Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Investimento privado e políticas migratorias: remesas, migracións cualificadas e retorno Código 615472206
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.esomi.es
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Capacidade de desenvolver e aplicar unha perspectiva teórica madura e científicamente sustentada sobre as causas e consecuencias dos movementos migratorios. AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3
2. Comprender os límites epistemolóxicos do estudo das migracións internacionais e a natureza esencialmente política que sostén a definición e identificación do fenómeno migratorio. AM1
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
BM12
BM14
BM15
CM1
CM3
3. Que comprende os argumentos filosóficos e xurídicos tras as distintas perspectivas sobre migracións internacionais e as problemáticas sociais que xeran AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3
4. Coñecementos suficientes dos autores e traballos de maior relevancia académica e profesional. AM6
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM11
CM1
CM3

Contidos
Temas Subtemas
1- O concepto de retorno O retorno en perspectiva histórica
2. As migraciones cualificadas e a súa vinculación co mercado laboral. Definición Papel da educación no contexto da Nova Economía Mundial.
Enfoques teóricos para abordar a migración cualificada. Políticas migratorias e a súa vinculación coas migraciones cualificadas.
O programa Erasmus
3. Remesas migratorias e a súa relación coa economía global. Medición das remesas. Definición. Importancia das remesas no desenvolvemento económico.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A9 B12 B14 C1 0 0 0
 
Atención personalizada 75 0 75
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os estudantes deberán entregar un traballo original sobre o contido da asignatura, previamente acordado en tutorías presenciais o virtuais co profesor/a

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
No desenvolvemento das preguntas basee que se integrarán ao traballo tutelado global do módulo, recoméndase especialmente a consulta co profesor, especialmente para acordar os criterios de calidade que procede empregar. Estas consultas faranse a modo de tutorías persoais ou grupales, preferiblemente concertadas con anticipación. Por outra banda, tamén se admite e promueven as consultas a través de correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A3 A5 A6 A9 B12 B14 C1 0
 
Observacións avaliación

Ao extinguirse o título, non haberá clases presenciais

En caso de non poder acceder ou de non superar a avaliación a través do traballo tutelado, tense dereito a exame da convocatoria oficial, de carácter presencial.

Os alumnos/as non presenciales realizarán o seu exame de segunda opción a través de video conferencia, en caso de ser necesario


Fontes de información
Bibliografía básica

- Alaminos Chica, A. y Santacreu Fernández, O. (2010): “La emigración cualificada española en Francia y Alemania” en Papers, 2010, 95/1 201-211.

- Brandi, M.Carolina (2006): “La historia del brain drain” Revista CTS, nº 7, vol. 3, pág. 65-85. 

- De Haas, H. (2006) “Sistemas migratorios en el norte de África: evolución, transformaciones y vínculos con el desarrollo”, Migración y desarrollo, 2, pp.63-92.

 - Durand, J. Remesas y desarrollo. Las dos caras de la moneda. Disponible online: http://diasporaydesarrollo.com/index.cfm/files/serve?File_id=5fdbbe66-9682-44b2-968f- 69d098f8bc56

- Escrivá y  Ribas, N. (Eds.) (2004) Migración y desarrollo desde España. Estudios sobre retornos, remesas y otras prácticas transnacionales en España. Córdoba: IESA- Escrivá, A. y Ribas , N. (2004) “Introducción. La investigación sobre migración, desarrollo y transnacionalismo: contribuciones para un debate desde España”, en Escrivá, A. y Ribas, N. (Eds.) Migración y desarrollo desde España. Estudios sobre retornos, remesas y otras prácticas transnacionales en España. Córdoba: IESA (11-51)

  - Herrera Ceballos, M.J. (2014) “Migración cualificada de profesionales de España al extranjero” en Anuario de la inmigración en España (edición 2014): Inmigración y emigración: mitos y realidades. http://www.cidob.org/es/publicacions/articulos/anuario_de_la_inmigracion_en_espana/2014/migr acion_cualificada_de_profesionales_de_espana_al_extranjero 

-  Levitt, P. y Lamba-Nieves, D. (2011), “Social remittances revisited”, Journal of Ethnic and Migration Studies, 37:1, pp.1-22. 2

 - Orozco, M. (2005), “Consideraciones Conceptuales, Retos Empíricos y soluciones para la Medición de Remesas.”Informe presentado a la reunión del Centro de Estudios Monetarios Latinoamericanos (CEMLA) en México, DF 

-  Trejo Peña, A.P. y Sierra Paycha, C. (2014): “Gestión de la movilidad estudiantil en Estados Unidos. Dimensionando a los estudiantes colombianos y mexicanos”, en Camino Real 6: 9. (2014): 119-141.

- VV.AA (2014): The Erasmus Impact Study. Brussels, EC.http://ec.europa.eu/education/library/study/2014/erasmus-impact_en.pdf,

 

Bibliografía complementaria

Ao longo do curso as profesoras facilitarán bibliografía por temas


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías