Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Produción en Cine e Televisión. Produción de Campo Código 616531019
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
m.formoso@udc.es
Web
Descrición xeral O alumno adquirirá coñecemento experto sobre as ferramentas, procesos e recursos fundamentais de cada unha das fases da produción audiovisual.
O alumno aprenderá como configurar un equipo de produción e elaborar un plan de traballo.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados (con atención personalizada, computa na avaliación)
- Seminarios profesionais
- Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)



Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuales para resolver dúbidas e facer o seguimiento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
- Teams: esta plataforma utilizarase para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario establecido, e para o seguimiento e apoio na realización dos traballos tutelados e prácticas en laboratorio. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios ca de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento das ferramentas, procesos e recursos fundamentais de cada unha das fases da produción audiovisual. AP1
BP1
CP3
- O alumno aprenderá como configurar un equipo de produción. CP3
- Elaborar un plan de traballo. AP3
AP11

Contidos
Temas Subtemas
-Produción de cinema. 1. As regras de xogo do sistema audiovisual.
2. Da idea ao concepto proposta.
3. Package. Orzamento de desenvolvemento.
4. Financiamento público.
5. Financiamento privado. Plan financeiro.
6. Introdución Postproducción: cando empeza?
7. Áreas de responsabilidade:
7.1. Entrega
7.2. Orzamento
7.3. Workflow
7.4. Calendario
7.5. Comunicación
8. Xestión de Equipo Humano
8.1. Perfís
8.2. Coordinación vs. Supervisión
9. Fases da Postproducción de principio a fin
-Referentes históricos. 1. Os grandes blockbusters e o cinema low- cost.
2. O cinema español. Modelos de produción e distribución.
3. O cinema social europeo.
4. Os novos modelos de produción e difusión: Netflix vs Amazon.
5. O documental. Tipoloxías e lugares.
6. O cinema latinoamericano. De denuncia socio política ao cinema de xénero.
7. A awards season e o cinema dos Óscar.
8. Cinema galego. Modelos autorales e industriais.
-Produción de televisión 1. Relación emisoras-productoras
1.1. Produción independente vs produción delegada
1.2. Modalidades:
1.2.1. Produción propia vs produción allea.
1.2.2. Interna vs externa.
1.2.3. Produción delegada / asociada / coprodución
1.3. O contrato tv-productora
1.4. Produtor delegado / commissioning editor
1.5. Contrato de produción (¿contrato previo de desenvolvemento?)
1.5.1. Traballos + aprobación
1.5.2. Prezo + orzamento (total/partidas)
1.5.3. Propiedade
1.5.4. Rescisión
1.6. Outra financiación (subvención / product placement / patrocinios)
2. O orzamento televisivo
2.1. Un exercicio de imaxinación
2.2. O orzamento e o plan de produción
2.3. Produción seriada = definición de rutinas + estimación de medias
2.4. Obxectivo: o equilibrio entre:
2.4.1. Contido
2.4.2. Orzamento (referencia do prezo da cadea)
2.4.3. Calendario (emisión/entrega)
2.5. Calendario: ratio de productividade / definición de equipo.
3. Elementos clave
3.1. Definición dos traballos
3.1.1. As fases clásicas (ou non)
3.1.2. Sucesivos / en paralelo / simultáneos
3.1.3. O caso do director: realizador / montaxe
3.1.4. O caso da escrita
3.2. Plan de produción. 3 factores clave (interrelacionados)
3.2.1. Tempo
3.2.2. Equipo (+unidades)
3.2.3. Condicionantes de produción
3.3. A productividade: minutos/día, ratio
3.3.1. Plató vs Localizacións
3.3.2. Monocámara vs Multicámara / Plató vs exteriores
3.3.3. O grao de control do que sucede ante a cámara

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B1 3 21 24
Traballos tutelados A11 4 32 36
Seminario A1 A3 B1 C3 14 1 15
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio - Análise de formatos e modalidades desde o punto de vista da produción.
- Propostas de deseño de produción segundo formato.
Traballos tutelados 1. Visionado e análise da función do produtor en dúas producións.
2. Elaboración dun concepto-proposta.
3. Orzamento estimativo, calendario de desenvolvemento e orzamento de desenvolvemento.
4. Elaboración do borrador dun plan financeiro.
5. Investigación dos sistemas de financiamento público en diferentes países.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición

La atención personalizada que se describe para estas metodologías se concibe como momentos de trabajo presencial con el profesor para la atención y seguimiento del trabajo realizado por cada alumno. Implican una participación obligatoria para el alumnado. La forma y el momento en que se desenvolverá se indicará en relación a cada actividad a lo largo del curso según el plan de trabajo de la materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B1 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Traballos tutelados A11 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Linda Seger (). El arte de la adaptación. Rialp
Cooper Pat/ Dancyger Ken (). El guión de cortometraje. IORTV
Campbell (). El héroe de las mil caras. Fondo de Cultura economica
Jordi Ballo (). La semilla inmortal . Anagrama
Aristóteles (). Poética. Taurus

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías