Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Previsión de Necesidades do Mercado: Análise de Repositorios e Programacións Código 616531021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda a figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
- Estudo de casos (con atención personalizada. Computa na aviación)

Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimiento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
- Teams: esta plataforma utilizarase para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario establecido, e para o seguimiento e apoio na realización dos traballos tutelados e prácticas en laboratorio. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios ca de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
-Coñecemento da figura do produtor executivo de obras audiovisuais como promotor do proxecto, responsable da produción e xestión da obra como empresario creativo. AP13
AP14
AP20
-O alumno coñecerá as tarefas e ferramentas do produtor executivo desde a xeración ou adquisición dunha idea ata a distribución, programación e exhibición da obra. AP8
BP2

Contidos
Temas Subtemas
-Produción cualitativa.
1. A CULTURA
1.1. A Produción Cualitativa
1.2. A Catro P que sempre hai q ter en conta
1.3. Quen é os clientes
1.4. O Novo Mercado
1.5. A Nova e Vella Cultura de Produción
1.6. A Organización como Paradoxo
2. O TALENTO
2.1. A Matriz do Talento e a Evolución Persoal
2.2. Categorías Básicas da Intelixencia
2.3. Comportamento Tóxico e Nutritivo
2.4. Os Perfís Imprescindibles
2.5. A Tensión Enerxía –Estrutura
3. O SISTEMA
3.1. O Enfoque de Sistema
3.2. Sorriso e Sistemas
3.3. Teoría do Arsénico
3.4. A Competencia
4. O PRODUTO
4.1. A Mecánica e A Dinámica
4.2. A Fina Liña entre Éxito e Fracaso
4.3. Os Matriz Custos –Ingresos
4.4. Os Matriz Custos –Audiencia
4.5. Cocientes de Produción
-Creación de marca. 1. Un día na división de antena
2. Elaboración da grella:
2.1. A audiencia
2.2. O orzamento
2.3. O catálogo
2.4. A competencia
2.5. A xestión das canles propias
2.6. A empaginación publicitaria
2.7. A lexislación
3. Mediaset España: Universo en 360º
-Cinema I. 1. Que facer coa túa idea
1.1. Ideas: Propias ou alleas?
1.2. Proxectos: Cinema ou Tele
1.3. Desenvolvemento: En que consiste o desenvolvemento?
1.3.1. Análise de guión
1.3.2. Plan de financiamento
1.3.3. Plan de márketing
1.4 Documentación: dossier, guión e trailer. Ferramentas para o financiamento e procura de socios.
2. Situación en España:
Televisión-Financiamento Público-Financiamento Privado
2.1. Coñeces ao teu potencial investidor?
2.1.1 Cinema.
2.1.2. Televisión
2.1.3. Canles españolas e obrigación do 5%
2.1.4. En aberto (TVE, Antena 3, Telecinco)
2.1.5. Autonómicas, lingua propia
2.1.6. Movistar, Netflix, HBO
2.2. Venda a televisións:
2.2.1. Coprodución.
2.2.2. Precompra ou compra de dereitos. Produto en proceso de produción. Exclusividade curto / medio prazo.
2.2.3. Compra de produto acabado.
2.3.Financiamento público:
2.3.1. Desenvolvemento
2.3.2. Produción:
2.3.2.1. ICAA
2.3.2.2. Subvencións Autonómicas
2.3.2.3. Programa Ibermedia
2.3.2.4. Programa Media
2.3.2.5. Eurimages
2.3.2.6. Coprodución Nacional e Europea
2.4. Outras formas de financiamento:
2.4.1. Exencións Fiscais: Canarias e País Vasco
-Cinema II. 1. Desenvolvemento dun proxecto dentro do mercado internacional:
1.1. Talleres, residencias, mercados, fondos internacionais.
2. Estratexia financeira/ roteiro a seguir. Exemplos e casos prácticos.
3. Coprodución internacional: implicancias, proles e contras, reflexións, momento actual.
4. Como desenvolvo a estratexia para a miña película?
5. O lugar do produtor creativo hoxe, reflexións.
-Cinema III. 1. Que facer co produto unha vez terminado
1.1. Como explotar o teu produto:
1.1.1. Distribución Tradicional: Distribuidoras nacionais e internacionais.
1.1.2. Distribuidor ou Axente de vendas? Diferenzas.
1.1.3. Tipos de dereitos, que dereitos cédense aos distribuidores?
1.1.4. Como se negocia un contrato de distribución?
1.1.5. Que debemos esperar dos acordos de distribución?
1.1.6. Mercados e Festivais Internacionais.
1.2. Novas formas de distribución:
1.2.1. Plataformas de distribución na internet. Vimeo on demand.
1.2.2. Netflix-Movistar TV- HBO- Amazon Studios
-Entretemento. 1. Televisión xeneralista en España
1.1. Cadeas principais. Público e programas.
1.2. Quen é quen?
1.3. Coñecendo ao público xeneralista.
1.4. Ameazas da TV xeneralista.
1.5. O futuro…
2. Factual Entertainment
2.1. O formato: creatividade, desenvolvemento e venda.
2.2. Tendencias de contidos de actualidade no mercado global.
2.3. Formatos máis relevantes.
3. Produción de formatos de actualidade
3.1. Documental: "Eu fun un narco".
3.1.1. O personaxe e as fontes.
3.1.2. O pitch.
3.1.3. “ Ficcionando” a realidade.
3.2. Reportaxes: "No punto de mira".
3.2.1. Marcando a diferenza.
3.2.2. A fábrica de investigacións.
3.3. Magazine: "O programa de Ana Rosa" e "120 Minutos"
3.3.1. Previsións e escaletas.
3.3.2. O equipo en directo
3.3.3. Audiencias: un exame diario.
-Formatos. 1. A TV que vivimos
2. Da idea á produción
3. Xénero reality
4. O Casting
5. A escaleta
6. O guion
7. Orzamentos
8. Principais produtoras pertencentes a grupos internacionais operando en España.
9. Vantaxes e desvantaxes dos grandes audiovisuais.
10. Creación:
10.1. Xestión da frustración
10.2. Escucha activa
10.3. Rutina de información
10.4. Como ordenar e xestionar a información. Os meus trucos.
10.5. Crear desde os espazos escénicos
10.6. Da idea ao formato + pitch + aterraxe á produción.
11. Adaptación de formatos de catálogo:
11.1. Información. Creative Boards.
11.2. Repartición do catálogo. Estratexia e fortalezas como
empresa.
11.3. Análise dunha biblia de formato. Exemplo concreto.
11.4. Identidade de formato: logos, título, grafismo. Exemplos
concretos.
12. Adaptación de formatos 3rd parties:
12.1. Principais empresas distribuidoras + Produtores independentes + Creadores independentes
12.2. Visión global e estratéxica de grupo Banijay vs necesidades como produtora en España
12.3. Negociación: un ou varios territorios?
-Animación. 1. Películas de Animación: ÓSCAR e GOYA.
2. Diferenzas fundamentais entre producir animación e imaxe real.
3. Incremento das técnicas de animación no cinema de ficción: exemplos.
4. Orzamentos.
5. Financiamento.
6. As televisións, compañeiras imprescindibles.
7. O mercado internacional como obxectivo.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B2 4 36 40
Estudo de casos A13 A14 2 16 18
Seminario A8 A13 A20 15 2 17
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento dun plan de financiamento dun produto audiovisual internacional.
Estudo de casos - Visualización de exemplos prácticos completos:
- "A Isla de las tentaciones" e " Singing in the car" (pitching, preprodución, gravación, postproducción e emisión+ RRSS).
- Longametraxe “María y los demás” Directora Nely Reguera. Financiamento Tradicional, orzamento €1.000.000
- Longametraxe “Tres”. Financiamento con coprodución internacional. Orzamento €2.000.000
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia


Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B2 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Lorenzo Díaz (). Informe sobre la televisión en España. (1989-1998).. Ediciones B
Federico Fdez. Díez (). La dirección de producción propia para cine y TV. Paidós
(). La nueva era de la televisión. Academia de Televisión (ATV)
Gloria Saló y Olga Flórez (). ¿Qué es eso del formato?. Gedisa

Peters, Tom. Nuevas organizaciones en tiempos de caos. Ed. Deusto.

Gasalla, José Mª. La nueva dirección de personas. Marco paradójico del talento directivo. Ed. Pirámide.

Tartikoff, Brandon. The last great ride. Ed. Tourtle bay books

Sculley, John. De Pepsi a Apple

Spencer Jonson, MD. Quién se ha llevado mi queso. Ed. Empresa Activa.

Albretch, Karl. La inteligencia social. Ed. Vergara.

Porter, Michael. Estrategia competitiva. Ed. Cecsa. Méxixo. Free Press. USA.  

Jarillo, José Carlos. Dirección estratégica. Ed. MCGRAW HILL 

Peters, Tom. El Círculo de la innovación. Ed. Colección Revista Negocios.   

Peters, Tom. Re-Imagina. La experiencia empresarial en una era perturbadora. Ed. Pearson.  

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías