Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Dirección e Realización Código 616G02005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
Correo electrónico
manuel.viqueirac@udc.es
Profesorado
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
Correo electrónico
manuel.viqueirac@udc.es
Web
Descrición xeral O director é o responsable da posta en escena, é o responsable do que ve o espectador. É a cabeza narrativa da produción.
A persoa responsable de dirección está presente en todas as fases do proceso especialmente, por exemplo, nas áreas de Guión, Storyboard, Cinematografía, Actuación/Animación, Arte conceptual, Color e Iluminación, Edición e Postprodución, etc.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos:
Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Mantéñense todas as metodoloxías docentes pero adáptanse á docencia non presencial.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Moodle: é a canle oficial de información aos estudantes con todas as cuestións que afectan á materia. Publicarase diferente información segundo avance a asignatura.

Correo electrónico personalizado: dispoñible en horario laboral.
Microsoft Teams: titorías persoais ou grupais. Sempre que os estudantes o solicíten ou o docente o considere necesario.

4. Modificacións na avaliación:
Proba mixta: Exame a través de Moodle. Mantense a necesidade de aprobar para que esta cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos na avaliación. Se non se alcanza este mínimo, a materia resulta automaticamente suspensa.
A avaliación da aprendizaxe colaborativa non varía.

*Observacións de avaliación:
No caso de problemas de conexión, conectividade telemática ou de acceso ao ordenador o día da entrega ou celebración das probas de avaliación, buscaranse alternativas con estes/as estudantes con posibilidade de realizar esta/s proba/s en distintos horarios ou en distinta modalidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Se é necesario, as fontes de información poñeranse ao dispor dos estudantes en formato dixital.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender o fluxo de traballo nunha produción de animación ou nun videoxogo desde o apartado da dirección. A1
A2
A3
A5
A6
A7
A8
A10
A20
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Coñecer os recursos materiais e humanos precisos para a dirección de proxectos de animación e de videoxogo. A1
A2
A3
A5
A6
A7
A8
A10
A20
A35
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4

Contidos
Temas Subtemas
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas dunha produción de animación -Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas da produción dun videoxogo

-Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 C8 C7 25 25 50
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 30 40 70
Proba mixta A3 A6 A10 A35 4 25 29
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases expositivas online, síncronas ou asíncronas, nas que se explicarán os conceptos principais dos diferentes bloques temáticos que conforman o temario da materia.
Aprendizaxe colaborativa Elaboración de diferentes prácticas presencias e online por parte do alumnado co obxectivo de comprender os conceptos vistos nas sesións maxistrais.
Proba mixta Exames sobre a materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
O persoal docente da materia estará dispoñible para as dúbidas que xurdan por parte do alumnado en relación coas diferentes medoloxías. Estas poderán ser plantexadas nas horas de titoría e a través de correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A6 A10 A35 Exame ou exames da materia.
É necesario aprobar esta parte para que a súa cualificación faga media coas outras probas e traballos previstos na avaliación.
Se non se supera, a materia resulta automaticamente suspensa.
50
Aprendizaxe colaborativa A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Actividades de carácter práctico.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
50
 
Observacións avaliación

É necesario superar cada unha das partes para aprobar a asignatura.

O alumnado deberá consultar a plataforma Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións.

Na presentación da materia concretaranse os aspectos da avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Castillo, José María (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual.. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Sáenz Valiente, Rodolfo (2006). Arte y técnica de la animación. Buenos Aires: Ediciones de la flor
Selby, Andrew (2013). La animación. Barcelona, Blume
Hart, John. (2001). La técnica del storyboard : guión gráfico para cine, televisión y animación. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Rodríguez, Alberto (2010). Proyectos de animación 3D. Madrid: Anaya Multimedia

Bibliografía complementaria Delgado Cavilla, Pedro (2019). Animación : de Betty Boop a Tim Burton. Madrid, Diávolo Ediciones
Andrew Chong (2010). Animación digital. Barcelona, Blume


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002
Historia da Animación e os Videoxogos/616G02003
Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Guión/616G02004
Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006
Animación 2/616G02019

Materias que continúan o temario
Edición e Montaxe/616G02007

Observacións

O alumnado deberá consultar a plataforma Moodle, porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e cualificacións.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías