Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Introdución en Cine e Televisión. Produción de Campo Código 616531019
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Profesorado
Formoso Barro, Maria Josefa
Correo electrónico
m.formoso@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral O alumno adquirirá coñecemento experto sobre as ferramentas, procesos e recursos fundamentais de cada unha das fases da produción audiovisual.
O alumno aprenderá como configurar un equipo de produción e elaborar un plan de traballo.


Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento das ferramentas, procesos e recursos fundamentais de cada unha das fases da produción audiovisual. AP1
BP1
CP3
- O alumno aprenderá como configurar un equipo de produción. CP3
- Elaborar un plan de traballo. AP3
AP11

Contidos
Temas Subtemas
-Produción de cinema. 1. As regras de xogo do sistema audiovisual.
2. Da idea ao concepto proposta.
3. Package. Orzamento de desenvolvemento.
4. Financiamento público.
5. Financiamento privado. Plan financeiro.
6. Introdución Postproducción: cando empeza?
7. Áreas de responsabilidade:
7.1. Entrega
7.2. Orzamento
7.3. Workflow
7.4. Calendario
7.5. Comunicación
8. Xestión de Equipo Humano
8.1. Perfís
8.2. Coordinación vs. Supervisión
9. Fases da Postproducción de principio a fin
-Produción de televisión 1. Relación emisoras-productoras
1.1. Produción independente vs produción delegada
1.2. Modalidades:
1.2.1. Produción propia vs produción allea.
1.2.2. Interna vs externa.
1.2.3. Produción delegada / asociada / coprodución
1.3. O contrato tv-productora
1.4. Produtor delegado / commissioning editor
1.5. Contrato de produción (¿contrato previo de desenvolvemento?)
1.5.1. Traballos + aprobación
1.5.2. Prezo + orzamento (total/partidas)
1.5.3. Propiedade
1.5.4. Rescisión
1.6. Outra financiación (subvención / product placement / patrocinios)
2. O orzamento televisivo
2.1. Un exercicio de imaxinación
2.2. O orzamento e o plan de produción
2.3. Produción seriada = definición de rutinas + estimación de medias
2.4. Obxectivo: o equilibrio entre:
2.4.1. Contido
2.4.2. Orzamento (referencia do prezo da cadea)
2.4.3. Calendario (emisión/entrega)
2.5. Calendario: ratio de productividade / definición de equipo.
3. Elementos clave
3.1. Definición dos traballos
3.1.1. As fases clásicas (ou non)
3.1.2. Sucesivos / en paralelo / simultáneos
3.1.3. O caso do director: realizador / montaxe
3.1.4. O caso da escrita
3.2. Plan de produción. 3 factores clave (interrelacionados)
3.2.1. Tempo
3.2.2. Equipo (+unidades)
3.2.3. Condicionantes de produción
3.3. A productividade: minutos/día, ratio
3.3.1. Plató vs Localizacións
3.3.2. Monocámara vs Multicámara / Plató vs exteriores
3.3.3. O grao de control do que sucede ante a cámara
-Referentes históricos. 1. Os grandes blockbusters e o cinema low- cost.
2. O cinema español. Modelos de produción e distribución.
3. O cinema social europeo.
4. Os novos modelos de produción e difusión: Netflix vs Amazon.
5. O documental. Tipoloxías e lugares.
6. O cinema latinoamericano. De denuncia socio política ao cinema de xénero.
7. A awards season e o cinema dos Óscar.
8. Cinema galego. Modelos autorales e industriais.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A11 B1 C3 21 0 21
Seminario A1 A3 B1 C3 31 22 53
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan ao alumnado os contidos troncais da materia. É o que na memoria verificada se denominan "Clases presenciais" e "Masterclass"
Seminario Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia.Tamén se contempla aquí a titorización dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Supoñen unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento no que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A3 B1 C3 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

- Visionado e análise do papel do produtor en películas.
- Elaboración dun concepto-proposta para o desenvolvemento de ficción ou documental.
- Análise dos sistemas de financiamento público.
- Elaboración dun plan financeiro.
20
Sesión maxistral A1 A3 A11 B1 C3 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Linda Seger (). El arte de la adaptación. Rialp
Cooper Pat/ Dancyger Ken (2002). El guión de cortometraje. IORTV
Joseph Campbell (1949). El héroe de las mil caras. Fondo de Cultura economica
Jordi Ballo (2006). La semilla inmortal . Anagrama
Aristóteles (1987). Poética. Taurus

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías