Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer de forma crítica os fundamentos teóricos da planificación no ámbito turístico (orixe, evolución histórica, tendencias actuais ...) e os principais modelos de planificación (estratéxicos, indicadores, políticas mínimas ...) |
AP1 AP2 AP3 AP6 AP7 AI1
|
BM1 BM2 BM3 BM4
|
CM1 CM4 CM5 CM6 CM7
|
Comprender e poñer en práctica as metodoloxías aplicables nos procesos de preparación dos plans de produtos e destinos, tanto cuantitativos como cualitativos. |
AP1 AP2 AP3 AI2 AM2 AM3
|
BM1 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Xestionar as distintas fases do desenvolvemento dun plan, integrando os grupos de interese que forman un grupo de turistas. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AI1 AI2 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Redactar e avaliar críticamente plans de actuación sobre destiños y produtos. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AI1 AI2 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bases teóricas da planificación: |
O concepto de planificación estratéxica: obxectivos e fases.
Evolución histórica, tipoloxía, crítica e situación da planificación en España e Galicia.
O problema xeográfico: a demarcación da rexión turística |
O diagnóstico e o proceso de planificación turística: destiño e produto |
A recollida de información e diagnóstico
A coordinación de actores ea xeración de consenso
Avaliación técnica de obxectivos prioritarios
Imaxe-Misión-Visión
O informe de consenso |
A planificación estratéxica |
Identificación de obxectivos de desenvolvemento turístico
Formulación dunha estratexia de desenvolvemento
Preparación de programas e proxectos
Fontes e compromisos de financiamento
Estratexias con enfoque de grupo |
Implementación, seguemento e evaluación-retroalimentación do plan |
A implantación dun plan
Deseño dunha estrutura para o seguimento do plan
Desenvolvemento de sistemas de información eficaces
Revisión e comentarios do plan |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A11 A12 B1 B3 B7 |
3 |
2 |
5 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A8 A9 B12 C1 C4 C6 |
10 |
20 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C4 C7 C6 C8 |
7 |
10 |
17 |
Estudo de casos |
A1 A11 A2 A3 A4 A12 A8 B2 |
7 |
12 |
19 |
Obradoiro |
A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 |
20 |
22 |
42 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 |
4 |
4 |
8 |
Seminario |
A1 A3 A4 A10 A8 A9 |
6 |
5 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se van alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación dos contidos, o coñecemento previo recomendado para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Sesión maxistral |
Cada semana explicaranse os coñecementos básicos da materia, utilizando como soporte medios audiovisuales e fontes documentais. Nestas sesións, a participación activa dos alumnos será necesaria para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe. No caso dos alumnos presenciais, os alumnos participaran directamente no seguimento das explicacións e debate e tutorización presencial. No caso dos alumnoa online, xunto as presentacións e textos disporán de arquivos de audio e video coas explicacións necesarias para o seguimento da clase. Ao mesmo tempo serán tutorizados tanto por mail, como telefónicamente e por Skype. |
Análise de fontes documentais |
A partir do programa da asignatura proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico para servir de referencia para desenvolver algunhas preguntas básicas que o alumno deberá resolver para entregar ao profesor |
Aprendizaxe colaborativa |
Dado que o aprendido na materia resultará na formulación dun plan, o reparto do progreso realizado nos plans que cada alumno desenvolve e o debate continuo sobre as propostas é un dos mellores métodos de aprendizaxe colaborativo. Cada alumno comentará periódicamente as peculiaridades do seu caso eo seu progreso, así como responderá e comentará as propostas dos seus pares. |
Estudo de casos |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica,
en concreto dos plans a longo prazo fixados para España (2020) utilizando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia. |
Obradoiro |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas anteriormente (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos. |
Presentación oral |
Un plan proposto preparado por cada alumno será presentado e defendido como a tarefa final do curso. |
Seminario |
Con base nos problemas que presenta a preparación dos plans, proponse seminarios para presentar e comentar os plans que se están a desenvolver neste momento. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Aprendizaxe colaborativa |
Obradoiro |
Presentación oral |
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (no horario de titoría do profesor) ou persoalmente (a través de correo electrónico, teléfono ou skype) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 |
Nos talleres os alumnos resolverán conxuntamente problemas derivados do proposto na clase. Este tipo de obradoiros ten como obxectivo compartir as dúbidas que xorden na elaboración do plan. |
25 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 |
Realizarase e defenderá o traballo final sobre a elaboración dun plan. O obxectivo desta defensa é presentar os resultados finais do traballo e comentar as propostas desenvolvidas para o caso específico que escolleu o alumno. |
25 |
Análise de fontes documentais |
A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 |
Unha parte da materia será avaliada na redacción dun plan sobre un destino ou produto. Cada alumno elixirá un destino para elaborar un plan ao longo do curso para que cada parte da análise na clase teña o seu reflexo nel, en particular a análise das fontes documentais que serven de base para a súa redacción. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo tanto, realizarase a avaliación do traballo de planificación turística realizado polo alumno. Neste senso, pódese considerar unha avaliación continua, xa que as tarefas desenvolvidas serán monitoreadas periódicamente para comentar progresos e dificultades. No caso dos alumnos presenciais, este seguimento farase directamente nos obradoiros donde o contacto será continuo. No caso dos alumnos a distancia o traballo ten carácter individual pero o seguimento farase por un contacto semanal tanto por vía telefónica como por skype donde plantexarnse tanto os avances no proxecto como as dúbidas. Neste último caso a defensa do proxecto farase por vía telemática.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vera Rebollo, J.F. (Coord.) (2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos. Valencia: Tirant
André, Marien (2004). Casos de turismo cultural: de la planificación estratégica a la gestión de producto. Madrid: Ariel
Mclntyire, G., Hetherington, A., Inskeeo (2005). Desarrollo turístico sostenible: Guía para planificadores locales. Madrid: OMT
Diaz, Beatriz (2011). Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. Barcelona: UOC
Ayestarán Crespo, Raquel (2012). Planificación Estratégica y gestión de la publicidad: conectando con el consumidor. Madrid: Esic
Antón, S. y González, F. (2005). Planificación territorial del turismo. . Bacelona: UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|