 Ao longo do curso, o alumno demostrará o seu interese polo tema e o seu dominio mediante a realización de probas escritas (controis) no que se avaliará o traballo práctico da materia.
Os alumnos que non obteñan o máximo do 20% da nota correspondente a esta parte, poderán recuperar a parte faltante na realización do exame final da materia.
20
Proba mixta A17 A18 A20 B1 B5 B6 C1 O exame final, cun valor entre o 80% e o 100%, consistirá nunha proba teórico-práctica escrita. 80
 
Observacións avaliación

Na data establecida pola Facultade na súa planificación anual, o alumno fará por escrito o exame final da materia (proba mixta), no que terá que responder a preguntas teóricas, resolver preguntas teórico-prácticas e calcular a solución de diversos problemas. Para esta proba o alumno só poderá levar consigo o material autorizado expresamente.


Fontes de información
Bibliografía básica Cao R, Francisco M, Naya S, Presedo MA, Vázquez M, Vilar JA, Vilar JM (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya)
Ugarte MD, Militino AF, Arnholt AT (2016). Probability and statistics with R. CRC Press, Taylor&Francis Group

Bibliografía complementaria Gornik L, Smith W (2001). Á estatística ¡en caricaturas!. SGAPEIO
Field A, Miles J, Field Z (2012). Discovering Statistics Using R. SAGE Publications Ltd
Freund JE, Miller I, Miller M (2000). Estadística matemática con aplicaciones. Prentice Hall
Navidi W (2006). Estadística para Ingenieros y Científicos. McGraw-Hill
Peña D (2000). Estadística. Modelos y métodos. 1 Fundamentos. Alianza Editorial
R Development Core Team (2009). Introduction to R. www.r-project.org/
Dalgaard P (2008). Introductory Statistics with R. Springer
Bruce P, Bruce A (2017). Practical Statistics for Data Scientists: 50 Essential Concepts. O’Reilly Media
Vélez-Ibarrola R, García-Pérez A (2012). Principios de Inferencia Estadística. UNED
Devore JL (2016). Probabilidad y Estadística para Ingeniería y Ciencias. Thomson
Teetor P (2011). R Cookbook. O’Reilly Media
Matloff N (2011). The art of R programming. No Starch Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Álxebra Lineal/614G02001
Matemática Discreta/614G02002
Probabilidade e Estatística Básica/614G02003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Cálculo Multivariable/614G02006

Materias que continúan o temario
Técnicas de Simulación e Remostraxe/614G02036
Análise Estatística de Datos Complexos/614G02031
Análise Estatística de Datos con Dependencia/614G02022
Modelos de Regresión/614G02012
Modelización Estatística de Datos de Alta Dimensión/614G02013

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías