Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Técnicas cualitativas aplicadas ao turismo Código 615524008
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Parga Dans, Eva
Correo electrónico
eva.parga.dans@udc.es
Profesorado
Parga Dans, Eva
Suárez Grimalt, Laura
Correo electrónico
eva.parga.dans@udc.es
laura.suarez.grimalt@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP3
AP6
AI1
AI2
AM2
AM3
BM1
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM10
BM12
CM1
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
AP6
AI2
BM10
CM1
AP6
AI2
BM10
CM1
AP6
AI2
BM10
CM1
AP6
AI2
BM10
CM1
AP6
AI1
AI2
BM1
BM10
CM1
CM4
CM7
CM9
AI1
AM1
BM4
BM6
BM7
BM12
CM2
CM4
CM8

Contidos
Temas Subtemas
•A investigación documental -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso
-A investigación documental e os estudos turísticos: exemplos
•A entrevista semiestructurada - Definición
- Obxetivos e peculiaridades
- Selección e aproximación aos informantes
- Selección da entrevista
- Guión, rexistro e estratexia da entrevista
- A entrevista aberta e os estudos turísticos: exemplos
•A observación participante -Definición
-Estratexia da observación
-Rexistro e proceso da observación
-Modalidades da observación: o cliente misterioso
-A observación participante e os estudos turísticos: exemplos
•O grupo de discusión -Definición
-Peculiaridades e obxetivos
-Deseño do grupo de discusión
-Funcionamento do grupo de discusión
-Rexistro e análisis de contenido
-O grupo de discusión e os estudos turísticos: exemplos
•O grupo de expertos -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso: Fases do Método Delphi.
-O grupo de expertos/as e os estudos turísticos: exemplos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 50 30 80
Sesión maxistral B12 B5 C7 C9 50 0 50
Estudo de casos A11 A3 A12 B8 C3 C6 2 0 2
Presentación oral B6 B7 C2 C8 8 0 8
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura
Sesión maxistral Concretamente no MODO PRESENCIAL consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecementos teóricos / prácticos ... Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia a disposición dos estudantes para a lectura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados co tema a través de foros / debates en liña e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecemento teórico / práctico, ...
Estudo de casos Exposición de casos prácticos e exemplos baseados en estudo de casos
Presentación oral Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Estou a disposición dos alumnos para tutorías presenciales/online cuando consideren oportuno

Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-ine como para abordar temas relacionados co traballo

As titorias fixaranse a través do correo electrónico eva.parga.dans@udc.es


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B6 B7 C2 C8 Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura 10
Sesión maxistral B12 B5 C7 C9 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line). 10
Traballos tutelados A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura 80
 
Observacións avaliación
Para aprobar a asignatura é obligatorio ter como mínimo un 5, sumando todas as metodoloxías

Fontes de información
Bibliografía básica

· Bardin, L. 1986. Análisis de contenido. Madrid: Ediciones Akal.

· Bogdan, R. y Taylor, S. J. 1987. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.

· Camas, V. 2008. Nuevas perspectivas en la observación participante. Madrid: Editorial Síntesis.

· Delgado, J. M. y Gutierrez, J. (coords.). 1995. Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis.

· Guasch, Ó. 1999. Observación participante. Madrid: CIS.

· Gutierrez, J. 2007. La investigación social del turismo. Madrid: Thomson.

· Landeta, J. 1999. El método Delphi. Una técnica de previsión para la incertidumbre. Barcelona: Ariel Practicum.

· Sirakaya-Turk, E. et al. (eds.). 1999. Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism. Cambridge: Cabi Tourism.

*Todas las referencias se pueden localizar en la biblioteca de Sociología de la UDC.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías