Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Guión Código 616G02004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
Correo electrónico
manuel.viqueirac@udc.es
Profesorado
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
Correo electrónico
manuel.viqueirac@udc.es
Web
Descrición xeral O profesor desta materia non está aínda incorporado ao cadro docente da universidade. Cando o faga perfilará a guía segundo a concreción que execute.
A elaboración do guión é o paso previo necesario en calquera procedemento de produción audiovisual. Nesta asignatura, o alumnado introducirase nas técnicas, estratexias e formatos necesarios para iniciar a súa faceta de guionista.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Mantéñense todas as metodoloxías docentes pero adáptanse á docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Moodle: é a canle oficial de información aos estudantes con todas as cuestións que afectan á materia. Publicarase diferente información segundo avance a asignatura.

Correo electrónico personalizado: dispoñible en horario laboral.
Microsoft Teams: titorías persoais ou grupais. Sempre que os estudantes o solicíten ou o docente o considere necesario.

4. Modificacións na avaliación:
Proba mixta: Exame a través de Moodle. Mantense a necesidade de aprobar para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos na avaliación. Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa.
A avaliación da aprendizaxe colaborativa non varía.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Se é necesario, as fontes de información poñeranse ao dispor dos estudantes en formato dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as técnicas de escrita para a narración A10
B1
B3
B4
B10
C1
C4
C8
Coñecer as ferramentas de traballo para a escrita de guións A34
B7
C3
C9
Coñecer a estrutura narrativa, os medios cos que se constrúe e a súa orientación a un público B2
B6
B13
Manexar con eficiencia as técnicas de construción de narracións orientadas a un público B5
B11
B12
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución ao guion. Como contar unha boa historia según Pixar
Escribir o guion audiovisual
Guionistas célebres e consellos
Software para escribir guion
O formato de guion
O guion Fases na elaboración dun guion. Dende la idea ao guion literario.

A estrutura segundo Syd Field

Aa estructura segundo Robert Mckee

Persoaxes

Diálogos
El guion de serie Formato e referentes
Características formais dunha serie
A biblia
Xéneros de guion O guion de aventuras: a viaxe do heroe
O guion de comedia para animación
O guion de thriller
O guion de policiaco
Guion de videoxogo e interactivo. Narrativa non lineal - Aspectos a tener en conta para realizar un guion de videoxogo
- Introdución ao deseño narrativo: Guion non lineal, multitrama e interactivo
- O guion de cinemática / cut scene
- O diálogo interactivo
- Software para facer diálogos interactivos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A10 B1 B3 C4 C6 C8 24 17 41
Obradoiro A34 B6 B7 B11 B13 16 12 28
Traballos tutelados A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 12 34 46
Presentación oral B4 B10 B13 C1 C4 C7 C9 2 4 6
Proba mixta A10 B1 B3 C4 C6 C8 2 26 28
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con o uso de medios audiovisuais, vídeos, podcast ou textos e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Será online ou presencial segundo as circunstancias sanitarias
Obradoiro Desenrolo en clases presenciales de distintos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:

- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación de temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle).
Traballos tutelados Desenrolo de tres traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicará con más detenimiento ao comienzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).

- Traballo de análisis e investigación dun guion ou fragmento dunha longametraxe actual.
- Un guion de curtametraxe
- Un guion / diálogo interactivo

Todas as prácticas son obrigatorias e están deseñadas para ser realizadas en grupo.
Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) nas datas sinaladas ao longo do curso.
Presentación oral Presentación presencial das diferentes fases dos traballos tutelados ou do obraoiro
Proba mixta Examen presencial dos contidos teóricos dados nas sesións maxistrais, sesións de obraoiro e os textos de lectura obrigatoria.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
Resolvaranse dúbidas do desenvolmento de traballo ou das cuestións teóricas que necesitan aclaración para a súa aplicación. Pode ser presencial ou online síncrona ou asíncrona segundo as circunstancias sanitarias e persoais do estudante e o profesor o permitan.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A10 B1 B3 C4 C6 C8 Exame da materia
Tipo test, preguntas cortas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de obradoiro.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, a materia resulta automáticamente suspensa.
50
Obradoiro A34 B6 B7 B11 B13 Evaluación das prácticas curtas individuais e colectivas realizadas na clase.
Para aprobar é necesario entregar todas as prácticas curtas de taller
15
Traballos tutelados A34 B2 B5 B6 B11 B12 B13 C1 C3 C4 C7 C9 Traballos en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á evaluación da materia.
35
 
Observacións avaliación

O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles
comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións.

Podrá ser presencial ou online según as circunstancias sanitarias e personais do estudantado e mestre o permitan.

Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada.

-A teoría supón o 50% da nota e a práctica (obradoiro e traballos tutelados) un 50%. 

-Para superar a materia deben estar aprobadas as tres partes da materia. Para superar a parte práctica teñen que estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha de las prácticas curtas do obradoiro.

-O alumnado que goce de dispensa académica deberá poñerse en contacto con o profesorado da materia antes do día 20 de Septiembre, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo. 

Fontes de información
Bibliografía básica Rogers, Scott. (2018). Level up! : guía para ser un gran diseñador de videojuegos. Badalona : Parramon
Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos : de amateur a pro. Badalona : Parramon
Daniel González (2011). Diseño de videojuegos. Da forma a tus sueños. . Madrid. Ra-Ma
Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos/. Madrid : Editorial Síntesis
McKee, Robert (2018). el diálogo. Barcelona: Alba Editoria
McKee, Robert (2011). El guion. Barcelona. Alba Editorial
Ramon, Caterina y Marta Serra (). El guion multimedia. UOC Open Access
Syd Field (2002). El libro del guión. Plot
Syd Field (2002). El Manual del guionista. Plot
Sánchez Escalonilla, Antonio (2014). Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona.Ariel
Bateman, Chris (ed.) (2007). Game writing. Narrative skills for videogames. Thompson
Blasco Vilches, Luis Felipe (2019). Guión de videojuegos : para gente que juega y para gente que no juega. Palma de Mallorca : Dolmen
Devesa, Neus (). Guionización de series de animación. UOC Open Access
Movshovitz, Dean (2018). Pixar Storytelling : rules for effective storytelling based on Pixar's greatest films. [Poland] : Independently published

Outras fontes documentais que o profesor facilitará a través da plafaforma Moodle, Stream ou Teams.

Bibliografía complementaria Ed Catmull, (2014). Creatividad S.A. : cómo llevar la inspiración hasta el infinito y más allá. Madrid : Conecta, 2014
Vogler, Christopher. (2020). El viaje del escritor : las estructuras míticas para escritores, guionistas, dramaturgos y novelistas. Barcelona : Ma Non Troppo, 2020


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Dirección e Realización/616G02005

Materias que continúan o temario
Edición e Montaxe/616G02007
Desenvolvemento de Personaxes/616G02041
Proxecto de Animación/616G02021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías