Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Etnicidade e diversidade cultural nas sociedades de orixe e destino Código 615472104
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Os obxectivos do curso consisten en: 1. Profundizar sobre as discusións actuais acerca do concepto de cultura e a súa relación coa identidade colectiva e a etnicidade. 2. Explorar e debatir os feitos e principios que definen ás sociedades cosmopolitas no cadro da globalización. 3. Aplicar a realidades concretas as suxerencias teóricas destes debates. 4. Analizar os novos conceptos de cidadanía nas súas implicacións políticas 5. Profundizar sobre o papel das migracións na transformación dos sistemas étnicos. AM1
AM2
AM5
AM10
BM1
BM3
BM7
BM10
BM11
BM13
CM1
CM2
CM3
CM5

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1º Conceptos claves: Cultura, etnicidade, diversidade
Discusión sistemática sobre os últimos debates en etnicidade
Entendendo novas formas de cultura
Globalización e nova diversidade cultural
Tema 2º Os grupos étnicos e as súas fronteiras.
Diversidades en paises de orixe e destino
Reterritorialización, ethnoscape
Tema 3º Conflito, estratexia e forzas centrífugas.
A cultura como arma política
Diáspora e cosmopolitanismo
Tema 4º Construir e de-construir o imaxinario do "Outro" A súa relevancia política e teórica
Discursos políticos e populares
Cara un concepto dinámaico de cultura

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 0 73 73
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais.

Os alumnos a distancia terán a mesma opción a entregar estos traballos tutelados e a realizar as tutorías nos días indicados a tal fin.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado dispoñerá dunha atención personalizada na elaboración dos traballos. No caso do alumnado on-line, se pode comunicar por correo-e, por medio da plataforma virtual, ou por Skype.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A5 A10 B1 B3 B7 B10 B11 B13 C1 C2 C3 C5 A asignatura avaliaráse a través dunhas preguntas base que conformarán un traballo tutelado. As preguntas versarán sobre a bibliografía, as experiencias e todo o tratado na aulas maxistrais. 100
 
Observacións avaliación

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do
traballo tutelado, tense dereito a exame na convocatoria oficial.


Fontes de información
Bibliografía básica

A. Appadurai: “El rechazo de las minorías”. Selección de textos
F. Barth: “Los grupos étnicos y sus fronteras”. Introducción.
J. A. Fernández de Rota: “Nacionalismo, cultura y tradición”.
Selección de textos.
M. Delgado: “La ciudad anterior. Mito, memoria e inmigración”
E. Leach: “Sistemas políticos de las tierra altas de Birmania”.
Comentario.
M. Sahlins: Textos seleccionados de “Cultura y razón práctica”
e “Islas de Historia”.

A Olmos Alcaráz: “Pateras, embarazadas y prostitución”: Representaciones y discursos sobre la mujer Inmigrante en la televisión española

C. Silva Domínguez: A denominación “Los nuevos gallegos” aplicada a inmigrantes no xornal La Voz de Galicia: Análise discursiva e implicacións sociolóxicas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías