Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) O modelo migratorio español Código 615525014
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
,
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Sinalaremos as compoñentes principais do modelo migratorio español, as súas fases, variacións e combinacións das citadas compoñentes. Deterémonos nos conceptos que subxacen ao modelo e na súa articulación. Enlazaremos esta descrición coas políticas que deron forma tanto á recepción dos fluxos co mercado de traballo e as ancraxes para a integración. Finalmente, contrastaremos en cada etapa cos resultados empíricos e as tendencias realmente medidas e observadas.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar as principais dimensións que explican o fenómeno migratorio en España. AM1
AM2
AM4
AM5
AM9
AM10
AM11
BM1
BM4
BM22
CM1
CM2
CM3
CM5
Ubicar a España dentro do sistema migratorio europeo. AM1
AM2
AM4
AM5
AM6
AM9
AM10
AM14
BM1
BM2
BM3
BM5
BM7
BM14
BM21
BM22
CM1
CM2
CM3
CM5
Describir o proceso de evolución (as etapas) da inmigración AM1
AM2
AM4
AM5
AM9
BM2
BM3
BM7
BM20
BM21
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
Describir como se distribúe a poboación inmigrante no territorio español e as súas características sociodemográficas. AM1
AM2
AM4
AM5
AM6
AM11
BM1
BM2
BM3
BM5
BM14
BM18
BM21
BM22
CM2
CM6
Vincular a evolución do mercado de traballo e os ciclos da economía co discorrer dos fluxos migratorios, sinalando as súas desviacións e as súas consecuencias. AM2
AM4
AM5
AM6
AM10
AM11
AM14
BM1
BM2
BM3
BM5
BM7
BM20
BM21
CM2
Analizar a achega demográfica da poboación inmigrante. AM1
AM2
AM10
AM11
BM17
BM20
BM21
BM22
CM1
CM2
CM3
Identificar as principais vías de integración da poboación inmigrante e os obstáculos que a retrasan e dificultan. AM9
AM11
AM14
BM3
BM4
BM14
BM18
BM21
CM2
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
España dentro do modelo migratorio do sur de Europa. Crecemento, decrecemento e evolución da inmigración ata 2015.
O "boom" migratorio na primeira década e o refluxo na primeira metade da segunda década.
Panorámica xeral da inmigración en España: tendencias e composición do stock e dos fluxos.
As regularizacións extraordinarias e o seu papel no modelo migratorio.
Impacto demográfico, económico e social da inmigración.
Cambio de ciclo migratorio: reemigración, retornos e circulación dos inmigrantes estranxeiros e dos españois (naturalizados ou autóctonos)
Elementos normativos e factores sociais que apoian a integración.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A2 A4 A9 A11 B1 B3 B4 B18 B20 B21 B22 C3 C5 0 20 20
Recensión bilbiográfica A1 A2 A4 A5 A6 A10 A14 B5 B14 B18 C1 C2 C3 C6 C7 0 21 21
Sesión maxistral A1 A2 A4 A14 B1 B14 B20 B21 B22 C1 C2 C5 16 10.5 26.5
Solución de problemas A2 A4 A5 A6 A10 A14 B7 B17 C6 C7 3 0 3
Discusión dirixida A2 A4 A5 A6 A9 A10 B1 B2 B4 B14 B17 B18 C5 C6 C7 2 0 2
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Facilitarase unha lista de lecturas que servirán para as recensións e os comentarios críticos.
Recensión bilbiográfica Comentario crítico das lecturas facilitadas.
Sesión maxistral Clases nas que se desenvolven os contidos principais da asignatura.
Solución de problemas Breve traballo que consistirá en deseñar unha política adecuada para algunha das variables fundamentais do modelo migratorio: fluxos, educación, integración no mercado de traballo, construción da imaxe da inmigración, etc.
Discusión dirixida Participación en clase sobre os contidos expostos durante a sesión.

Atención personalizada
Metodoloxías
Recensión bilbiográfica
Solución de problemas
Descrición
Resolveranse as dúbidas tanto conceptuais como prácticas que implica a recensión crítica e o deseño resolución de problemas en horario de titorías.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A1 A2 A4 A5 A6 A10 A14 B5 B14 B18 C1 C2 C3 C6 C7 50
Solución de problemas A2 A4 A5 A6 A10 A14 B7 B17 C6 C7 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías