Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
AM3 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM8 BM10 BM13 BM14 BM15 BM17 BM21
|
CM1 CM5 CM6 CM7
|
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
AM3 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM8 BM9 BM13 BM14 BM15
|
CM1 CM7
|
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
AM6 AM7
|
BM2 BM4 BM8 BM21
|
CM7
|
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
AM7 AM8
|
BM1 BM13 BM15 BM17 BM21
|
CM1 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais |
|
TEMA 2. Actores nas políticas sociais |
|
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública. |
|
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais |
|
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos |
|
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías |
|
TEMA 7. Ferramentas de avaliación |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 |
20 |
60 |
80 |
Obradoiro |
A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 |
15 |
25 |
40 |
Sesión maxistral |
A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realízase un traballo en grupo que consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política. As prácticas desenvolvidas nas sesións presenciais serven de base para este traballo. |
Obradoiro |
Realización de actividades prácticas (en grupo ou individuais) nas que se combinan diferentes probas: debates, lecturas, análise de fontes secundarias, xogo de rol, etc. Trátase de prácticas sobre un tema específico que se traballou ese día na sesión de teoría, realízanse co apoio e supervisión da profesora. |
Sesión maxistral |
Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dispoñibilidade de titorías a petición dos/as estudantes.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 |
Asistencia e participación nas sesións maxistrais e nos debates das lecturas programadas. |
10 |
Traballos tutelados |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 |
O traballo final consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política.
Na medida do posible, este traballo realizarase conxuntamente co tema "Austeridade e Precariedade na Era da Globalización".
Para os estudantes da MODALIDADE A DISTANCIA o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final. |
70 |
Obradoiro |
A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 |
En cada sesión se realizarán una serie de ejercicios prácticos relacionados con los contenidos teóricos del tema. Estas tareas se realizan en grupos o individualmente. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
SUBIRATS, J. (1992). Análisis de políticas públicas y eficacia de la Administración. Madrid: Ministerio para las Administraciones Públicas
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). El estudio de las políticas públicas. México: Miguel Angel Porrua
VAN METER, D. & VAN HORN, C. (2000). El proceso de implementación de las políticas. Un marco conceptual. México: Miguel Angel Porrua
DE LA PEÑA VARONA, A. (2007). Estructuras y procesos de gobernanza en la política medioambiental: red de actores de la Comunidad Autónoma del País Vasco. GAPP. Revista Gestión y Análisis de Políticas Públicas Nueva Época, nº 7
MERINO, M. Y RUÍZ, A. (2010). Fundamentos de evaluación de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
LOMBARDO, E. & MERGAERT, L. (2013). Gender Mainstreaming and Resistance to Gender Training: A Framework for Studying Implementation. Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 21:4, 296-311
CASILLAS, C., MACÍA, M., MERINO, M., PAJA, M., RICO, J. y RUÍZ, A. (2015). Guía práctica para el diseño y la realización de evaluaciones de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
VV.AA. (2017). Guía visual del proceso de evaluación de políticas públicas. Red de entidades locales por la transparencia y la participación ciudadana
KNOEPFEL, P., LARRUE, C., VARONE, F. & HIMOJOSA, M. (2007). Hacia un modelo de análisis de políticas públicas operativo. Un enfoque basado en los actores, sus recursos y las insituciones. Ciencia Política, nº3
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). La hechura de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). La implementación de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
BUSTELO, M. y LOMBARDO, E. (2006). Los ‘marcos interpretativos’ de las políticas de igualdad en Europa: conciliación, violencia y desigualdad de género en la política. Revista Española de Ciencia Política, 14
PALLAVICINI, V., CHAMIZO, H. & VARGAS, J.P. (2013). Manual de formulación de políticas públicas. Fondo de Población de las Naciones Unidas (UNFPA)
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). Problemas públicos y agenda de gobierno. México: Miguel Angel Porrua
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO
BUSTELO, M. (2003). ¿Qué tiene de específico la metodología de la evaluación? . Bañon (ed) La evaluación de la acción y de las políticas públicas, Ed.DíazdeSantos |
Toda a bibliografía está dispoñible en formato electrónico. As lecturas distribuiranse aos estudantes a través de Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|