Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticum Código 615G01419
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Profesorado
Otero Enriquez, Raimundo
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Roman Masedo, Laura
Correo electrónico
raimundo.otero@udc.es
ariadna.rodriguez@udc.es
laura.roman@udc.es
Web
Descrición xeral As prácticas externas son unha actividade de carácter formativo e obrigatorio que se realiza por medio dun sistema de permanencia regrada nunha empresa, nunha entidade non gubernamental, nun organismo, institución administrativa, económica ou profesional ou nun centro de investigación (de natureza pública ou privada).

O/a estudante en prácticas é aquel/a que, unha vez superado polo menos o 75% dos créditos ECTS da titulación, solicitou formalmente a súa incorporación ao Programa de Prácticas e recibiu por parte do coordinador /a do devandito programa, a asignación correspondente da institución onde realizará as prácticas, do/a seu/súa titor/a en devandita institución, así como do/a titor/a que se encargará da súa supervisión académica.

Todos os anos, a Facultade a través do/a coordinador /a das prácticas, abrirá un prazo para que os/as alumnos/as soliciten a realización das mesmas, para o cal se disporá dunha listaxe cos centros nos que se poden realizar as prácticas

As prácticas realizaranse no período establecido pola Facultade. A súa duración ten que ser de 275 horas, que será computarán por 11 créditos ECTS. O crédito ECTS restante será empregado polo/a estudante para o deseño previo da súa actividade no centro e para a elaboración da Memoria de Prácticas. Ao comezo do período de prácticas, o/a alumno/a acordará co/a tutor /a externo/a o horario e calendario específicos das prácticas, segundo os horarios habituais do centro de prácticas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.

-Nesta materia non se pode falar estritamente de contidos, senón máis ben dunha formación obrigatoria que se adquire por medio dun sistema de permanencia nun centro de prácticas.

2. Metodoloxías.

*Metodoloxías docentes que se manteñen.

-Portafolio: entrega dunha Memoria de prácticas (Anexo IX do procedemento regulador da materia).

-Actividades iniciais: Informe de avaliación das prácticas realizado polo/a titor/a externo/a ou profesional e asistencia á sesión de formación inicial.

*Metodoloxías docentes que se modifican/engaden.

-Chegado o caso, e segundo o escenario correspondente que se explica no epígrafe de modificacións na avaliación, pode ser necesaria a elaboración dunha práctica individual.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado.

-Ferramenta: Teams, correo electrónico e/ou chamada telefónica.

-Temporalización: a prevista durante o segundo cuadrimestre e segunda oportunidade.

4. Modificacións na avaliación.

-En caso de continxencia, son dous os escenarios que habería que ter en conta e, por tanto, que motivarían sendas modificacións na avaliación prevista para unha situación de normalidade-presencialidade. Devanditos escenarios (partindo do estipulado no documento de “Medidas para a finalización do curso académico 2019-2020”) serían os seguintes:

-ESCENARIO 1: AS PRÁCTICAS NON PODEN COMEZAR POR CAUSA DUNHA CONTINXENCIA.

A/ No caso de que o alumnado poida teletraballar, os mecanismos de avaliación serían os mesmos que nunha situación de normalidade-presencialidade: Memoria de prácticas (4 puntos) + asistencia á sesión de formación inicial (1 punto) + Informe do titor/a externo/a (5 puntos).

B/ No caso de que o alumnado non poida teletraballar, os mecanismos de avaliación previstos serían os seguintes: práctica individual (9 puntos) + asistencia á sesión de formación inicial (1 punto).

-ESCENARIO 2: AS PRÁCTICAS SON INTERROMPIDAS POR CAUSA DUNHA CONTINXENCIA.

A/ No caso de que o alumnado realizase o 50% de horas de prácticas presenciais ou a través de telebrallo, os mecanismos de avaliación serían os mesmos que nunha situación de normalidade-presencialidade: Memoria de prácticas (4 puntos) + asistencia á sesión de formación inicial (1 punto) + Informe do titor/a externo/a (5 puntos) -se é posible-.

B/ No caso de que o alumnado non realizase o 50% de horas de prácticas presenciais, os mecanismos de avaliación serían os seguintes: Memoria de prácticas (5 puntos) + sesión de formación inicial (1 punto) + Informe do/a titor/a externo/a -se é posible- (2 puntos) + práctica individual (2 puntos).

*Observacións de avaliación:

-As especificacións, contidos e sistema de cualificación da práctica individual, serían comunicados ao alumnado chegada a situación de continxencia.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.

-Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos e habilidades para expor e desenvolver unha investigación aplicada nas diferentes áreas da sociedade. A15
Coñecementos e habilidades técnicas para a produción e a análise dos datos cuantitativos e cualitativos. A16
Coñecementos e habilidades na procura de información secundaria nas diferentes fontes (institucións oficiais, bibliotecas, internet, etc.). A17
Capacidades en avaliar os proxectos de políticas públicas e de intervención social, así como os seus resultados. A18
Capacidades para definir, localizar e contactar a poboación obxecto de integración social. A19
Capacidades para identificar e medir factores de vulnerabilidade social e procesos conflitivos. A21
Habilidades en xestión e organización das persoas e das redes sociais que participan en proxectos colectivos. A22
Saber elixir as técnicas de investigación social (cuantitativas e cualitativas) pertinentes en cada momento. A26
Habilidades para o desenvolvemento dos recursos humanos nas organizacións. A29
Capacidades en establecer, programar e executar programas e proxectos de intervención social. A30
Capacidades en contribuír ao deseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociais. A32
Actitude de compromiso fronte aos problemas sociais e culturais. A36
As competencias B que aparecen na seguinte lista B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
B24
B25
B26
B27
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
As prácticas externas son unha actividade de carácter formativo e obrigatorio que se realiza por medio dun sistema de permanencia regrada nunha empresa, nunha entidade non gubernamental, nun organismo, institución administrativa, económica ou profesional ou nun centro de investigación (de carácter público ou privado). Non hai subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A15 A16 A17 A18 A19 A21 A22 A26 A29 A30 A32 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 C3 C4 C5 C7 275 0 275
Portafolios do alumno B1 B3 B5 B6 B13 B18 0 24 24
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Realización das prácticas na entidade colaboradora. As actividades que realizará o/a alumno/a na entidade deberán ser recollidas no pertinente Proxecto formativo (Anexo V do "Procedemento de xestión das prácticas do Grao en Socioloxía da Universidade da Coruña").
Portafolios do alumno A actividade de portafolio consiste na entrega do Informe de avaliación do/a alumno/a sobre o centro de prácticas (Anexo VII do "Procedemento de xestión das prácticas do Grao en Socioloxía da Universidade da Coruña") e a Memoria de prácticas (Anexo IX). Dita entrega é presencial nas datas e horario indicados, con antelación, polos/as titores/as académicos/as.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Actividades iniciais
Descrición
Como actividades iniciáis, as titorias son importantes de cara á preparación, resolución de dudas, seguemento e coordinación das prácticas. Para cada alumno/a, será obrigatorio acudir a unha titoría para a preparación da Memoria de prácticas (que o/a titor/a académico/a comunicará coa suficiente antelación).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B1 B3 B5 B6 B13 B18 Avaliación da Memoria de prácticas realizada polo/a titor/a interno/a ou académico/a. 50
Actividades iniciais A15 A16 A17 A18 A19 A21 A22 A26 A29 A30 A32 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 C3 C4 C5 C7 Avaliación das prácticas realizada polo/a titor/a externo/a ou profesional. 50
 
Observacións avaliación
O/A titor/a externo/a ou profesional
realizará a avaliación do/a alumno/a seguindo a escala de puntuación reflectida
no Anexo VI do “Procedemento de xestión das prácticas do Grao en Socioloxía da
Universidade da Coruña”.

Atendendo á escala prevista no Anexo VI, partirase
da cualificación que concentre a maioría das puntuacións obtidas. Os tramos de
cualificacións son os seguintes:



-Cualificación de Excelente: 10 puntos.

-Cualificación de Moi ben: normalmente
entre 8-9 puntos. 

-Cualificación de Ben: normalmente entre
7-8 puntos. 

-Cualificación de Regular: normalmente
entre 5-6 puntos.  

-Cualificación de Deficiente: Suspenso (a
valorar atendendo ás observacións puntuais do titor/a).

Naqueles apartados cuxa cualificación sexa
menor á maioritaria, restarase 0,1 puntos á nota de partida; naqueles nos que a
cualificación sexa maior, sumarase 0,2 puntos.



A realización da Memoria de prácticas ten
que seguir ao detalle o modelo de memoria presentado no Anexo IX do
“Procedemento de xestión das prácticas do Grao en Socioloxía da Universidade da
Coruña”. A avaliación da Memoria ten como baremo de puntuación o seguinte:



-Apartado 1: Descrición concreta e
detallada das tarefas desenvolvidas (máximo de 2 puntos).

-Apartado 2: Valoración das tarefas
desenvolvidas e os coñecementos e competencias adquiridas en relación cos
estudos universitarios recibidos (máximo de 2 puntos).  

-Apartado 3: Relación dos  problemas
encontrados e do procedemento seguido para resolvelos (máximo de 1,5 puntos).  

-Apartado 4: Identificación das melloras
que, en materia de aprendizaxe, supuxo a estadía de prácticas (máximo de 2
puntos). 

-Apartado 5: Avaliación final das
prácticas e propostas (máximo de 1,5 puntos). 

-Asistencia á sesión de formación inicial na que se explica, entre outras cuestións, como abordar a Memoria de prácticas (1,0 puntos). 

É obrigatorio contar co correspondente
Informe do/a titor/a profesional (50% da cualificación) así como facer entrega
da Memoria de prácticas (50% da cualificación) para poder superar o
"Prácticum". A cualificación final, polo tanto e nunha escala do 0 ao
10, equivalerá á media aritmética calculada a partir das cualificacións obtidas
no Informe do/a titor/a profesional e Memoria de prácticas.


 


Fontes de información
Bibliografía básica

É recomendable que os estudantes se familiaricen co desenvolvemento do "Prácticum" mediante a lectura detida do "Procedemento de xestión das prácticas do Grao en Socioloxía da Universidade da Coruña", dispoñible na páxina web da Facultade.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase aos estudantes matriculados no "Prácticum" que presten especial atención ás indicacións do/a coordinador/a e dos seus/súas titores/as (internos e externos). Tamén, é moi importante que o alumnado matriculado asista á presentación pública da convocatoria do "practicum", para resolver as suás dúbidas de partida. A convocatoria de dita sesión de presentación realizarase a través do correo electrónico da UDC ó inicio de curso coa debida antelación.  

Así mesmo solicítaselles que sexan coidadosos cos prazos de cada unha das fases da realización das prácticas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías