Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Contexto Profesional e Legal da Industria Xornalística Código 616531004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo deste módulo é que os alumnos adquiran unha visión completa da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos, así como da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
- Discusión dirixida (pode facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)


*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio e das discusións dirixidas”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos. AP1
AP2
AP10
AP12
AP14
AP17
AP18
Estudo da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos. AP13
BP8

Contidos
Temas Subtemas
-Contexto da Industria Xornalística
1. Claves da disrupción que sufriu a industria dos medios tradicionais.
2. Impacto da intelixencia artificial e os algoritmos na axenda informativa.
3. Vías de resposta dos medios de calidade no novo ecosistema, especialmente fronte aos novos xigantes dixitais (LENTE).
4. Casos de éxito noutros medios en Europa e EEUU ante os diversos retos do sector.
5. Comprender o concepto de “produto” dixital.
6. Coñecer os roles e fluxos dun equipo de produto.
7. Coñecer as técnicas e os métodos dun equipo de produto.
-Contexto legal das informacións 1. Propiedade intelectual:
1.1 Aproximación á propiedade intelectual.
1.2 Links e comunicación pública.
1.3 Rexistro da propiedade intelectual.
1.4 Licenzas libres.
2. Dereitos Fundamentais:
2.1 O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
2.2 Dereitos fundamentais e imaxes.
2.3 A cámara oculta en xornalismo.
2.4 A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
- Contexto informativo nacional e internacional 1. Grandes tendencias en medios dixitais.
2. As claves da transformación dixital de "The New York Times".
3. Xestión de proxectos dixitais nos medios.
4. Novas narrativas
5. Estrutura básica das presentacións: as 4 C.
6. Introdución á comunicación visual.
7. Ferramentas visuais.
8. Claves para a elaboración dunha newsletter de éxito.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A1 A2 A12 A13 13 78 91
Lecturas B8 0 27 27
Sesión maxistral A14 10 0 10
Seminario A1 A2 A10 A17 A18 20 0 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio - Procura dunha sentenza sobre o "dereito ao esquecemento" e medios de comunicación e comentario sobre a sentenza.
- Creación e actualización dunha newsletter sobre os seus traballos fin de máster.
Lecturas Lecturas sobre a evolución do sector cara ao panorama dixital.
Sesión maxistral Visitas de persoas relevantes no sector para contar o seu día a día e a evolución das empresas nas que traballan cara ao mundo dixital.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A12 A13 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). Agencia española de Protección de Datos.
Artemi Rallo – Ricard Martínez (). Derecho y redes sociales. Editorial Aranzadi
(). Grupo Europeo de Protección de Datos del Artículo 29.
(). http://www.niemanlab.org/subscribe/.
(). http://www.prnoticias.com/.
(). https://digiday.com/subscribe/.
(). https://newslab.withgoogle.com/.
(). https://www.nytimes.com/section/business/media?mcubz=0.
Ismael Nafría (). La reinvención de The New York Times.
Ismael Nafría (). Tendenci@s .
(). Terminosycondiciones.es.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías