Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Elaboración de plans estratéxicos de desenvolvemento turístico: estrutura, contidos e metodoloxía Código 615524012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Mezo Balaca, Ines
Correo electrónico
ines.mezob@udc.es
Profesorado
Mezo Balaca, Ines
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
ines.mezob@udc.es
atilano.pena@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é introducir ao estudante tanto na teoría e especialmente na práctica da elaboración de plans de desenvolvemento turístico tanto de produto como de destino. Neste sentido dedicaremos parte do ensino a unha introdución ás bases e métodos de planificación; para, na parte práctica, desenvolver un proceso de planificación completo que aplique tanto as bases teóricas como as metodoloxías propostas para un caso que o alumno debe escoller: sexa un produto turístico específico ou un destino turístico. Esta materia ten un certo carácter profesional na medida en que se destina ao exercicio directo dunha actividade de planificación e xestión do turismo, pero ao mesmo tempo ten un compoñente de investigación na medida en que implica a aplicación de metodoloxías de recollida e tratamento de información. Do mesmo xeito, ten o carácter dunha clave no sentido de que proporciona a base para centrarse posteriormente no estudo dos distintos modelos de produtos turísticos.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer de forma crítica os fundamentos teóricos da planificación no ámbito turístico (orixe, evolución histórica, tendencias actuais ...) e os principais modelos de planificación (estratéxicos, indicadores, políticas mínimas ...) AP1
AP2
AP3
AP6
AP7
AI1
BM1
BM2
BM3
BM4
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
Comprender e poñer en práctica as metodoloxías aplicables nos procesos de preparación dos plans de produtos e destinos, tanto cuantitativos como cualitativos. AP1
AP2
AP3
AI2
AM2
AM3
BM1
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
BM11
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Xestionar as distintas fases do desenvolvemento dun plan, integrando os grupos de interese que forman un grupo de turistas. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AI1
AI2
AM1
AM2
AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9
Redactar e avaliar críticamente plans de actuación sobre destiños y produtos. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
AP7
AI1
AI2
AM1
AM2
AM3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Bases teóricas da planificación: O concepto de planificación estratéxica: obxectivos e fases.
Evolución histórica, tipoloxía, crítica e situación da planificación en España e Galicia.
O problema xeográfico: a demarcación da rexión turística
O diagnóstico e o proceso de planificación turística: destiño e produto A recollida de información e diagnóstico
A coordinación de actores ea xeración de consenso
Avaliación técnica de obxectivos prioritarios
Imaxe-Misión-Visión
O informe de consenso
A planificación estratéxica
Identificación de obxectivos de desenvolvemento turístico
Formulación dunha estratexia de desenvolvemento
Preparación de programas e proxectos
Fontes e compromisos de financiamento
Estratexias con enfoque de grupo
Implementación, seguemento e evaluación-retroalimentación do plan A implantación dun plan
Deseño dunha estrutura para o seguimento do plan
Desenvolvemento de sistemas de información eficaces
Revisión e comentarios do plan

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A11 A12 B1 B3 B7 3 2 5
Sesión maxistral A1 A3 A4 A5 A12 A6 A8 A9 B12 C1 C4 C6 10 20 30
Análise de fontes documentais A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 4 8 12
Aprendizaxe colaborativa A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C4 C7 C6 C8 7 10 17
Estudo de casos A1 A11 A2 A3 A4 A12 A8 B2 7 12 19
Obradoiro A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 20 22 42
Presentación oral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 4 4 8
Seminario A1 A3 A4 A10 A8 A9 6 5 11
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se van alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación dos contidos, o coñecemento previo recomendado para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica.
Sesión maxistral Cada semana explicaranse os coñecementos básicos da materia, utilizando como soporte medios audiovisuales e fontes documentais. Nestas sesións, a participación activa dos alumnos será necesaria para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe. No caso dos alumnos presenciais, os alumnos participaran directamente no seguimento das explicacións e debate e tutorización presencial. No caso dos alumnoa online, xunto as presentacións e textos disporán de arquivos de audio e video coas explicacións necesarias para o seguimento da clase. Ao mesmo tempo serán tutorizados tanto por mail, como telefónicamente e por Skype.
Análise de fontes documentais A partir do programa da asignatura proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico para servir de referencia para desenvolver algunhas preguntas básicas que o alumno deberá resolver para entregar ao profesor
Aprendizaxe colaborativa Dado que o aprendido na materia resultará na formulación dun plan, o reparto do progreso realizado nos plans que cada alumno desenvolve e o debate continuo sobre as propostas é un dos mellores métodos de aprendizaxe colaborativo. Cada alumno comentará periódicamente as peculiaridades do seu caso eo seu progreso, así como responderá e comentará as propostas dos seus pares.
Estudo de casos Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica,
en concreto dos plans a longo prazo fixados para España (2020) utilizando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia.
Obradoiro Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas anteriormente (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos.
Presentación oral
Un plan proposto preparado por cada alumno será presentado e defendido como a tarefa final do curso.
Seminario Con base nos problemas que presenta a preparación dos plans, proponse seminarios para presentar e comentar os plans que se están a desenvolver neste momento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Estudo de casos
Aprendizaxe colaborativa
Obradoiro
Presentación oral
Actividades iniciais
Análise de fontes documentais
Descrición
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (no horario de titoría do profesor) ou persoalmente (a través de correo electrónico, teléfono ou skype)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 Nos talleres os alumnos resolverán conxuntamente problemas derivados do proposto na clase. Este tipo de obradoiros ten como obxectivo compartir as dúbidas que xorden na elaboración do plan. 25
Presentación oral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 Realizarase e defenderá o traballo final sobre a elaboración dun plan. O obxectivo desta defensa é presentar os resultados finais do traballo e comentar as propostas desenvolvidas para o caso específico que escolleu o alumno. 25
Análise de fontes documentais A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 Unha parte da materia será avaliada na redacción dun plan sobre un destino ou produto. Cada alumno elixirá un destino para elaborar un plan ao longo do curso para que cada parte da análise na clase teña o seu reflexo nel, en particular a análise das fontes documentais que serven de base para a súa redacción. 50
 
Observacións avaliación

A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo tanto, realizarase a avaliación do traballo de planificación turística realizado polo alumno. Neste senso, pódese considerar unha avaliación continua, xa que as tarefas desenvolvidas serán monitoreadas periódicamente para comentar  progresos e dificultades. No caso dos alumnos presenciais, este seguimento farase directamente nos obradoiros donde o contacto será continuo. No caso dos alumnos a distancia o traballo ten carácter individual pero o seguimento farase por un contacto semanal tanto por vía telefónica como por skype donde plantexarnse tanto os avances no proxecto como as dúbidas. Neste último caso a defensa do proxecto farase por vía telemática.


Fontes de información
Bibliografía básica Vera Rebollo, J.F. (Coord.) (2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos. Valencia: Tirant
André, Marien (2004). Casos de turismo cultural: de la planificación estratégica a la gestión de producto. Madrid: Ariel
Mclntyire, G., Hetherington, A., Inskeeo (2005). Desarrollo turístico sostenible: Guía para planificadores locales. Madrid: OMT
Diaz, Beatriz (2011). Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. Barcelona: UOC
Ayestarán Crespo, Raquel (2012). Planificación Estratégica y gestión de la publicidad: conectando con el consumidor. Madrid: Esic
Antón, S. y González, F. (2005). Planificación territorial del turismo. . Bacelona: UOC

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías