Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar |
|
BM14
|
CM3
|
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos |
AM1
|
BM6 BM8 BM13 BM14
|
CM3
|
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes |
AM3 AM4
|
BM7 BM17
|
CM3 CM6 CM7
|
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais |
AM1 AM4
|
BM2 BM8 BM14 BM15
|
CM3 CM7
|
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto |
AM1 AM3 AM4
|
BM2 BM5 BM13 BM15
|
CM7
|
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas |
|
BM5 BM17
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Breve introdución histórica sobre estatísticas sociais |
• As orixes da estatística social
• A chegada e desenvolvemento da estatística inferencial
|
Ideoloxía e estatística: da invisibilidade á construción social do problema |
• O que non se conta non existe
• O proceso de sobredimensionar |
Argumentando con estatística |
• Argumentar
• Ilustrar
• Documentar
|
Principais fontes estatísticas e indicadores para o estudo da exclusión social e das políticas sociais |
• Operacións estatísticas do INE sobre o nivel e condicións de vida.
• Enquisa anual de custo laboral do INE.
• Enquisa Estrutural a Fogares (EEF), IGE.
• OECD Family Database
• Eurostat: Statistics of Income and Living Conditions (SILC) / Statistics on Social Protection
|
Fontes bibliográficas |
• A referenciación da bibliografía
• Os xestores bibliográficos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B6 B14 C3 |
24 |
24 |
48 |
Análise de fontes documentais |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
12 |
36 |
48 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A3 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
0 |
32 |
32 |
Traballos tutelados |
A4 A3 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
0 |
18 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Dedicaranse horas presenciais para a presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación previa. |
Análise de fontes documentais |
A través da exposición en clase e con traballo autónomo, aprenderase sobre algunhas das estatísticas e fontes de información máis relevantes, así como sobre a lóxica fundamental que as fai operativas e limitadas. |
Prácticas a través de TIC |
Asignaranse exercicios complementarios a cada lección que supoñerán o emprego de TIC, con tutoriales e recursos adecuados a cada caso. |
Traballos tutelados |
Consiste nun traballo final individual, para desenvolver de forma autónoma, que representará o 40% da cualificación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas a través de TIC |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
A atención personalizada que se contempla refírese a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A3 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Consiste nun traballo final individual, para desenvolver de forma autónoma, que representará o 40% da cualificación final. |
40 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A3 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Asignaranse tarefas que permitan a familiaridade con indicadores e estatísticas que requiren o emprego de TIC. Avaliarase o traballo realizado con follas de cálculo e outros programas informáticos para as ciencias sociais. |
20 |
Análise de fontes documentais |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Traballarase individualmente o en grupo exercicios de resolución de problemas e aplicación de coñecementos sobre as estatísticas e as fontes analizadas. Requiren lectura e preparación previa de materiais. Cada exercicio responderá a instrucións e a criterios de avaliación detallados con anterioridade a súa entrega. As instruccións contarán con data de entrega, e se penalizará o atraso. Sempre que sexa posible, os resultados discutiranse nas clases presenciais. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para o alumnado on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para o alumnado a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos avaliables estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os/as alumnos/as que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para o alumnado on-line. O 60% da cualificación final
obtense mediante a suma de exercicios de análise de fontes documentais e de
exercicios con TIC. Os exercicios terán o valor de entre 1 a 2 puntos e
súmanse para obter o aprobado cun 6. Polo traballo final poderase obter unha
cualificación entre 0 e 4 puntos. Para o mesmo entregaranse instrucións
detalladas e unha data de entrega. A cualificación final é a suma das dúas
partes. A diferenza entre a docencia online e presencial verase no número e
valor dos exercicios a realizar. A suspensión ou sustitución da presencialidade,
supoñerá programar máis horas de traballo autónomo en forma de exercicios a
maiores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
Becker, Howard S. (2018). Datos pruebas e ideas: por qué los científicos sociales deberían tomárselos más en serio y aprender de sus errores. Buenos Aires: Siglo XXI
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77 |
Traballarase cunha bibliografía
abundante de artigos e informes que estarán dispoñible en Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|