Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Dirección de Produción Audiovisual Código 616531020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral A materia ten como obxectivo o coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual, a profundización nos coñecementos para a creación de documentos de traballo, así como a análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais.


Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual. AP12
BP1
- Análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais. AP9
AP13
- Profundar nos coñecementos para a creación de documentos de traballo. AP10
AP11
BP1

Contidos
Temas Subtemas
- Produción cinema I.
1. Introdución
1.1 Como financiariades unha película de 500 k€? E 3 M€?
1.1.1. Viabilidade, segundo plan de financiamento e non orzamento
1.1.2. Modelos de financiamento en España. Distintos modelos que converxen.
1.2 Qué é un produtor independente? Estados Unidos / España
2. Financiamento público
2.1. Límites intensidade axuda pública
2.2. Rexional (Galicia – Agadic)
2.3. Nacional ( ICAA)
2.4. Internacional– Ibermedia, Eurimages e outros
3. TV, dereitos de emisión e explotación
4. Financiamento privado
5. Plan de financiamento:
5.1. Estrutura dun plan de financiamento
5.2. Probabilidade e necesidade de alternativas
5.3. Plan de financiamento– España
5.4. Plan de financiamento– Coprodución Internacional
- Produción cinema II. 1. Formatos de gravación
1.1. Preprodución
1.2. Gravación
1.3. Postproducción e entrega á cadea
2. Conceptos xerais para a elaboración dun orzamento:
2.1. Tempo – Calendario pre- grab-post
2.2. Partidas. Conceptos. Porcentaxes
2.3. Onde se vai o diñeiro nunha serie de tv?
2.4. Custo
2.5. Diversos formatos de orzamento en función do proxecto
3. Exemplos en Excell
- Produción cinema III. 1. Análise das decisións estilísticas, existenciais e económicas dun produtor ao longo da súa carreira
2. Desenvolvemento e análise de plans de financiamento.
-Produción en televisión. 1. O traballo do produtor.
2. El éxito e o fracaso: exemplos.
3. Da idea á realidade.
4. A produción de documentais
-Produción multipantalla. 1. Modelos de Distribución:
1.1.Puntos de venda
1.2.Plataformas online
1.4. Streaming
1.5. Advergaming
1.6. Free2Play
1.7. Early Access
1.7. Xogos episódicos
1.8. Competicións online de videoxogos
-Produción videoxogos. 1. Os videoxogos como xeradores de contido audiovisual:
- O fenómeno dos espectadores de videoxogos
- Plataformas de distribución: o caso de Twitch
- Modelos de xeración de ingresos a través dos contidos
2. eSports:
- Qué son os eSports
- A industria dos eSports: cifras e datos a nivel mundial
- Panorama nacional
- Os eSports como xeradores de audiencias e contidos
3. Contidos Audiovisuais en eSports:
- Os formatos audiovisuais nos deportes electrónicos
- Canles e distribución dixital
- Xeración e “ drive” de audiencias

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A9 A10 A11 A12 A13 B1 21 0 21
Seminario A9 A10 A11 A12 A13 29 24 53
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan ao alumnado os contidos troncais da materia.
Seminario Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia. Os alumnos deben deseñar propostas de direción de produción dos seus proxectos de máster.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A9 A10 A11 A12 A13 B1 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 80
Seminario A9 A10 A11 A12 A13 O método de avaliación de "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título está incluído no Seminario. Neste caso o alumno debe elaborar a proposta de direción de produción do seu proxecto de máster. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Erik Barnouw. El documental, Historia y estilo. Ed. Gedisa

Casimiro Torreiro, Josetxo Cerdán. Varios. Documental y vanguardia. Ed. Catedra

Jean Breschand. El documental. La otra cara del cine. Ed. Paidos.

Colección “Los pequeños cuadernos de “Cahiers du Cinéma

Bill Nichols. La representación de la realidad. Ed. Paidos

Anthony Q. Artis. Cállate y rueda. Guía del documental. Ed. Omega. Focal Press

Kevin J. Lindenmuth. Como hacer documentales. Ed.Acanto

Manuel Gomez Segarra. Quiero hacer un documental. Ed-. Rialp. “Libros de cine”

Nel Escudero. Las claves del documental. Ed. Instituto RTVE

Jaime Barroso. Realización de documentales y reportajes. Ed. Síntesis

Bienvenido León. Dirección de documentales para televisión: Guión, producción y realización. Ed. Eunsa

Michael Rabiger. Dirección de documentales. Ed. Instituto RTVE

J.M.Caparrós Lera, Magí Crusells y Ricard Mamblona. 100 documentales para explicar historia. Alianza Editorial

Miguel Francés. La producción de documentales en la era digital. Ed. Cátedra. Col. Signo e Imagen

Webs:

Especializadas

http://www.divxclasico.com/

http://www.naranjasdehiroshima.com/

http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/documentactual.htm

http://catalogo.artium.org/book/export/html/7230

http://docuscolombia.blogspot.com.es/search/label/realidad

http://www.rtve.es/alacarta/documentales/

http://www.in-edit.beefeater.es/webapp/top100?id=699

Generalistas

http://documentales.es

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/

http://www.ver-documentales.net/

http://www.documaniatv.com/

http://www.documentales-online.com/

http://www.teledocumentales.com/

Material de Dominio Público

http://archive.org/index.php

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías